IHG Rewards (InterContinental Hotel Group)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Jørgen, 16. okt 2013.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Pointbreaks er ifølge IHG rom som vil gå usolgt grunnet lav etterspørsel. Du vil derfor sjelden finne noe som er sexy, kun ett sted å plante hode på puta og komme deg ut raskest mulig om morran.
     
  2. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hva får man som room upgrade med Plat/Ambassador? Ettersom de ikke har club, får man bare et rom av "høyere klasse" som man må være kjenner for å se forskjell på eller?
     
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Sannsynligvis derfor jeg fikk Grand Hotel i Stockholm midt i høysesong, en uke på HI resort Maldives, og IC JNB under Mandelas begravelse+ mye annet. Har tre sifret netter på pointbreaks bak meg, og alt har vært eksepsjonelt gode dealer.

    Bare man gidde å bla gjennom mange HIX i England, og følger med og booker tidlig siden releasedatoen og kampanjens fortreffelighet har blitt blogget ihjel.
     
  4. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Er en stund siden jeg var Ambassador, men jeg mener vi noen ganger fikk suiter. Tror det er like varierende hva man får som Ambassador som det er for Royal Ambassadors…

    Xxx.
     
    Jørgen liker dette
  5. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Det er jo alltid noen godbiter innimellom, men det er mye "ræl" også… :) Har vært mye bra i Kina, så jeg ser frem til vi flytter dit (regner med dere komme rpå besøk da! :) ). Da skal jeg svi av alle poengene mine… :-D Dessverre har vi ofte reiseplanene klare i det PB kommer ut, ellers hadde nok jeg brukt de mer!

    Xxx
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Revenue management er heldigvis for oss ikke perfekt, så du vil finne enkelte godbiter av og til, som når en president dauer. :p

    Jeg har hørt om Grand i Stockholm og Holiday Inn på Maldivene, men når jeg kikket igjennom listen for siste Pointbreaks (og den før siste), fant jeg a) Holiday Inn Express overalt og b) 2-3 IC som var på steder jeg ikke drar til de neste 3 månedene, stort sett i Kina, evt øst Europa. Jeg fant ikke ett eneste hotell som jeg ønsker å bo på.

    "Ah, herlig! Nå er det Pointbreaks i Shenzhen! La oss bestille billetter!!"

    Det er ikke meg.

    Du kan sminke grisen så mye du vil, men som no-backpacker sier, det er mye ræl. Jeg vil si mest ræl. Skal jeg reise i 20 timer for å komme meg til Maldivene, bor jeg ihvertfall ikke på HI.

    Det er ikke meg, men siden pointbreaks finnes, er det sikkert noen som liker slikt.

    Different strokes...
     
  7. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Anyway, PB er PB og finner man noe man liker er det en good deal! Syntes det var særdeles god deal da jeg var i Budapest, skulle dit uansett på jobb (som selvstendig nærinsgdrivende, så ingen som betalte for meg liksom…), og kunne bo på IC Budapest for 5000 poeng natten. Eller da jeg og bestevenninnen bodde 8 netter i hver vår suite på CP Limassol. Hadde det ikke vært for at vi fikk betalt oppholdet vårt på IC Sandton Jo'burg, hadde det også vært en god deal. (Selv om det er ett av de verste IC'ene jeg har bodd på så langt….) Og IC Beichen hadde vært digg om vi hadde bodd i Kina. Som sagt, jeg har tenkt å svi av poengene mine når vi flytter til Kina. :) Synes derfor ikke det er riktig å si at PB bare er ræl! (Har en kamerat som bodde på IC Kiev på PB og han var STRÅLENDE fornøyd.. :) )

    Xxx.
     
    tommy777 liker dette
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Har fått suiter på tosifret antall IC på pointbreaks, inkl Kiev som var meget bra. Finnes enkelt og greit ikke bedre deals i hotellverden (i pengeverdi). Men det krever selvsat fleksibilitet, flaks eller kunnskap å optimalisere bruken.

    Foretrekker selv Park Hyatt på Maldivene men det er tusen dollar dyrere i flyplasstransfer enn HI, og alt annet er tilsvarende dyrere on spot. Fikser man en meget billlig flight med poeng eller lignende, er HI et meget godt alternativ for å oppleve Maldivene for folk som ellers ikke har råd til det. Eller man kunne forlenget Maldivene oppholdet. Listen over PB godbiter er meget lang og historikken finnes meget oversiktlig på FT.
     
    no-backpacker liker dette
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det finnes en gjeng på FT som har kreative måter å opptjene poeng og brenne dem. Det krever selvsagt at du følger med i timen og registrerer deg til alle tilbudene IHG har hele tiden, noe som i seg selv er en utfordring dersom du har en jobb å gjøre.

