IHG Rewards (InterContinental Hotel Group)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Jørgen, 16. okt 2013.

  1. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ut som ett fantastisk "hotell" ja! Jeg har vel ett par hundre tusen IHG-poeng på lur jeg også og selv om det ikke ser ut til å være så lett å finne sammenhengende award netter på denne resorten, så kan det vel hende at det dukker opp noe innimellom?
     
  2. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Å finna ledige award-netter på dette resortet er i praksis umogleg. I beste fall så finn du spredte datoar som har vorte avbestilt av andre som har booka award-netter. Trikset for å få booka samanhengandes award-netter er å booke ei og ei natt etter kvart som dei vert release, 1 år i forveien.
     
    Are liker dette
  3. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for supert tips!
     
  4. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Crowne Plaza Berlin - Nürnberger strasse
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard rom
    Oppgradert: Ja, til executive room i toppetasjen
    Andre fordeler: Voucher for 1 drink i baren + 400 poeng.
    Annet: Bra valuta for pengene. Nær Ku'damm/KADEWE og Zoo.
     
  5. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Holiday Inn Berlin - Prenzlauer allee
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard rom
    Oppgradert: Ja, til et litt større rom.
    Andre fordeler: Valg mellom kupong for 1 drink/300 poeng.
    Annet: Litt kjedelig hotell i Øst-Berlin. Fikk et stort rom med "utsikt" mot bakgården. I Berlin må du betale ekstra "city tax" hvis du oppgir at du reiser som turist, vet ikke om det lønner seg å si at man reiser for "business"?
     
  6. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Intercontinental Dublin (tidl. Four Seasons)
    Min status: Gold Ambassador (kjøpestatus $200 pr år)
    Rom booket: Standard rom
    Oppgradert: Ja, svær suite på ihvertfall 70kvm med eget walk-in closet
    Andre fordeler: 1 gratis film og tilbud om sen utsjekk
    Annet: Dette blir nok mitt faste hotell i Dublin fremover, er marginalt dyrere enn betydelig dårligere hoteller i sentrum, og med garantert oppgradering og svært god service, så er dette en no-brainer. Fordel også at sjefen på jobben foretrekker dette hotellet :)
     
  7. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
  8. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant! Skader vel ikke å prøve i alle fall?
     
  9. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Intercontinental Hong Kong
    Min status: Gold Ambassador (kjøpestatus $200 pr år)
    Rom booket: Victoria harbor view room
    Oppgradert: Ja, to Jr. Suite med fantastisk utsikt mot Hong Kong island.
    Andre fordeler: Tja. standard drink voucher og personlig innsjekke på rommet.

    Fantastisk utsikt og stor nok Jr. suite til at gutta på tur fikk plass til å nyte en flaske DP ;-)
     
  10. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Eg har iallfall bytta adresse (til adressa eg bur på i USA akkurat no) og skal ut seinare for å kjøpa 94 brev og konvoluttar. Kjem sikkert til å få skrivekrampe, men vil sei det er verdt det hvis eg ender opp med 47k poeng :D
     
    rkvalvaa and Travellingalf like this.
  11. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk mail fra IHG for noen dager siden om den personlige kampanjen "Accelerate 2016". Som tidligere får man en del målsetninger og får ekstra poeng om man klarer disse. F.eks ett opphold i januar gir 5000 ekstra poeng. 4 netter i perioden gir 6000 ekstra poeng etc. Tror disse er personaliserte.

    Kampanjen varer fra 1. januar til 30. april. Totalt kan jeg få 38000 ekstra poeng om jeg klarer alt :) Challenge accepted ;-)

    Man melder seg på her: http://www.ihg.com/content/gb/en/offers/q1accelerate16/registration
     
    Royal liker dette
  12. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Hei,
    Er det noen som har testet InterContinental i Hua-Hin?
    Ser bra ut på bilder, men alltid kult med noen forumister som har første-hånds info
     
  13. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg bodde der i 12 dager. Bra fellesbassengområde, og fin Club lounge. Rommene har litt rare løsninger. Bra mat. Spør gjerne om noe spesifikt. Reiser du med barn?
     
  14. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Ja to jenter - 9 & 11 - er det noe massasje rett utenfor, eller er man like langt unna "allfarvei" som på Hyatt ?
    Jeg synes det er OK med en kiosk el. utenfor hotellet.
     
  15. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,119
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Da bør dere nok få en suite eller litt større rom. Badet på vårt rom hadde "åpen" baderomsløsning og begrenset plass til ekstra senger ("premier pol terrace").

    Hotellet ligger halvøde. Det var en 7-11 rett over gaten og en del butikker i nærheten. Et større kjøpesenter 25 min å gå unna. Hua Hin sentrum var litt lengre unna. Som flere steder i Thailand var det dog litt kronglete å gå, smalt fortau og Frogger for krysse gaten. Hotellet hjelper med taxi eller tuk tuk.

    Massasje er tilgjengelig på hotellet, men dyrt. Det var også et par rimeligere muligheter i 10-15 min avstand.
     
  16. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Kan rapportera om at i dag ramla mine 5 fyste "entries" inn i mailboxen, frå brevene eg sendte den 22. Desember :)
    Akkurat no er sida deira nede, men i og med at kvart entry er garantert 500 IHG-points, så kan det sjå ut som at dette var ein suksess :D

    Nok ei natt nærare Bora Bora og IC Thalasso ;)


    EDIT: Sida er oppe igjen og mine 5 foreløpige lodd resulterte i 500 poeng kvar, som forventa :)
     
    Last edited: 20. jan 2016
  17. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Ny oppdatering:

    Nye 26 lodd dukka opp i mailboksen i dag, og med totalt 36 (av 94 moglege) forsøk er eg allereie oppe i 27'000 IHG-poeng :D

    Eg sendte "berre" 60 brev forrige gong eg var i USA, så må senda minst (for å være sikker) 34 nye brev no når eg reiser på nytt i morgon.

    Siste frist for å senda inn er 15. Februar, så det er framleis moglegheiter om andre vil hiva seg på.
     
    Travellingalf liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Må si du sliter for poengene ;)
     
  19. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Tja, alt er relativt. Synes ikkje 1 dag med skrivekrampe er så ille for 50k IHG-poeng :)
    Einaste grunnen til at eg ikkje sendte inn fleire var at eg var noko skeptisk til om mitt norske MasterCard kom til å bli godkjent :)
     
    RoadKing liker dette
  20. sexten

    sexten Senior Medlem

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    Sannsynligvis siste oppdatering angående IHG Priceless Surprises-"eventyret" mitt. Vil berre bekrefta at poengene no har komt inn på IHG-kontoen, så trikset med å endra adressa til USA osv. virkar! Ligg akkurat no an til å sanka godt over 60k IHG-poeng "berre" ved å senda inn 94 brev :) Som i praksis er 1 natt på Bora Bora eller 10 netter ved ein av deira Pointbreaks-kampanjer!
     
    Trillekoff and RoadKing like this.

Del denne siden