IHG Rewards (InterContinental Hotel Group)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Jørgen, 16. okt 2013.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har booket en suite via intercontinental.com/ambweekend ... Det funka som bare det.. MEN: På siden står det også "This offer is not applicable for suites and cannot be used in conjunction with Reward Nights or any other promotion or free night offer."

    What to expect?
     
  2. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg trodde man kunne bestille hvilket som helst rom. Så lenge du har booket gjennom AMBweekend og det står second night will not be charged, så er du vel good to go.
     
    no-backpacker liker dette
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ja satser på det.. Prisen er faktisk justert på bookingen online så den er korrekt..
     
  4. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Nå som man får poeng etter hvor mye penger man bruker, mener jeg at jeg har sett et sted
    at ikke er like mye poeng å få fra alle hotellene i gruppen. Er det noen som har den oversikten?
     
  5. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Crowne Plaza Helsinki
    Min status: Club
    Rom booket: Single bed, non smoking
    Oppgradert: Fikk vanlig dobbeltrom.
    Andre fordeler: Vann og sjokolade, ellers ingenting.
    Annet: Booket dette oppholdet under forrige pointbreaks-runde, og er ganske fornøyd med valuta for p(o)engene. Hotellet er temmelig gammelt, og ligger litt utenfor sentrum (dog i gåavstand). Rommet føltes ikke spesielt rent, men var helt ok. Veldig bra basseng/sauna/trenings-avdeling i kjelleren.
     
  6. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Rant - Intercontinental Tokyo Bay

    Veldig praktisk hotell ved monorailen til Haneda. Fantastisk utsikt fra Bay View rom, og litt sånn halvslitt sjarm. Jeg synes det er riktig ok her.

    Men altså...

    1) Det er umulig å kjøpe seg opp til Club rom, selv ved availability.
    2) Det er umulig å få sitte i lobbybaren å ta en drink. Første gang, for et år siden, trodde jeg det var en tilfeldighet. Men i dag er tredje gangen jeg bare nektes adgang til lobbykaffeen. WTF??? Er gjest på hotellet. Det er opptatt på 50% av setene. Er pent kledd. Klinkende edru. Men har nok en gang bryskt blitt stoppet ved inngangen. "Det er fullt!". Når jeg påpeker at det er langt ifra fullt henvises jeg til et område utenfor kaffeen der jeg til nød kan sitte, men jeg får ikke lov til å bestille kaffe. Hva er det for en gjeng tullinger?

    Det er omsider en deal breaker for meg altså. Hadde bra, Intercontinental.
     
    VirreVapp and SASDC8 like this.
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    he-he, dette her høres jo aldeles forrykt ut! Hva slags hotell nekter sine egne gjester tilgang til lobbybaren?!
     
    Fnate liker dette
  8. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Høh?? Den nede til venstre for resepsjonen? Var der i mars i fjor og synes det var ganske casual stemning der. Kanskje det var alle tatoveringene dine de reagerte på?

    [​IMG]
     
    Fnate liker dette
  9. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp. Akkurat den. Nei, det må jeg som har vært helt sykt uheldig flere ganger på rad da. Og jo, det var veldig casual. Så jeg kan ikke begripe hvorfor det skulle være så vanskelig. Det kom heller ikke noen flere (bortsett fra et par japanere) mens jeg satt der i skammekroken og ikke fikk kaffe.
     
    GinTonic liker dette
  10. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Crowne Plaza London - the city
    Min status: Club
    Rom booket: Double bed deluxe
    Oppgradert: Nei.
    Andre fordeler: To flasker vann og gratis wi-fi. Ba om sen checkout, og fikk det:) (2pm)
    Annet: Flott og moderne hotell i London, men det finnes jo ganske mye å velge mellom. Ligger like ved St. Paul-katedralen. Fikk rom med "utsikt" til atriumet på innsiden. T-banestopp rett over gaten.
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Last edited: 13. april 2015
    Henning liker dette
  12. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Crowne Plaza Vilnius
    Min status: Club
    Rom booket: Standard room
    Oppgradert: Nei.
    Andre fordeler: To flasker vann og sjokolade. Sen checkout (15.00), gratis wi-fi og fri bruk av fitness senter for alle IHG-medlemmer.
    Annet: Hotell booket på forrige runde med Pointbreaks. Hotellet var, som de andre CP jeg har bodd på: pent men kjedelig, typisk business-hotell. Var mye rot med rommet, nøkler som ikke fungerte, andre gjester som hadde fått tildelt mitt rom (og nøkkel!). Treningsrommet/basseng var stengt da jeg var der. Hotellet ligger et stykke utenfor sentrum og gamlebyen, nær en stor park. Finnes nok bedre hotellvalg i Vilnius, for IHG-folket er det også et Holiday Inn der.
     
  13. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    I dag er siste frist for å kjøpe IHG-poeng og få 50% bonus.

    Buy points now and receive up to 50% more until May 8!

    • Buy 1,000 to 19,000 points and get 20% more points
    • Buy 20,000 to 29,000 points and get 30% more points
    • Buy 30,000 to 39,000 points and get 40% more points
    • Buy 40,000 to 60,000 points and get 50% more points

    Dette er ikke noe spesielt godt tilbud, men det det kan være en måte å skaffe seg sine første 5000 poeng på (hvis man ikke ønsker å kjøpe Ambassador-status), så man kan benytte seg av trikset i denne posten.

    Les forøvrig min analyse av et tilsvarende tilbud her.
     
    GinTonic liker dette
  14. PlusGo

    PlusGo Medlem

    Innlegg:
    109
    Likes mottatt:
    36
    Bonuspoeng:
    28
    Hotell: Holiday Inn Gatwick Airport
    Min status: Gull
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Nei.
    Andre fordeler: Fikk velkommstgave bestående av en flaske vann, sjokolade, kakao i pulverform, bodylotion, sysett, kam, tannbørste(Dental set), skopuss, neglfil, dusjhette, barberhøvel og valget mellom drink i baren eller 300 poeng. Jeg valgte poengene. Tok barberhøvel som et tegn på at jeg må få raket av litt skjegg.
    Annet: Rommet er rent og veldig kurrant. Fikk panikk da jeg så de andre hotellene på vei hit. Airport Inn og Travellodge så katastrofale ut så var forbredt på å ditche rommet og få tak i noe annet. Valgte å beholde rommet til slutt.
     
  15. hifiman

    hifiman Veteran

    Innlegg:
    1,508
    Likes mottatt:
    516
    Bonuspoeng:
    113
    Her er forhåndsvisning av kommende points break kampanjen for høsten
    kan bestilles fra mandag 27 oktober, personlig ikke noe spennende.
    er det forresten noen som vet om det noen gang har vært hotell fra NYC på lista?
    http://blog.ihg.com/ihg-rewards-club-pointbreaks-preview
     
  16. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    VirreVapp liker dette
  17. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk nettopp epost fra IHG om at jeg kunne få en hemmelig bonus på mellom 50-100% ved kjøp av poeng. Logget meg på via points.com portalen og fikk da 70% bonus. Hmm, kan være verdt det, må litt i tenkeboksen...
     
  18. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk 100%.. Vet fortsatt ikke om det er verdt det.. Tenke..
     
  19. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    fikk også 100%..
     
  20. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Vurderer å benytte poeng på Tokyo Bay, har bare bodd på Hilton I Shinjuku tidligere. Ligger hotellet OK til ? Greit I forhold til å reise litt rundt I Tokyo? Vi benytter da Narita og ikke Haneda.. Usikker på om Ambassador status his Intercontinental gir meg oppgardering ved bonusnetter...
     

Del denne siden