    Pointbreaks er en meget bra deal, men mest fordi IHG kaster poengene etter deg. Når det gjelder pointbreaks i seg selv, koster det 5K poeng per natt og majoriteten av hotellene er Holiday Inn Express, hoteller som koster fra 30-40 dollar natta. Kategori 1 hoteller som dette koster hos Starwood fra 2000 poeng uten noe som helst pointbreaks. Har jeg noen gang brent poeng på en eiendom i kategori 1, 2 eller 3? Nei, dette fordi verdien rett og slett er ikke der. Men har du trikset til deg poengene hos IHG eller meldt deg på de 1300 promoene IHG har til enhver tid og bor på IHG og betaler av og til, er selvsagt verdien veldig god.

    Men det betyr jo selvsagt at man er OK med hoteller som har dårlig til middels standard.


    Jeg har rundt 250K IHG poeng som står og råtner på konto.

    Jeg testet ut ett år med RA og har gitt vekk de invitasjonene jeg har fått etter det. Opptjente lett 250K poeng det året, men fant ut at:

    a) jeg reiser mest i Europa og Americas i jobbesammenheng og IC har dårlig dekning i det området. I byer som LA, San Fran, NYC, Paris, London etc. har jeg allerede gode hoteller jeg frekventerer, hoteller som er bedre og/eller har bedre pris enn IC. Holiday Inn og Holiday Inn Express er mye dårligere enn det Hyatt og SPG leverer i samme segmentet og top tier hos de to kjedene er mye bedre enn IHG Plat.

    b) Jeg bor ikke nok til å være på topp tier i enda en kjede og gidder ikke å dille meg til RA en gang i året. Jeg gidder heller ikke regge meg for en haug med promo en gang i mnd, jeg har rett og slett ikke tid.

    c) vanlig redemption på IC koster skjorta og jeg reiser ikke etter pointbreaks og bor ikke på HI eller HIX når jeg er på ferie. Hver gang det kommer ut pointbreaks, sjekker jeg om det passer med reiseplanene mine de neste 3 mnd. Så langt har jeg ikke funnet noe (de siste to årene).

    Men det betyr bare at IHG ikke passer for meg, men passer meget bra for andre
     
  10. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal gidde å svi av $200 på Ambassador-status.. Er vel penger man kan "få igjen" ved å booke gratis overnatting (2nd night weekend), men vet ikke hvor mye jeg kommer til å bo på IC i år..

    Decisions decisions..
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg ville ventet til du har en IC bestilling på gang. Verdt pengene i de aller fleste tilfeller
     
  12. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Har en enkelovernatting på IC nært forestående, men det er også den eneste jeg har planlagt fremover.
     
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde det vært meg, hadde jeg ikke giddet å kjøpe Ambassador kun for det dersom du ikke har planer om å bruke voucheren innen ett år. Bedre å betale for ett bedre rom eller Club dit du skal. Kommer garantert ikke på 200 dollar og da har du ting bekreftet og det er ikke opp til en sur resepsjonist å si at "beklager, vi har ikke rom å oppgradere deg til men du får en fruktkurv til 200 daler" ;)
     
    Jørgen liker dette
  14. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    IHG er det eneste programmet hvor poengene ikke utløper. så når du kanskje en gang får mer tid, kan du jo booke 50 netter på Pointbreaks.
    Eller du kan kan enkelt trade dem i RA status for 2-3 år om det ikke blir for mye dill.
    Personlig har jeg vel en kost på under 10% av maxverdien på 35$/5K/1 pointbreaksnight- dvs ca 20 kr i selvkost per natt på suite med lounge og fri minibar. Og det er mulig på sikkert en håndfull måter. Tar lite tid også om man organiserer seg litt. Feks gjennom å følge en tråd, eller samarbeide med noen andre.

    Mange bra IC redemptions. 4x IC i French Polynesia, hvor det beste i Bora Bora gir deg OWB for 50K. IC USM, høyt i mange kåringer koster 25K natta. Nylig hadde de "salg" og man kunne bestille 350 kvm 3 bedroom villa for denne prisen hele 2014. JEg nøyde meg med 10 better fordelt på 240 kvm 2 bedroom villa og beachfront private pool villa. I sommer booket jeg presidentsuiten for 25K på et annet IC. De gav meg gratis middag og.

    Hvilke rates er bedre enn BOGO i byene du nevnte for samme level? Feks IC Park Lane med RA benefits og BOGO. Eller Mark Hopkins.

    Jeg anbefaler alle å ha minst to egg i kurven. SPG er et godt alternativ, selv om jeg foretrekker både Hyatt og CC foran dem

    Jeg vet at om jeg hadde brukt dobbelt så mye tid på research og reist tre ganger så mye ville jeg aldri fått like mye tilbake. Men det er helt åpenbart at det ikke hjelper om man mest reiser til steder hvor de ikke har (aktuelle) hoteller. Jo mer man reiser i arbeid for andre jo mindre fleksibel. Er man self employed, jobber fra nett eller er fri turist er spørsmålet et helt annet.
     
    no-backpacker liker dette
  15. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Intercontinental Istanbul
    Min status: Platinum Ambassador
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ja, til Deluxe room med utsikt
    Andre fordeler: In room gift, gratis vann, liten fruktsalat med sjokoladesaus på rommet (nydelig), drikkevoucher for en stk øl/vin.
    Annet: Visste det jo, men fortsatt dårlig at top-tier ikke gir adgang til Club Lounge :-/
     
  16. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Ambassador er bare mid-tier, uavhengig av om du er gold eller platinum som er en status for de øvrige hotellene i programmet.
     
