Hvor drar du når du kjeder deg og har vært overalt

Tråd i 'Reisemål' startet av SASlovah4evah, 16. jan 2014.

  1. Ramlet over noen merkelige reiseblogger i de små nattetimer, og inspirert av denne bloggen: http://gentlemanadventurer.travellerspoint.com/216/ spør jeg: hvor er du brennsikker du aldri skal reise?

    Jeg ble overrasket over å se et Radisson BLU hotell midt i Bamako, Mali. Og kan vel banne på at jeg aldri, aldri, kommer til å reise til det Radisson BLU-hotellet! :D
     
    furlong, milehigh and tommy777 like this.
  2. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Kommer nok aldri til å reise til Saudia Arabia alene - av nokså opplagte grunner.
    Ellers er det ikke så mange steder jeg ikke kunne tenke meg å oppleve. De fleste plasser har jo et eller annet, mer eller mindre minneverdig å tilby. Ja selv Nord Korea kunne være interessant å oppleve før regimet faller sønder og sammen.
     
  3. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Åj... Spennende, men 'farlig' tråd. Aldri er jo dritlenge til.

    Jeg sa, i flere år, at jeg aldri skulle til India og aldri tilbake til Tokyo. Begge til dels fordi maten deres smakte grevling. i Tokyo holdt jeg på å være den første i historien som sultet ihjel på under 32 timer (det var så lenge jeg var i Japan).

    Men så lærte jeg meg gradvis å smake maten deres. Først og fremst 37.000 fot oppe, for å se kjekk og sivilisert ut og imponere kvinnfolk. - "Åh, jaaaa... Jeg spiser masse sånn... eh... Sushimi-ting ja. Åååå ja. Det er jo så godt sammen med... meeeed... eh... laks og mimosa?" - Det er selvfølgelig ikke godt, men jeg har vendt meg til det nok til at det ikke smaker opphøgd tarmslyng. Indisk har til og med utviklet seg til å bli riktig godt.

    Så i høst var jeg en svipptur i Mumbai på jobb - uten at det haster til gjentakelse. For to dager siden fant plutselig oppdragsgiver ut at jeg måtte komme meg ti Tokyo og få masse venner. Så da skal jeg jaggu dit igjen også om et par uker.

    Med andre ord er dette vanskelig, ettersom verden er i kraftig utvikling og ting forandrer seg. Men jeg tror jeg kan si at:

    - Jeg neppe skal tilbake til Thai loungen på Mumbai (BOM)
    - Jeg på kort sikt neppe skal til sentral Afrika.

    Ellers er det meste åpent. Jeg titter fremdeles etter rette dundra å dra med meg på hiking mellom Amam-hyttene i Buthan, og jeg har lyst til å ta toget fra Anchorage til Fairbanks.
     
    Edvard, milehigh, mreik and 1 other person like this.
  4. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Etter at jeg var i India, fo 6-7 år siden bannet jeg på at jeg aldri skulle tilbake dit. Jeg står fortsatt ved det, tror jeg, selv om vi er invitert til Chennai…. Er litt i tenkeboksen, men heller hele tiden mot at det finnes andre, bedre steder å dra til. Jeg tror India er et land man fort får et love/hate forhold til.

    Tyrkia og Tunisia stod også på listen over steder jeg aldri skulle til, men der har jeg vært. Tunisia ble jeg sendt til på jobb og Tyrkia fikk jeg nesten gratis i høst. Tunisia var som jeg tenkte, ikke noe spesielt og Tyrkia har jeg ikke peiling på. Der var jeg sammen med andre, stort sett på AI hotellet og jeg så stort set bare nyrike russere (med andre ord: En skikkelig "sydenhore"). Jeg er litt usikker på om jeg egentlig kan si at jeg har vært i Tyrkia….:)

    Ellers er jeg litt skeptisk til snetral Afrika jeg også… Selv om jeg liker å reise vil jeg gjerne komme hjem igjen uten for mye styr.. :)

    Nord-Korea kunne jeg og tenke meg å dra til. Mulig vi drar dit neste gang vi skal til Beijing.

    (Japan er på toppen av listen min Fnate!)

    Xxx.
     
    milehigh liker dette
  5. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Det er en del steder som er ekstremt lite sannsynlig, i hvert fall de neste 10-20 årene (f.eks. Yemen, Somalia, Mali m.m.). Japan og Tokyo, derimot, ble jeg skikkelig forelsket i og skal definitivt tilbake til. Hvordan kan man ikke like Japan? ;)

    Hvorfor er India så ille, utenom mathygiene? Var ganske sikker på at jeg skulle reise til New Delhi og Agra i løpet av høsten/vinteren frem til jeg leste denne tråden. :p
     
  6. LN-FHU

    LN-FHU Freaked out member InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,910
    Likes mottatt:
    10,274
    Bonuspoeng:
    183
    Syria står ikke på topplista mi, ei heller Flisa, men lista kommer til å bli lang så disse to får heller være ytterpunktene :)
     
    tommy777 and SASlovah4evah like this.
  7. Martin F

    Martin F Senior Medlem

    Innlegg:
    627
    Likes mottatt:
    562
    Bonuspoeng:
    93
    Foreløpig har jeg en liste som sier "Alle land som krever at jeg må innom en ambassade og spørre om lov". Enkelt og greit latskap :cool:

