IHG Rewards (InterContinental Hotel Group)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Jørgen, 16. okt 2013.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Bra det fungerte! Ser også at IHG har kampanje på kjøp av poeng igjen, med opptil 75% bonuspoeng. Er dette noe du kommer til å benytte deg av?
     
  2. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Ai ai! Du er i USA nå så du sender også brevene fra USA? Jeg blir vel diskvalifisert hvis jeg prøver å sende brev fra Norge.. men wow, det var en lett måte å få masse poeng på!
    Skulle hatt en omvendt jetcarrier som lot meg sende 94 brev i en pakke og så ble det frankert og postlagt der borte. Hmm..
     
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Man må vel også ha adresse i USA om jeg har forstått det riktig.
     
  4. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Nei. Det aller tidlegaste eg kan reise til Bora Bora er vinteren 2017 (hvis det er i heile tatt der eg kjem til å bruke poenga, PointBreaks-tilboda er til tider svært attraktive), så har god tid til å delta i fleire IHG-kampanjar til dess :) Synd det ikkje finnes noko IHG-kredittkort i Noreg.

    Det er ikkje IHG sjølve, men eit eksternt selskap som tar imot brevene. Så vidt eg veit gjer dei blanke i kvar sjølve brevet kjem frå, så det burde fint gå an å sende frå Noreg og. Usikker på kva porto-kostnadane er for brev frå Noreg til USA, og om det framleis lønar seg.

    Det må ein, men det er ingen som sjekkar om du faktisk bur på adressa du oppgir ;)
     
    Travellingalf liker dette
  5. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, de gidder vel ikke sende brev tilbake, så kanskje jeg kan føre opp en jetcarrier-adresse som returadresse. Eller et hotell i miami jeg har brukt tidligere :)
     
  6. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Brukte du vanlig A4 eller fikk du tak i mindre notat-ark på 13x8 cm (som er ca 3x5 inches som står i reglene)?
     
  7. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Eg ville nok gått for hotelladresse, eventuelt random leilighet/gateadresse du finn via Google Maps. For skrivekampen sin skyld, så vil eg anbefala kortast mogleg adresse ;)

    Eg brukte 5x3" notat-ark, ja, i og med at e/var usikker på om dei vert maskinlest. Skal senda ut ein ny batch på søndag, når eg er i Phoenix, så kan ta eit bilete av korleis dei eg har sendt ut var.
     
  8. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Brukte du et norsk eller amerikansk mastercard? De kan jo se hvilket land kortet er fra med de 6 første sifrene. Ark i riktig størrelse blir nok vanskelig å hoste opp, men skal se hva jeg finner
     
  9. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Brukte norsk MasterCard, ja. Og dette var eigentleg den største usikkerhetsfaktoren hjå meg.
     
  10. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    IHG forandrer satsene for bonusnetter fra 17.02.16, så hvis noen har planer om å booke reward nights, kan det være lurt å sikre seg før poeng-prisene går opp (er jo refunderbart). Mange av de mest ettertraktede eiendommene går opp, deriblant IC Bora Bora, London, Paris, HK etc. En del andre går ned, men disse er mindre aktuelle for de fleste.

    Listen over endringene er her:
    http://www.ihg.com/hotels/us/en/glo...4841-_-IHG-BookNow-EN&glat=AFFI&icdv=99634986
     
  11. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Som lova, slik ser innsendingane mine ut:
    IMG_0629_e.jpg
     
    rkvalvaa liker dette
  12. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Intercontinental Warsaw
    Min status: Gold
    Rom booket: Billigste (Standard)
    Oppgradert: Ja, til king club rom i 37. etg.
    Andre fordeler: To vannflasker og nespresso-maskin på rommet. Fikk valget mellom én drink, 200 poeng eller gratis film ved innsjekk. Valgte det første:)

    Annet: Dette er første gang jeg bor på et IC, men er likevel imponert. Booket rommet til en god pris, så er veldig fornøyd med oppgraderingen:)
     
  13. Royal

    Royal Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Intercontinental Yokohama Grand
    Min status: Platinum Ambassador
    Rom booket: Billigste (Standard)
    Oppgradert: Ja Grand Deluxe sea view
    Antall netter: 1
    Andre fordeler: Sparkling water, nespresso-maskin og frukt på rommet.

