Hvor drar du når du kjeder deg og har vært overalt

Tråd i 'Reisemål' startet av SASlovah4evah, 16. jan 2014.

  1. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Skal slå et slag for mer lokale reisemål jeg prøver unngå å tilbringe for mye tid.

    Harstad. En by som kan være ganske pen å se på, men som er helt sovende og uten liv.

    Oslo. Møter alltid hovmod og folk som liker å etterligne dialekt. Moskva i miniatyr, men ikke like uttalt nyrik i stilen.

    Molde. Fin by med litt småsnobbete folk som liker seg aller best hjemme. Døde gater. Unntaket er jazzen hvor det er sykt trivelig der.
     
    milehigh liker dette
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Fixed-wing:

    [​IMG]


    Rotor wing:

    [​IMG]

    Both:

    [​IMG]
     
    Last edited: 11. april 2020
    Baldrick, mhsalv, milehigh and 3 others like this.
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Blir ikke tøffere enn det der
     
    TigerTravel, Insomnia4u and mhsalv like this.
  4. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 01. juli 2017
    Misterix liker dette
  5. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    For de som allerede har avskrevet India tidligere i tråden, gir kanskje denne økt reiselyst.

     
    Edvard and whaat like this.
  6. Nope, still not :p
    Elv = insekter = sykdommer, fugl = fuglebæsj = sykdommer =, Gagnes = 3000 million litres of untreated sewage = rennaræv, barføtter = ekkelt, båter = forurensning, trafikkfare, varmt klamt klima.... Yah. Jeg holder meg til arktis, så kan resten av dere pionerer utforske disse ubehagelige (for meg) stedene :p Hvis jeg vil reise til stedene så pleier jeg å gå inn på flyertalk og lese DanielW sine trip reports. Masse fine bilder å drømme seg bort i, uten ecoli, giardia og dengue :)
     
    ina, Fredrik and Kenneth79 like this.
  7. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Tittelen på videoen alene, skremmer meg bort. Order "Chaos" er et skummelt ord i min bok.

    Jeg tenker umiddelbart på enormt mye folk når jeg tenker India. Kombinert med veldig høy luftfuktighet. Tror egentlig det holder. Da var det mye bedre å sitte alene på en fjelltopp i New Zealand. :)

    Heller Arktis enn India ja, skjønt det er vel litt dårlig med pingviner der. Det er litt dumt.
     
  8. Snabelfaen

    Snabelfaen EBG Lærling :)

    Innlegg:
    332
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Romania: Etter å ha sett på hva de sender hit, så er jeg heller ikke interessert i å reise dit.
     
  9. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for tipset, flott side :)
     
    Edvard liker dette
  10. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,363
    Bonuspoeng:
    183
    Det beste med slike tråder er jo å snu det på hodet og se på stedene som reisetips.

    (under mottoet mamma sa jeg ikke skulle putte en ert i nesa- det hadde jeg ikke tenkt på så det måtte jeg prøve)

    De fleste advarer mot Venezuela, så jeg måtte motvillig avlyse familieferien dit nå, men har fått et litt annen substitutt på Mauritius noen uker.

    Men blir lett mye gruff, generaliseringer og til og med rasisme her.
     
    Edvard, ina, mhsalv and 5 others like this.
  11. Har du lest DanielW sin rapport fra Syria? Dritkult, er som å lese en National Geographic-historie. Bildene hans er jo også helt uovertrufne! :)
     
    wilhelm, Henrik, Edvard and 1 other person like this.
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    tommy777, Henrik and milehigh like this.
  13. Mitt største problem med Kolja er at han påstår merino-ull kan brukes om og om igjen uten å vaskes. Personlig har jeg besteget en god del fjell i merino-ull, og kan overhodet ikke benytte disse tynne ullgenserene igjen etter én dags fjelltur. Konkluderer med at han må ha tatt botox i armhulene :p

