IHG Rewards (InterContinental Hotel Group)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Jørgen, 16. okt 2013.

  1. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Hva slags fordeler får man som Spire Elite hos IC? Vi har booket en natt på Continental i Chicago, og er litt førstereis innen IHG så er litt spent. ;)
     
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    114,459
    Bonuspoeng:
    350
    Du får ikke all verden, men om du kjøper ambassador i tillegg blir verden et bra sted hver gang du bor på IC. Garantert oppgradering en klasse og mange flere benefits. Les om det på ihg siden. Komboen spire og ambassador er meget bra
     
  3. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Ok, det hørtes kjipt ut. Vi skal bare ha en natt der og resten på Kimpton så ungen vits å kjøpe noe ekstra denne gangen i allefall:) På Kimpton får vi ofte oppgradering til flotte rom, og ikke minst en bra welcome amenity
     
  4. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke utenkelig at du får en oppgradering til et bedre rom, men ikke forvent noen "wow"-følelse. Du har også krav på velkomstdrink(er), men i USA er de flinke til å pushe "verdiløse" poeng på deg fremfor langt mer verdifulle velkomstdrinker (når man måler poengverdi opp mot barpriser), så du må kanskje aktivt be om dem.
     
    Anita liker dette
  5. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Har lest litt om dette men forstår det ikke helt.
    På websiden så lister de opp sine 5 statuser:
    -Club Member
    -Gold Elite Member
    -Platinum Elite Member
    -Spire Elite Member
    -IC Ambassador

    Slik jeg forstår det så kan du "kjøpe" deg Platinum Elite Member status ved å ha IHG kredittkort som koster ~$80 i året.

    eller....

    Du kan betale $200 for IC Ambassador status.

    Så har du max status for hele IHG ?
     
  6. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,110
    Likes mottatt:
    114,459
    Bonuspoeng:
    350
    Omtent, merk at ambassador kun gjelder på IC, mens club-spire er hele IHG.

    Tippnivået er Royal Ambassador og er by invitation. Da får du garantert to hakk oppgradering, fri minibar, garantert tidlig innsjekk og sen utsjekk, MEGET personlig service og i det heletatt det du omtrent måtte ønske deg.
     
    sam11net liker dette
  7. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Takk, det forklarer det jeg ikke forstod.

    Da er det kanskje ikke så dumt å skaffe seg IHG kredittkort å få seg Platinum elite medlemskap.
     
  8. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,118
    Likes mottatt:
    1,842
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tror kredittkortet også gir en gratis natt, så etter det jeg har hørt er det verdt det. Vi som bor i Norge får derimot nøye oss med Nordic Choice MC :(
     
  9. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg bor også i norge, men det er ikke ulovlig å reise en tur (eller flere) over dammen for å opprette bank tjenester. Har ikke søkt på dette selv enda, men har flere andre amerikanske kort.
     
  10. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,118
    Likes mottatt:
    1,842
    Bonuspoeng:
    113
    Men man må vel ha social security nr? Mange her som vil misunne deg det:)
     
  11. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    394
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, eller B/C/D greencard.... husker ikke helt hvilket jeg har :)
     
    Chrisljo liker dette
  12. Mbj

    Mbj Aktivt Medlem

    Innlegg:
    264
    Likes mottatt:
    701
    Bonuspoeng:
    93
    Her kommer et skikkelig newbie spørsmål: Er "base points" det samme som "Elite Qualifying Points"?
     
  13. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,555
    Likes mottatt:
    4,249
    Bonuspoeng:
    113
    har 15800 IHG points som utløper nå til høsten. Hadde håpet å kunne booke en point+cash natt på Crowne plaza changi, men der trengs det 20.000 poeng. Noen som vet om det er mulig å bruke IHG poeng på oppgraderinger eller har andre ideer til fornuftig bruk ?
     
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,118
    Likes mottatt:
    1,842
    Bonuspoeng:
    113
    10000 poeng gir 2000 miles i mange program, men ikke i eurobonus.
     
