IHG Rewards (InterContinental Hotel Group)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Jørgen, 16. okt 2013.

1. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    bare 50 % her :(

2. Fnate

Fnate Halvstudert Røver

Likes mottatt:
    6,550
    Bonuspoeng:
    183
    Det ligger ikke så bra til i fht Narita. Da er det best i området rundt Tokyo Station. I fht Haneda er det imidlertid kongebra.

VirreVapp liker dette
  3. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring fra Tokyo Bay er glimrende. Kort vei til tog og baner, fin utsikt til elven/bukta. Får du club-room med loungetilgang så har den helt super utsikt mot bukta og brua. Skal du til/fra NRT så blir det togbytte, men det gikk veldig greit

VirreVapp liker dette
  4. AndersB

AndersB Reisende

Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Bilder fra loungen (mot brua) og fra rommet (mot elva) - var veldig fint i mørket også når uværet var over. (klikk for stor versjon)

IMG_20120403_144928.jpg IMG_20120403_140526.jpg

5. KristianSk

KristianSk Veteran

Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har 32 000 IHG poeng som utløper snart, går utifra at de ikke kan brukes på noe morsomt (årets pointbreaks var jo ikke særlig spennende)?
    Isåfall overfører jeg de til BA i bytte mot 6000 Avios...

6. hifiman

hifiman Veteran

Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg brukte 25k på Copenhagen Towers ellers må du vel til Asia for morro

KristianSk liker dette
  7. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Så hvis jeg kjøper Ambassador blir jeg Platinum Elite automatisk? Gold er jo deres laveste nivå...

8. Jørgen

Jørgen Livsnyter

Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Tvilsomt.. Man har alltid fått Gold Ambassador.. Regner ikke med at de har satt det opp til Platinum Ambassador..

Laveste nivå er vanlig medlem..

9. peterfox

peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk PLAT AMB, for 18K poeng.

10. Royal

Royal Medlem

Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Når du betaler for ambassador status får du gold, når du opptjener 40.000 points blir du oppgradert til Platinum Ambassador

11. Shyneno

Shyneno Okama

Likes mottatt:
    1,552
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen mail man kan sende statusmatch request til da tro? :)

12. Travellingalf

Travellingalf Ut på tur - aldri sur Moderator

Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Ifølge de siste rapportene fra Statusmatcher.com så tilbyr ikke IHG statusmatch lengre;

We regret to inform you that we have discontinued our Elite Status Match offer as we are currently reviewing and enhancing this program to better serve our valued members.

13. PlusGo

PlusGo Medlem

Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: InterContinental Berlin
    Min status: Gold (Ambassador)
    Rom booket: Billigst mulig
    Oppgradert: Ja, først til deluxe rom, så til junior suite
    Andre fordeler: Frukt levert på døra, utsjekk kl 16 og wi-fi. Dette er vel strengt talt noe som ligger i ambassadør pakken, men ålright var det :)

Dette var første gangen jeg lå på et 5-stjernes hotell og det var absolutt en av mine bedre hotell opplevelser. Betjeningen var hyggelig og conciergen hadde gode anbefalinger til barer og spisesteder på kveldstid.

14. rkvalvaa

rkvalvaa Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Intercontinental Boston
    Staus: Gold Ambassador (kjøpt rett før avreise)
    Rom booket: Billigste med poeng
    Oppgradert: Ja, til en svært flott Junior Suite
    Andre fordeler: sen utsjekk kl 16, gratis wifi, frukt, vann levert på rommet hver dag

Et av de flotteste hotelloppholdene vi har hatt, helt rått hotell med service i verdensklasse, gjennomført fra absolutt alle ansatte.

Må også nevne at siden selve oppholdet var "gratis" (betalt med poeng), så valgte vi å betale for Club/Lounge adgang med frokost samt kveldsservering av vin/sprit og småretter. Bedre frokost har vi aldri fått på hotell i USA, blant med egen omelett-kokk og et svært utvalg av kvalitetsmat. Innimellom var det flere ansatte enn gjester i loungen, og det er jo aldri en ulempe for servicenivået :)

Dette hotellet anbefales på det sterkeste!

Last edited: 01. sept 2015
  15. LN-KFK

LN-KFK Medlem

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Går igjennom poengopptjeningen min på IHG for de siste 6mnd og ser at jeg får en 50% Royal Ambassador bonus på flere IC hoteller. I tilligg til 50% Elite bonus poeng. (Jeg er Platinum Ambassador)

Jeg mistet min RA status for ca 2,5 år siden, men får tydeligvis fortsatt poeng for dette. Men kun på de hotellene jeg tidligere har bodd med RA status. Er dette «riktig»? Eller er det bare en hyggelig «buggs» i poengsystemet??

16. Trillekoff

Trillekoff Medlem

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Holiday Inn Express Hamburg - City centre
    Min status: Gold
    Rom booket: Standard rom (for poeng)
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Velkomstbrev, og en voucher for 300 IHG-poeng.
    Annet: Min første erfaring med Holiday Inn Express. Et nytt, men ikke veldig spennende hotell. Navnet på hotellet er en smule misvisende, da det ligger et lite stykke fra sentrumskjernen i Hamburg. Ganske greit med inkludert frokost.

17. Trillekoff

Trillekoff Medlem

Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Holiday Inn Helsinki - West Rouholahti
    Min status: Gold
    Rom booket: Queen bed/nonsmoking (for poeng)
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Fikk valget mellom poengvoucher eller en gratis drikke i baren, valgte det siste:)
    Annet: Hotell vest i Helsinki (2 metrostopp fra sentrum), mest beregnet på foretningsreisende og store turistgrupper. Treningsrom i kjelleren, og selvfølgelig sauna for gjester. Grei valuta for pengene.

18. PlusGo

PlusGo Medlem

Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Intercontinental Berlin
    Min status: Gold Ambassador
    Rom booket: Billigste på ambassadør natt.
    Oppgradert: Ja, fra superior til deluxe rom
    Andre fordeler: Gratis vann, avis på døra, gratis drikke i baren ved ankomst siden rommet ikke var klart, valget mellom drikkevoucher eller poeng, frukt og sjokolade på rommet og sen utsjekk.

Annet: Dette er andre gang jeg ligger på dette hotellet og jeg strålende fornøyd. Har bare fått god service her.

19. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    OBS! OBS!

Ifølge denne tråden/brukaren http://www.flyertalk.com/forum/25570928-post1839.html så kjem IC Thalasso Bora Bora til å skifta eigar frå og med 18. Mai 2016.

Det kan hende dette berre er "gyldig" for meg, som utelukkandes sparer opp poeng hjå IHG for å redeeme netter på dette resortet. Men i mitt tilfelle iallfall vil det bety ein enorm devaluering av IHG-poeng.

Nabo-resortet IC Moorea Bora Bora er ikkje av samme kvalitet (sjølv om den framleis er høg).

20. sexten

sexten Senior Medlem

Likes mottatt:
    733
    Bonuspoeng:
    93
    UPDATE: Det var heldigvis snakk om ein misforståelse. Resortet vert ikkje privatisert, men det gjaldt eit privat arrangement frå 18. - 26. Mai som gjer at resortet ikkje er bookbart på desse datoane :)

Travellingalf liker dette

Del denne siden