IHG Rewards (InterContinental Hotel Group)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Jørgen, 16. okt 2013.

  1. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Intercontinental Frankfurt
    Min status: Platinum Ambassador
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Nei
    Andre fordeler: Honning og frukt som velkomstgave
    Annet: Slitent hotell
     
  2. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Intercontinental Aphrodite Hills, Kypros
    Min status: RA
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ja, fra 2 roms familierom til Jr. suite på ene rommet og deluxe på andre. Hadde connecting doors mellom de to rommene.
    Andre fordeler: Fikk musserende vin samt tre eple på begge rommene, honning som velkomstgave i Jr. Suiten. For bilder og for å lese om litt forviklinger ved bookingen les her: http://nobackpacker.no/2014/02/17/hotel-intercontinental-aphrodite-hills-kouklia-kypros/
    Annet: Utrolig god service. Hver ettermiddag, når vi kommer fra bassenget, står det noe godt på rommet (på begge rommene). Sjokolade, kanapeer, frukt… Sikkert kjedelig for folk som vil oppleve "liv og røre", men helt fantastisk for oss som bare skulle ha sol, varme, avslapping og litt trening.

    Xxx.
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Intercontinental Joburg flyplass
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ja, til Executive rom, men klubben var stengt hele tiden vi var der, fra 1130 til 1800
    Andre fordeler: Gratis internet som var ubrukelig
    Annet: Fikk feil romservice levering og måtte virkelig krangle for å få dem til å ta den i retur. Vi hadde kun dagrom. Fikk i etterhånd 20K poeng for strevet
     
  4. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hotell: Intercontinental Nairobi
    Min status: Platinum
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ja, til ett av de nyrenoverte Deluxe rommene. Vi var walk in så de solgte inn at dersom vi booket, fikk vi en av de nyeste rommene.
    Andre fordeler: Gratis internet, en velkomstdrinkkupong i baren
    Annet: Welcome to Kenya. Flekk på lakenet og AC som ikke var oppusset. Fikk byttet rom.
     
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Intercontinental Doha
    Min status: Platinum Ambassador
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ja, Deluxe rom med sea view.
    Andre fordeler: Gratis internet, en velkomstdrinkkupong i baren eller rabatt på spabehandling + et litt stusselig fruktfat.
    Annet: Ikke noe in-room gift. Gratis vann var standard plastflaske.

    Update: Fikk 4000 points etter en litt "sinna" mail til guest relations..
     
    Last edited: 19. mars 2014
  6. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: InterContinental Tokyo Bay
    Min status: Gold Ambassador
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Alle tre rom ble oppgadert til Club Executive Floor, på tross av bare én status.
    Andre fordeler: Gratis internet, vann og avis på døra. 10% rabatt på hotellets barer/spisesteder under hele oppholdet.
    Annet: Fruktsalat og sjokkis som velkomstgave. Utrolig bra concierge service. Fresht hotell med god lokasjon.
     
    Last edited: 16. mars 2014
  7. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: Ana Crowne Plaza Kyoto
    Min status: Gold Ambassador
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Nei, men fikk kraftig rabattert Japanese Suite til natt nr to som vi bestile ved innsjekk.
    Andre fordeler: Gratis internet og vann
    Annet: Gratis shuttle buss til/fra Shinkansen. Relativt moderne hotell, men litt utdatert interiør på rommene. Japanese Suite var en opplevelse i seg selv!
     
  8. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  9. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Er det slik at fordeler med Ambassador (tenker da spesielt på guaranteed room upgrade) bortfaller dersom rommet blir booket via Hotels.com?
     
  10. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Ingen som har prøvd å booke gjennom Hotels.com/Expedia som AMB Gold?
     
  11. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke forsøkt.. Men jeg har blitt booket via reisebyrå mange ganger.. Har da sendt en epost til hotellet og bedt dem legge til mitt AMB nummer. Har brukt å spesifisere medlemsnivå i eposten, slik at de får det frem.

    Har alltid fått riktig medlemskap registrert og poeng på konto. Ikke alle hoteller som har vært like flinke til å gi AMB fordeler, men det tror jeg mer skyldes sløvhet hos hotellet.. Har vel alltid fått room-upgrade, men ikke alltid velkomstgave/brev..
     
  12. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Takker! Da prøver jeg din taktikk og sender mail med info, er uansett room-upgrade som er viktigst for min del. Ble vesenlitg billigere med Hotels.com Welcome Rewards, sammenliknet med AMB weekend hvor jeg fikk opp en mye dyrere rate enn de billigste rommene.

    Gir lyd om hvordan det går :)
     
  13. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Enden på visa ble som følger at jeg fikk alle fordeler som er inkludert i RA selv om jeg bestilte gjennom Hotels.com, utenom points selvfølgelig.
     
  14. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Nytt spørsmål: InterContinental Manila, go eller no go?
     
  15. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Bra område. Litt slitent, men bra som RA. Tømte minibaren 3 ganger der på en kveld som RA. De fylte opp igjen ute å mukke ;)
     
    GinTonic liker dette
  16. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Høres ut som en sikker vinner:) men ser de får litt kritikk for gammel standard. Cirka hvor ille er rommene?
     
  17. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Det er en stund siden jeg bodde der, men mener å huske at suitene har grei standard. Foretrekker Hyatt, men det er i Malate som ikke er et like "fint" område, men allikevel bra party-sted, og utsikt mot havet.
     
    GinTonic liker dette
  18. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  19. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Hei!
    Er det poeng å få hos IHG når man bestiller gjennom hotels.com eller andre bookingsider? Eller er det kun vi hotellets egne sider?

    PointBreaks tilbudene er det noe som dukker opp i New York også? er det noen som har erfaring med det? eller er NYC så
    populær at det er lite å hente?
     
  20. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Det står litt om det her:
    Så svaret er i hovedsak nei. Det skal allikevel sies at ikke alle systemer klarer å håndtere disse reglene, så man kan ha flaks og få poeng uansett. Du skal ihvertfall (vil jeg tro) etter 1. juli få poeng for andre utgifter på hotellet, som f.eks. minibar m.m., så hvis du sørger for å sette noe på romregningen er det nok større sjangs for at du også får poeng for rommet. Det er ikke sikkert systemet klarer å diffrensiere mellom poeng opptjent på rompris og poeng opptjent fra minibar.

    PointBreaks i staten New York dukker tidvis opp, men kan ikke huske å ha sett noe på Manhattan. Tviler på at dette vil skje :)
     

Del denne siden