    Schlandy liker dette
  15. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,555
    Likes mottatt:
    4,249
    Bonuspoeng:
    113
    ja så det det kunne gi litt avios, mulig det ender opp med det.....
     
  16. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg vurderer en tur til Asia med familien sommeren 2024. I den forbindelse vurderer jeg å slå til neste gang IHG har salg på poeng og kjøpe en del poeng som kan dekke hotellovernattinger på turen. Ser ut til at jeg kan spare litt penger på dette (hvis jeg kjøper poengene på salg vel og merke). Mulig at jeg også slår til på InterContinental Ambassador for 200 dollars for å få litt ekstra goder på overnattingene. Dette gjelder Malaysia, Singapore, Thailand og Indonesia. Eneste som er litt irriterende er at en del hotell ikke har ledige bonusnetter for 4 personer (2 voksne + 2 barn). Det gjelder f.eks. resorts på Bali. Men det er mange nok hoteller som har ledige bonusnetter til at planen høres forlokkende ut.

    Dere som har erfaring med IHG poeng og rewards. Høres dette ut som en god plan?
     
    jonss liker dette
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,118
    Likes mottatt:
    1,842
    Bonuspoeng:
    113
    Hmm, etter at IHG gikk over til dynamiske poenger-priser basert på løpende hotellpris så trodde jeg at det ikke var mye å hente på å kjøpe poeng, men du har sikkert sjekket det.

    Ambassador er en no-brainer hvis du skal bo på et Intercontinental hotell.

    Ellers, jeg ville også tittet på å booke via en Virtuoso-travel agent hvis hotellet er med der. Prisen er typisk best available rate (ikke pre-pay), men endel perks på toppen.
    https://www.virtuoso.com/travel

    Head for points har en partner som kan hjelpe uten mye styr:
    https://www.headforpoints.com/virtuoso-agent-london/
     
  18. Emma

    Emma Aktivt Medlem

    Innlegg:
    259
    Likes mottatt:
    491
    Bonuspoeng:
    63
    Etter min erfaring kan det absolutt være penger å spare på å kjøpe poeng, spesielt dersom man ønsker fleksible bookinger. Ved forhåndsbetalte opphold er det ofte mindre å spare.

    Ellers er jeg enig i at det er en god ide å kjøpe Ambassador status dersom dere skal bo på Intercontinental. Da får du jo også en gratis natt med på kjøpet.

    Når det gjelder bonusnatt for fire personer; hva med å booke et vanlig rom for 2 personer og så kontakte hotellet for å høre om mulighet for oppgradering til et større rom evt. om det er mulig å sette inn flere senger? Vi reiser ikke med barn, men det hender vi har spesifikke romønsker. Noen ganger blir disse innfridd som gratis oppgradering, andre ganger har vi betalt et mellomlegg. Jeg kan ikke garantere at det funker for dere, men det skader jo aldri å spørre.
     
  19. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Skal tilbringe 3 netter i Tokyo i Mars og vurderer Intercontinental ANA, da jeg har meget gode erfaringer derfra fra før (booket gjennom @milehigh den gangen).

    Jeg har både en Ambassador Complimentary Weekend Night tilgjengelig og en del poeng så jeg kan booke en bonusnatt. Spørsmålet er om det er mulig å gjøre dette i samme booking eller om jeg må ta dette som to bookinger?
    Ser ut til at man bare kan booke Classic room på bonuspoeng. Er det mulig å oppgradere denne og bo på samme rom dersom jeg velger en høyere kategori på Ambassador natten?
     
    milehigh liker dette
  20. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    565
    Likes mottatt:
    1,783
    Bonuspoeng:
    93
    Det er ikke mulig å kombinere i en booking. Som ambassador er du jo garantert 1 hakk oppgradering, men om du vil sikre flere hakk opp fra classic ville jeg nok booket hele oppholdet betalt og spart poengene til en annen anledning. Eventuelt gjort separate bookinger først og sendt en forespørsel til hotellet, og booket om hvis svaret er nei.
     
    Arvid1410 liker dette

Del denne siden