IHG Rewards (InterContinental Hotel Group)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Jørgen, 16. okt 2013.

  1. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Velkommen til forumet. Gleder meg til å høre mange fler RA erfaringer fra deg!
     
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Kikket på Joburg eiendommen ifm ett besøk vi har der i februar, men kun connection. Er det ikke litt langt fra flyplassen? Ser at det er ett IC rett ved flyplassen, noen erfaringer derfra?
     
  3. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,363
    Bonuspoeng:
    183
    IC er rett ved flytogstasjonen en stopp fra flyplassen. Noen hundre meter, men gratis shuttle/henting. IC på flyplassen er ca 63 meter fra flyplassutgangen og helt genialt. Super treatment som RA. Velkomstgave er en karaffel med deilig portvin. De oppbevarer bagasje mesn du er på safari. Fikk alle benefits inkl junior suite på poeng opphold. Som regel dyrere enn Sandton. Har man tid ville jeg tatt Sandton.
     
    blåskjell liker dette
  4. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Takk for det! Drar til Kina om en uke Har da leilighet, men kommer til å ta noen "ferier" på IC... Hehe... 4 uker i Kina, i en leilighet på campus, kan bli litt vel heavy.... :-D

    Xxx.
     
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har kommet meg opp på gullstatus hos IHG og vurderer derfor LITT om IHG er et alternativ for tur til New York.. Forstår det jo (gjennom denne tråden) at det er litt forskjellig hva folk mener om IHG Rewards..

    Er det noe som har bodd på InterContinental hotellene i New York? Anbefalinger? Kan det evt. være verdt å investere i en Ambassador-status?
     
  6. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bodd på InterContinental Barclay, torsdag til søndag. Jeg brukte Best Rate Guarantee (BRG) til å få gratisnatt torsdagen, så vanlig pris fredagen, og Ambassador free night lørdagen. Stay 3 - pay 1. Helt innafor.
     
  7. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Bra hotell?
     
  8. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp. Jeg var Royal Ambassador da jeg bodde der, så jeg fikk en stor suite.
     

    Attached Files:

    Jørgen liker dette
  9. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det spørs hva du sammenligner med og hva Barclay koster. Klart, dersom du bor gratis er det greit, men Barclay er rimelig slitt i kantene.

    Bodde på IC Times Square som Royal Ambassador og hotellet var nytt og bra. Fikk en junior suite i en av de laveste etasjene. Ingen gratis frokost som RA, men gratis minibar, kun drikke, ikke snacks.

    Som Ambassador kan du ikke regne med suite, en kollega bodde på ett vanlig rom og de var små, men ny og utsikten var bra da han bodde lengre opp

    Gullstatusen hos ihg er omtrent den mest verdiløse statusen som finnes. Du kan jo kjøpe den for hundrelapper. Jeg har Plat jeg skulle ha mistet for lengst, men har den statusen fortsatt av en eller annen grunn. Når jeg en sjelden gang har ett ihg stay, gir det meg gratis Internet, thats it.

    Men, Ihg sitt bonusprogram er utrolig verdifullt for spesielt interesserte. Som tidligere sagt, det er ikke for meg fordi det er veldig tidkrevende å dille med ihg og de har ikke en eneste eiendom i verdensklasse.
     
    Jørgen liker dette
  11. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan utløser man egentlig den gratis weekend natten man får som Ambassador? Skal booke en helg på IC Warsawa nå, men finner ingen options for dette når jeg bestiller...
     
  12. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Du må bruke følgende link: intercontinental.com/AMBweekend
     
  13. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    For øvrig er IC Warsawa et kjempebra hotell. Du kan og vurdere å spare voucheren til et dyrere hotell for å få mer ut av den, men da må du også betale desto mer for første natt.
     
  14. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Anbefaler deg å ta en tur i bassenget når du er på IC Warsawa! Likte hotellet, men servicen var litt bob-bob.

    Xxx.
     
  15. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Takk, helt genialt @Henning! Men bortfaller noen av fordelene, som feks garantert upgrade, dersom oppholdet er rabattert?

    Stod mellom IC og Marriott, bassenget gjorde det til en lett match;)
     
  16. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,983
    Likes mottatt:
    8,363
    Bonuspoeng:
    183
    BOGO gir alle fordeler. Qualifying stay.
     
    GinTonic liker dette
  17. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Treningssenteret er også å anbefale! Vi ble forresten oppgradert til en DIGER suite med eget kjøkken, kjøleskap m. innhold (husker ikke helt hva, men tror det var vann), vaskemaskin, oppvaskmaskin, to bad (tror jeg, ihvertfall var det to do… :) ) spisestue… Jeg var/er RA og jeg mener vi hadde bestilt et club-rom til nesten ingen penger.. :)

    Xxx.
     
    GinTonic and Henning like this.
  18. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Om du har problemer med å få kontakt med IHG via e-post, så skriv en privat melding på Facebook. Jeg har prøvd e-post til supportsenteret før, men de er som oftest helt på bærtur. Fordi jeg hadde noen reward-netter som ikke var telt som qualifying mot platinum-status (vet ikke om jeg trenger de nettene en gang, men alltid greit å ha med det man har krav på) tenkte jeg bare å kontakte de på Facebook, for å høre hva jeg skulle gjøre. Meldingen ble skrevet i går kveld og i løpet av natten hadde de fikset det for meg og sendt meg en e-post om at alt var i orden.

    Xxx.
     
  19. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    no-backpacker and Henning like this.
  20. no-backpacker

    no-backpacker www.lavfodmap.no

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Irriterende nok ikke noen hoteller jeg ville dratt til, med mindre jeg skulle reist til Beijing. IC Beijing Beichen skal jo være bra. Har ikke bodd der selv. Mannen har bodd der noen ganger og sier det er helt greit, men han liker seg bedre på IC Beijing Financial District. Jeg har bodd på sistnevnte og likte meg godt der, skjønt jeg var syk hele tiden, så fikk ikke sett så mye annet enn den digre suiten… :)

    Ser ut for at februar-turen blir tl Kypros, IC Aphrodite Hills. Noen som har vært der? Ble ganske overrasket over at de ringte meg i går. De lurte på om vi bare var 2 stk, siden jeg hadde bestilt et familierom. Fordelen med det rommet var at det er to rom, med connecting doors. Det ble billigere enn å bestille to rom, som vi ellers hadde bestilt. Er blitt for gammel til å dele rom med venninner… :-D


    Xxx.
     
    tommy777 liker dette

Del denne siden