IHG Rewards (InterContinental Hotel Group)

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av Jørgen, 16. okt 2013.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Statusmatcher de mot noe?
     
  2. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Har også meldt meg på Accelerate kampanjen. Kravene var litt for strenge til at jeg kan få full pott, men noen poeng blir det likevel. Maks uttelling for meg er også 55000 poeng, men må ha 7 netter og 2 helger på hotell i sommer, som er uaktuelt for meg. Har ikke fått noen poeng så langt for 2 overnattinger i juni.
    Ikke såvidt jeg vet, men du får gull hvis du kjøper IC Ambassador-status for 200$, og platinum hvis du skaffer deg IHG kredittkort (kun i USA/UK).
     
  3. Trillekoff

    Trillekoff Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    42
    Bonuspoeng:
    18
    Hotell: Holiday Inn Paris - Marne la Vallée
    Min status: Gold
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ja, til Executive room
    Antall netter: 1
    Andre fordeler: Gratis minibar med snacks og mineralvann
    Annet: Ligger et stykke utenfor byen, men like ved en RER-stasjon, så går kjapt å komme seg til sentrum (15 min).
     
  4. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Da har jeg jammen gått fra Club til Spire på ett år med kun 12 netter, men solid forbruk. Virker dog som den statusen ikke er verdt mye mer enn de 25.000 poengene man får some "choice".

    Rakk to måneder som Platinum, dog. Ble en oppgradering hos Intercontinental med det, så kanskje Spire kan gi double upgrade...? Noen andre med Spire-erfaring?

    Ser for meg at største nytteverdi blir å status-matche Spire mot noe annet i løpet av 2017.
     
  5. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Får generelt en oppgradering på Indigo/CP med Spire, samt av og til noe ekstra. På IC er jeg uansett ambassador, så der er det det som gjelder.

    Ellers du må ikke glemme at du får doble poeng som Spire (kun +50% med Platinum).

    Helt grei status så lenge man har moderate forventninger.
     
  6. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Kom nettopp hjem fra et to netters opphold hos Intercontinental Dublin. Jeg har Spire status og Ambassador medlemskap. Både meg og min kollega hadde bestilt hvert vårt standard room (billigste). Jeg har tidligere gitt min kollega platinum status (en av fordelene ved Spire) og han ble oppgradert til en flott suite på ca 50kvm. Jeg derimot ble oppgradert til en Residential Suite, på minst 180kvm. Helt syk suite, aldri bodd i noe lignende. Bare dumt at når man er på jobbreise så har man sjelden bruk for all plassen :) Har fått veldig god uttelling som IHG Spire :)
     
    Petter B-C, DanH, Misterix and 2 others like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Matcher de mot noe?
     
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, men jeg kan gjøre 3rd party bookings (ditt navn som 2nd guest) fra min Spire Royal Ambassador konto som gir en rekke flere fordeler på ICs.
     
    RoadKing liker dette
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,524
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for det. Legger det på minnet til neste gang jeg skal på privattur med frua :)
     
  10. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Intercontinental Boston
    Min status: Royal Ambassador (Spire)
    Rom booket: Billigste
    Oppgradert: Ja, til Superior Suite (110 m2)
    Antall netter: 2
    Andre fordeler: Gratis minibar, fruktfat og mineralvann, Club Lounge, velkomstdrinker i baren etc.

    Rimelig spenstig oppgradering når man tenker på at de "kun" er programforpliktet å oppgradere RAs to kategorier (dette var seks eller syv...). Absolutt blant de bedre IC-hotellene jeg har besøkt. Club Loungen tåler sammenligning med f. eks. Conrad i Tokyo, selv om Boston-loungen har litt høyere "Harry-faktor" under 'Happy Hour'. Akkurat det kan nok tilskrives kulturforskjellene mellom USA og Japan...

    For utenom oppgraderingen var det en liten høydare da hovmesteren på en av byens restauranter bydde på gratis Champagne "with compliments from the Intercontinental concierge" (som hadde anbefalt oss restauranten tidligere på dagen).
     
  11. Bjoern In America

    Bjoern In America Digger USA og Japan!

    Innlegg:
    744
    Likes mottatt:
    1,009
    Bonuspoeng:
    93
    Fantastisk!

    Skal besøke samme hotell om ikke lenge. Spennende!

    :)
     
  12. ILS2

    ILS2 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,107
    Likes mottatt:
    3,177
    Bonuspoeng:
    113
    Hotell: Intercontinental The Barclay New York
    Min status: Royal Ambassador (Spire)
    Rom booket: Executive King
    Oppgradert: Ja, til One Bedroom Deluxe Suite (ca. 50m2)
    Antall netter: 4
    Andre fordeler: Gratis minibar, frukt, sjokolade, mineralvann, Club Lounge og velkomstdrinker i baren.

    Herlig opphold! Reisefølget mitt - som ankom lenge før meg - ble tatt til side ved innsjekk fordi Royal Ambassadors måtte få sjekke inn i fred og ro. Ble i stedet plassert i en deilig skinnstol og servert noe å drikke.

    Etter en fuktig konsertkveld, ble minibaren raidet da vi returnerte til hotellrommet. Ca. 30 minutter senere ringte det på døren og utenfor stod en hotellansatt med et par flasker vann akkompagnert av beskjeden "Did you need some extra water, Sir?".

    I og med at var midt på natten og vi ikke hadde bestilt vann, er min teori:
    a) Noen andre gjester ringte resepsjonen og ba om flaskevann, som deretter ble levert til feil rom (flaks vi ikke var en småbarnsfamilie på tur...)
    b) Nattevaktene fulgte "minibar-raidet" vårt live i systemet og innså at her måtte de prøve å være proaktiv mht. bakrus.

    ...hvis sistnevnte er tilfellet, snakker vi jo helt eksepsjonell service.
     
    afirm, DanH, TigerTravel and 4 others like this.
  13. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har akkurat blitt overført fra et annet program til IHG og er spire elite. Det står på min mann, men kan vi booke reise uten ham og få samme fordeler?
     
  14. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke offisielt. Men det funker nesten alltid. Spesielt om du er høflig og diskret, samt kjører best practice for slike case.
     
    RoadKing and Anita like this.
  15. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Nice, kan jo evt heller gifte meg selv det nivået under... takk for svar
     
  16. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg kan selvsagt booke deg fra min Royal ambassador konto for max benefits og.
     
    Anita liker dette
  17. Anita

    Anita Aktivt Medlem

    Innlegg:
    417
    Likes mottatt:
    965
    Bonuspoeng:
    93
    Er egentlig Kimpton vi ligger på så tror nok vi kommer til å bytte kjede. Men ellers takk, det var snilt:)
     
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Vurderer et par opphold på InterContinental i Japan. Lurer i den forbindelse på hva som godkjennes som complimentary weekend night:

    Complimentary weekend night certificate is valid on the second night of a paid weekend stay on the Ambassador Weekend Rate.

    Kan den brukes på natt 2 lørdag til mandag, eller må det være natt 2 fredag til søndag?
     
  19. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,789
    Bonuspoeng:
    93
    Begge deler går fint.
     
    Gullars and CrotchRocket like this.
  20. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg booker tre forskjellige IC-hotellet som følger:

    Tokyo fre-søn
    Tokyo søn-tirs
    Kyoto tors-lør

    Vil da alle tre få en gratis weekendnatt, eller må det være fre-søn eller lør-man?
     

Del denne siden