    (...også sikkert en del andre i tillegg)
     
    Ragna Rekkverk and Anton like this.
  8. Enig angående India. Med mindre noen can heli-drop meg ved Taj-Mahal, og heli-pickup'e meg etter jeg er ferdig - så kommer nok aldri India til å bli besøkt av meg. Skal lage klausul i en hver arbeidsavtale "ingen tjenestereiser til India" *humre* Hele Sør-Øst Asia står egentlig nederst på lista mi over prioriterte reisesteder. På samme liste finner vi Mexico, og store deler av østsiden av sør-amerika (hederlige unntak i Peru, Chile og sørspissen av Argentina). Tropiske områder virker ikke å ha noen tiltrekningskraft på meg.
     
    gardamix liker dette
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Martin, du kan sende en Fedex til de fleste ambassader, man trenger ikke stikke innom lengre... ;)

    Jeg ekskluderer ikke noen land, men vurderer selvsagt sikkerheten nøye før jeg planlegger noe. Har vært i India, men kun på forretningsreise. Det frister ikke til gjentakelse, selv om Himalaya delen og f.eks. Goa er spennende reisemål, men har flyttet India laaaaangt ned på lista.

    Afrika er ett spennende kontinent og gleder meg til endelig å besøke andre land enn Sør Afrika. Har også vært i Egypt, Tunisia, Marokko og Algerie, men sub Sahara er jeg stort sett blank. Det er hovedmålet for 2014.

    Ljodmila, sør Amerika er herlig. Ville helt klart lagt till Ecuador, Uruguay og Paraguay på lista di. Mexico er ett drittland, så enig i den vurderingen.
     
    SASlovah4evah liker dette
  10. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    India. Tar heller en tur nummer to til Nord-Korea.
     
  11. Henshaw

    Henshaw ID Traveller (ish)

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    171
    Bonuspoeng:
    43
    Er et par steder i sentral-Afrika og Midt-Østen som ikke frister sånn spesielt, men det er vel det omtrent. Kunne gjerne tenkt og opplevd India
     
    jefi99 liker dette
  12. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Somalia, Nigeria og Sudan ligger svært langt nede på listen min. Likedan et par bygder i dalstroka innafør i Tennessee og Misisippi ... hear the banjos ...
     
    jefi99 liker dette
  13. bjornjohansen

    bjornjohansen Fly og fly avsted …

    Innlegg:
    40
    Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    18
    Flisa er ikke gæ'ærnt under Solørmart'n ;-p

    Etter en ukes rundtur i Tunisia ble jeg ferdig med hele Nord-Afrika. Maken til mas fra alle som hele tiden skal selge deg noe har jeg ikke opplevd noe annet sted.
     
    Larsmarius, Myrvold, tommy777 and 3 others like this.
  14. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    Etter et døgn på hotell i Halden er jeg ikke sikker på om det er stedet jeg skal tilbake til heller;-)
     
  15. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hihi, noen spesifikke eksempler? Jeg likte godt de nordlige områdene i Alabama og Mississippi, men la ikke merke til noe særlig tvilsomt. En del konføderasjonsflagg, men trivelige de jeg traff. Var litt hillbilly-party under en Molly Hatchet konsert på en klubb i Murfreesboro, TN med 50 fremmøtte, men ikke problematisk.

    Ellers så er det konfliktfylte områder jeg holder meg unna. Diverse områder i Midt-Østen og Sentrale Afrika frister ikke.
     
  16. LN-MOW

    LN-MOW Chattahoochee - eller 'Han Som Klapper Fly'

    Innlegg:
    1,457
    Likes mottatt:
    1,547
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe .. overalt hvor trailerparkene er i flertall over bolighusene .. Nei, så lenge man er hvit og ikke altfor pen i tøyet går det for det meste greit.
     
    fly4fun liker dette
  17. jefi99

    jefi99 Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    13
    Yemen, Sudan, Mali, Saudi-Arabien, Congo og lignende lande står ikke øverst på min liste pt. Jeg har heller ikke umiddelbart nogle akutte planer om at vende tilbage til lande som El Salvador, Egypten eller Cuba. Men jeg har ingen lande, som definitivt for evig tid er streget af listen.
     
  18. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,847
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Sitter å ser på Black Hawk Down (jess, fortsatt konefri helg) og Mogadishu frister lite, selvom borgerkrigen har gitt seg.
     
    tommy777 and SASlovah4evah like this.
  19. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    India topper definitivt min liste over plasser jeg ikke har tenkt meg med det første, og det samme gjelder Nord-Afrika, Israel og har heller ikke tenkt meg tilbake til Tyrika (minus Istanbul). Dropper gjerne er del Thon hotell rundt om i det ganske land også ;)

    Resten av verden er jeg derimot helt åpen for, Nord Korea har jeg skikkelig lyst til å dra til!
     
  20. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dette sier de lærde om Mogadishu. Tror jeg blir hjemme ;)

     
    view liker dette

Del denne siden