    Annet: Flott hotell midt i alt Yokohama har å by på
     
    SASDC8 liker dette
  14. Royal

    Royal Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Intercontinental Nha Trang
    Min status: Platinum Ambassador
    Rom booket: Premium
    Oppgradert: Ja , Club Room w Sea View
    Antall netter: 10
    Andre fordeler: Sparkling water, nespresso-maskin, frukt på rommet, Personlig gave og
    1 flaske god rød vin.

    Annet: Nytt flott hotell ved stranden i Nha Trang. Fantastisk frokost buffet, og flott club lounge
     
    SASDC8 liker dette
  15. Royal

    Royal Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Hotell: Intercontinental Asiana Saigon
    Min status: Platinum Ambassador
    Rom booket: Premium
    Oppgradert: Ja, Club Room
    Antall netter: 2
    Andre fordeler: Sparkling water, nespresso-maskin, frukt på rommet og personlig gave

    Annet: Flott hotell midt i sentrum av Ho Chi Minh med gangavstand til det meste
     
    SASDC8 liker dette
  16. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Hotel: Intercontinental Grand Stanford. Hong kong
    Min status: Nada. Club etter at hun i resepsjonen meldte meg inn. Hun mente at jeg burde ha opptjening på oppholdet mitt selv om det var booket gjennom Hotels.com
    Rom booket: Premier
    Oppgradert: Ja, Club Room i 16 etasje med utsikt mot havnen.
    Antall netter: 4
    Andre fordeler: 2 drink bonger i baren. 2 flasker med mineralvann. Kaffemaskin, Dagbladet på døren på morgenen og turn down service på kveldene.

    Annet: Flott hotell sentralt på Kowloon. Hvis du ønsker å bo sentralt og bra i Hong Kong uten å sprenge banken, er dette et hotell du absolutt bør vurdere.
     
    rkvalvaa, SASDC8 and mathiasfe like this.
  17. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Holiday Inn Killarney, IRL
    Min status: Ingen
    Rom booket: Billigste (Standard)
    Oppgradert: Nei

    Annet: Et gammelt hotell som ble brandet om en gang. OK pris, men ellers ikke det helt store. Prøvde ikke frokosten da den må betales utenom, og folk på TripAdvisor virket ikke imponert.

    Absolutt ingen stikkontakter i nærheten av senga. Halvparten av TV-kanalene funket ikke og de andre hadde elendige signaler. Ikke så nøye med jeg liker litt TV før jeg sovner. Det funker, men hadde ikke bodd der igjen.
     
  18. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Intercontinental Mark Hopkins San Francisco
    Min status: Gold Ambassador
    Rom booket: Club Room
    Oppgradert: Ja ,til One-Bedroom Suite med nydelig utsikt ned på Fairmont sin presidentsuite.
    Antall netter: 2, voucher brukt.
    Andre fordeler: Hadde club tilgang, men gratis raskt internett og fruktfat samt sjokolade.

    Muligens den beste servicen jeg har fått i min korte IC karriere. Nydelig og historisk vakkert hotell. Anbefales.
     
  19. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Intercontinental The Clement, Monterey
    Min status: Gold Ambassador
    Rom booket: Deluxe sea view
    Oppgradert: Ja ,til One-Bedroom Suite med nydelig utsikt ut over bukten.
    Antall netter: 2, voucher brukt.
    Andre fordeler: Ekstra vann, gratis internett, fruktfat og sjokolade.

    Super beliggenhet og meget god service, men nådde ikke opp mot det jeg erfarte på IC MH i SF. Anbefales dette også.

    Mitt 4 IC opphold etter at jeg kjøpte Gold Ambassador status, og må si at jeg er mektig imponert. Oppgradert til suiter på alle de 4 forskjellige ICene jeg har bodd på og utmerket service på dem alle. Foreløpig rangering og høyst uoffisiell rangering er: SF, HK, så et hopp så Monterey og så Seoul.
     
  20. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk mail i dag om ny Accelerate kampanje fra 1. juni til 31. august. Jeg kan få opptil 55000 ekstra poeng om alle målene blir nådd. Synes ikke kravene var så tøffe nå som i forrige runde. "Heldigvis" er noen hoteller trege med å poste poeng, så regner med at mine to netter fra slutten av forrige uke dumper innunder denne kampanjen, da er 2 1/2 av målene allerede nådd :)

    http://www.ihg.com/content/gb/en/offers/mb2accelerate2016/registration
     

Del denne siden