Har også meldt meg på Accelerate kampanjen. Kravene var litt for strenge til at jeg kan få full pott, men noen poeng blir det likevel. Maks uttelling for meg er også 55000 poeng, men må ha 7 netter og 2 helger på hotell i sommer, som er uaktuelt for meg. Har ikke fått noen poeng så langt for 2 overnattinger i juni. Ikke såvidt jeg vet, men du får gull hvis du kjøper IC Ambassador-status for 200$, og platinum hvis du skaffer deg IHG kredittkort (kun i USA/UK).
Hotell: Holiday Inn Paris - Marne la Vallée Min status: Gold Rom booket: Billigste Oppgradert: Ja, til Executive room Antall netter: 1 Andre fordeler: Gratis minibar med snacks og mineralvann Annet: Ligger et stykke utenfor byen, men like ved en RER-stasjon, så går kjapt å komme seg til sentrum (15 min).
Da har jeg jammen gått fra Club til Spire på ett år med kun 12 netter, men solid forbruk. Virker dog som den statusen ikke er verdt mye mer enn de 25.000 poengene man får some "choice". Rakk to måneder som Platinum, dog. Ble en oppgradering hos Intercontinental med det, så kanskje Spire kan gi double upgrade...? Noen andre med Spire-erfaring? Ser for meg at største nytteverdi blir å status-matche Spire mot noe annet i løpet av 2017.
Får generelt en oppgradering på Indigo/CP med Spire, samt av og til noe ekstra. På IC er jeg uansett ambassador, så der er det det som gjelder. Ellers du må ikke glemme at du får doble poeng som Spire (kun +50% med Platinum). Helt grei status så lenge man har moderate forventninger.
Kom nettopp hjem fra et to netters opphold hos Intercontinental Dublin. Jeg har Spire status og Ambassador medlemskap. Både meg og min kollega hadde bestilt hvert vårt standard room (billigste). Jeg har tidligere gitt min kollega platinum status (en av fordelene ved Spire) og han ble oppgradert til en flott suite på ca 50kvm. Jeg derimot ble oppgradert til en Residential Suite, på minst 180kvm. Helt syk suite, aldri bodd i noe lignende. Bare dumt at når man er på jobbreise så har man sjelden bruk for all plassen Har fått veldig god uttelling som IHG Spire
Nei, men jeg kan gjøre 3rd party bookings (ditt navn som 2nd guest) fra min Spire Royal Ambassador konto som gir en rekke flere fordeler på ICs.
Hotell: Intercontinental Boston Min status: Royal Ambassador (Spire) Rom booket: Billigste Oppgradert: Ja, til Superior Suite (110 m2) Antall netter: 2 Andre fordeler: Gratis minibar, fruktfat og mineralvann, Club Lounge, velkomstdrinker i baren etc. Rimelig spenstig oppgradering når man tenker på at de "kun" er programforpliktet å oppgradere RAs to kategorier (dette var seks eller syv...). Absolutt blant de bedre IC-hotellene jeg har besøkt. Club Loungen tåler sammenligning med f. eks. Conrad i Tokyo, selv om Boston-loungen har litt høyere "Harry-faktor" under 'Happy Hour'. Akkurat det kan nok tilskrives kulturforskjellene mellom USA og Japan... For utenom oppgraderingen var det en liten høydare da hovmesteren på en av byens restauranter bydde på gratis Champagne "with compliments from the Intercontinental concierge" (som hadde anbefalt oss restauranten tidligere på dagen).
Hotell: Intercontinental The Barclay New York Min status: Royal Ambassador (Spire) Rom booket: Executive King Oppgradert: Ja, til One Bedroom Deluxe Suite (ca. 50m2) Antall netter: 4 Andre fordeler: Gratis minibar, frukt, sjokolade, mineralvann, Club Lounge og velkomstdrinker i baren. Herlig opphold! Reisefølget mitt - som ankom lenge før meg - ble tatt til side ved innsjekk fordi Royal Ambassadors måtte få sjekke inn i fred og ro. Ble i stedet plassert i en deilig skinnstol og servert noe å drikke. Etter en fuktig konsertkveld, ble minibaren raidet da vi returnerte til hotellrommet. Ca. 30 minutter senere ringte det på døren og utenfor stod en hotellansatt med et par flasker vann akkompagnert av beskjeden "Did you need some extra water, Sir?". I og med at var midt på natten og vi ikke hadde bestilt vann, er min teori: a) Noen andre gjester ringte resepsjonen og ba om flaskevann, som deretter ble levert til feil rom (flaks vi ikke var en småbarnsfamilie på tur...) b) Nattevaktene fulgte "minibar-raidet" vårt live i systemet og innså at her måtte de prøve å være proaktiv mht. bakrus. ...hvis sistnevnte er tilfellet, snakker vi jo helt eksepsjonell service.
Vi har akkurat blitt overført fra et annet program til IHG og er spire elite. Det står på min mann, men kan vi booke reise uten ham og få samme fordeler?
Ikke offisielt. Men det funker nesten alltid. Spesielt om du er høflig og diskret, samt kjører best practice for slike case.
Er egentlig Kimpton vi ligger på så tror nok vi kommer til å bytte kjede. Men ellers takk, det var snilt
Vurderer et par opphold på InterContinental i Japan. Lurer i den forbindelse på hva som godkjennes som complimentary weekend night: Complimentary weekend night certificate is valid on the second night of a paid weekend stay on the Ambassador Weekend Rate. Kan den brukes på natt 2 lørdag til mandag, eller må det være natt 2 fredag til søndag?
Hvis jeg booker tre forskjellige IC-hotellet som følger: Tokyo fre-søn Tokyo søn-tirs Kyoto tors-lør Vil da alle tre få en gratis weekendnatt, eller må det være fre-søn eller lør-man?