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte på Platinum i IHG som top-tier.. :)
     
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183

    Jeg har flere enn to egg i kurven. Jeg har vært SPG Plat i 10 år og i tillegg til SPG har jeg for tiden Hyatt Diamond, HHonors Diamond og Marriott Platinum, så jeg tør å påstå at jeg har relativt bra oversikt. Jeg forsøkte som sagt RA i ett år som du ser over og ja, det er enkelt å opptjene poeng på lovlige og også passelig shady måter. Etter 5 år som moderator på FT, har jeg sett en del. Og jeg opptjente en kvart million poeng tiden jeg var RA uten noe snusk, men med å sjekke innom Lucky sin blog hele tiden for å sjekke at man har signert seg opp til alle promo. IC har ett veldig begrenset nettverk og mange av hotellene deres er slitte.

    Jeg er også min egen sjef, men jeg kan ikke ærlig talt si at jeg kunne tenke meg å bo tonnevis av netter på mediocre hoteller. Det må liksom være ett mission og lyst til å besøke ett spesielt sted.

    Men det er viktig å poengtere offisiell policy slik at folk som leser kan stille forventningene

    For det første. Det kan godt hende at du har fått noen oppgraderinger på IHG hotell som ikke er IC, men generelt sett får man ikke det som RA Plat. Har du de forventningene, blir du skuffet. Jeg bodde på en rekke hoteller det året jeg var RA og de fleste HI og HIX vet ikke hva RA er og mottok aldri en suite. De resepsjonen ser på Plat statusen som heller ikke gir noe.

    Så IC. Jeg har aldri mottatt og en suite på annet enn IC som ikke har lounge. Har hotellet hatt lounge, er policy at du får Club som RA, ikke suite. Så det å forvente at du får det, blir feil. Får du det, gjør hotellet noe ekstra. Der de gjør noe ekstra er stort sett i Asia, men det gjør de for andre hotellkjeder også og på hoteller som er i en helt annen kaliber enn IC.

    Det er hva offisiell policy er og forventningene bør stilles deretter.

    Jeg fikk faktisk brent av 30K poeng for IC Nairobi neste måned, men droppa å fornye Ambassador for de 13 timene vi er der mellom flighter.
     
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Det er helt klart viktig å være klar over offisiell policy, først og fremst for å vite at du får det du har krav på, og når du bare skal være takknemlig for å ha fått noe ekstra. Jeg ser hovedsaklig tre svakheter med IHG.
    1. Generelt dårlig kundeservice i programmet (ikke hotellene). Kunnskapsløse, og mye feil og tidkrevende å rette feil etc. Heldigvis er ikke feilprosenten så stor om man følger med litt selv, og belønningen er som oftest verdt litt ekstra innsats. 2. Til tider håpløs IT, men dette gjør at man ofte for poeng man ikke skulle ha, så nettogevinsten er i det lange løp alltid positiv (som alltid- ingen regel uten unntak). 3. Det mest irriterende er at det ikke gis status perks på award nights. Men det er policy og ikke gjennomgående praksis. Som alltid forholder jeg meg til realiteten og ikke regler, og ved å gjøre research på aktuelle hoteller, eller kontakte dem direkt. På et annet forum har jeg postet liste over flere titalls hoteller (IC) som har git benefits selv på Pointbreaks.

    Hvis du har noen hundretusen IHG som du faktisk vurderer å bruke ville jeg vurdert AMB renewal. Om du selger/trader weekend voucherern og poengene du får blir det ikke mange daler for AMB status. RA gir også soft land til AMB.

    Ad platinum, har jeg som oftest fått meget gode upgrades på HI og CP også. At mange hotell er slitte gjelder vel de fleste kjeder. Et av mine neste mål er IC USM som har meget gode resultater i kåringer. Forresten meget bra value til 25K/natt. Spesielt når de som nylig releaset alle romkategorier til den prisen og kunne bestille alle villatyper og suiter. Eller neste jeg har booket. IC Bora Bora med owerwater bungalows. Bra value selv for 50K.

    Som RA ser det ut som de fleste IC gir deg valg mellom suite eller club. Iallfall om du spør.

    Du kan outsource promosignup uten å gi fra deg login data.
     
  20. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Hotell: InterContinental Warsaw
    Min status: Gold (Ambassador)
    Rom booket: Billigst mulig
    Oppgradert: Ja, Executive Room
    Andre fordeler: Frukt, rødvin og sparklingwater ved ankomst. Gratis wi-fi og frokost.

    Fresht hotell og bra beliggenhet. Betalte så lite som 550,- natta for en weekend. Rapport kommer.
     

Del denne siden