    Forøvrig viser det også at det er enklere å være "extreme traveler" om man er mann, ser ikke mange ladies på kongressen hans i Mogadishu :p
    http://gentlemanadventurer.travellerspoint.com/1164/

    Men hey, om ikke annet så kan jeg nå skryte av å ha vært på samme sted som han, nemlig Musandamhalvøya. Har kjørt på alle vegene som vises på bildene. Yeay. http://gentlemanadventurer.travellerspoint.com/1123/
     
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Cassie De Pecol er 28 år gammel og blond. Hun har vore i alle verdens land, så med riktig holdning, innsats og funding er mye mulig.

    Men ja, det er mer krevende å reise alene som (ung) jente i mange deler av verden.

    redbull.com/int-en/first-female-travel-every-country-world-record

    [​IMG]

    På fjelltur bruker jeg merino-produkter fra Icebreaker, super kvalitet. Dersom du tar en liten kattevask med vann/såpe eller tørrvask med wipes hver kveld så fungerer hvert fall 10 dager uten klesvask fint for meg. Kjører clean-shaven all over, inkludert armhuler, da det er mest praktisk og hygienisk når på langtur i naturen.

    På sokkefronten anbefaler jeg Smartwool PhD. Underbukser; Icebreaker boxers.
     
    Last edited: 05. juli 2020
    ina and milehigh like this.
  15. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Det var da en særdeles drøy og utrivelig kommentar.

    Forøvrig går du glipp av veldig mye fin natur ved å velge bort Romania. Transylvania er fantastisk, og selv om det nå er over 20 år siden jeg reiste opp langs Svartehavet i Bulgaria og Romania så minnes jeg også det som særdeles flott. Vi fikk riktignok beskjed fra den lokale taxisjåføren som kjørte oss fra grensa og inn til Constanza at vi ikke burde "flashe rikdom", og utover at jeg ble fralurt en norsk femtilapp så gikk det bra.
     
    thecoldfish and kaijoar like this.
  16. @Edvard - ja, du har helt riktig. Med riktig funding kan vi alle reise verden rundt. Det er relativt obvious :p

    Cassie synes jeg egentlig ikke er bevis på noe; ikke bare er/var hun bemidlet langt, langt over hva gjennomsnittsmennesket i verden er (for all del; kudos for å ha raska til seg alle de sponsorene) - men hun var også backet opp av offisielle institusjoner for å "spre budskap". Husker ikke hva det var, FN, UNESCO, WWF, ettellerannet :p Pluss alle universitetene hun besøkte. Personlig synes jeg det derfor er å strekke begrepet ganske langt, å si at hun var alene på tur. Men inspirasjon for en av de ørten millioner jentene som uansett reiser verden rundt og poster bikinibilder på instagram, det er hun nok. Endrer i grunnen ikke det at jenter generelt ikke har fri tilgang på Somaliland x 3, Yemen, Saudi Arabias landsbygd, Syria, Filippinenes landsbygd etc... Extreme travelling er ikke det samme som å ha besøkt alle land i verden.
     
    kaijoar liker dette
  17. Pepeu

    Pepeu Aktivt Medlem

    Innlegg:
    444
    Likes mottatt:
    936
    Bonuspoeng:
    93
    Alle steder som er High eller Extreme på "Travel Risk Map" (velg layer Travel Security Risk). Medium får automatisk minuspoeng i vurderingen, men er ikke utelukket.
     
    milehigh and Edvard like this.
  18. Noen med tilgang som kan forklare hvorfor Grønland er medium risk?
     
  19. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    En del land i Midtøsten med et forkvaklet kvinnesyn, er no-go for meg.
     
    SASlovah4evah liker dette
  20. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    På Travel Security er Grønland "insignificant", det er på Medical Risk at de er Medium.

    Vil tro det er pga. av klima, infrastruktur, tilgang på sykehus og behov for medevac.
     

Del denne siden