Ja vi elsker Rimowa

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av GinTonic, 24. sept 2013.

  1. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Men hvorfor ofrer du fleksibilitet på carry-on for å få 4 liter ekstra? Den er teknisk sett for stor for SQ, Emirates, Asiana, United, TAP, Aeroflot, Icelandair, Air China, Air Baltic, Copa, EVA og Avianca.

    Det går trolig greit, men med dagens utvikling på light fares og fokus på kabinbagasje ville jeg valgt en 32 liter og ekstra duffel.
     
  2. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Interessant poeng.
    Men hva er sjansen for at en ab disse kastet din koffer av for 3 cm?
    Jeg tok samme valg her for kort tid siden, kjøpe 23cm koffert, i den tro at det er ikke særlig sjanse for at det blir et problem..
    Har en travel pro nå. Den er også "iata-Ok" men betydelig større enn 23cm rimowa..
     
    Anton80 liker dette
  3. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Sjansen er liten, men jeg ville ikke gjort tilsvarende siden jeg ofte fly turbopropell eller regionaljet. En annen viktig ting, jeg prøver å pakke smartere, ikke pakke mer.

    Bolero virker praktisk med lommen, men samtidig vil jeg ha laptop i en separat bag som jeg slenger oppå kofferten, mye mer praktisk når jeg må sette den fra meg utenfor flyet.
     
  4. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg tror jeg har nevnt det før.
    Jeg bruker nå en Tumi Alpha Luke som PC-bag og håndbagasje opp til 4-5 dager (packing cubes er noe helt fantastisk).
    På lengre reiser bruker jeg min 56cm Topas i tillegg. Aldri hatt noen problemer så langt, bortsett fra noen kommentarer fra kabinpersonalet ("den der er egentlig for stor!").
    Innsjekket bagasje trenger jeg ikke lenger.
     
  5. Anton80

    Anton80 Senior Medlem

    Innlegg:
    712
    Likes mottatt:
    514
    Bonuspoeng:
    93
    Med på Ryanair går det?:p

    Tror de 3cm skal gå veldig greit.
    Var lysten på å kjøpe enda større, men fornuften tok meg.
     
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Husk klistremerker og tag.

    [​IMG]
     
    Last edited: 11. nov 2017
    Insomnia4u, OlaHaBa and RescueMe like this.
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,597
    Bonuspoeng:
    293
    Næh, egentlig ikke :D
     
  8. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Nå er jeg trygt plassert i senatorloungen med en stykk Topas ved siden av meg.

    TIlbakebetaling av moms gikk relativt greit med noen få nybegynnerfeil. Prøvde meg først på tollen før sikkerhetskontrollen, her fikk kontant nei til stempel som bare en tysker klarer å få frem. Den siden er kun for bagasje som skal sjekkes inn.

    Klarerer sikkerhetskontrollen og kom meg til Global Blue, helt til høyre sitter det en toller som skulle se på kofferten og ha papirer. Trivelig fyr som kjørte på med godvilje, for stempelet skal egentlig hentes inn på siste flyplass før du forlater EU, men det var søndag så det fikk gå for denne gangen.

    Agåre til Køben nå!
     
    DanH, Petter B-C, Are and 2 others like this.
  9. Gresshopper

    Gresshopper Aktivt Medlem

    Innlegg:
    296
    Likes mottatt:
    122
    Bonuspoeng:
    43
    Mine landsmenn. <3
     
  10. mathiasfe

    mathiasfe Veteran

    Innlegg:
    2,775
    Likes mottatt:
    10,107
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg elsker min Salsa.
    IMG_3597.JPG
    Og det skal selvfølgelig kun være 2 hjul på en carry on. ;)

    Disse er dessverre gått ut av produksjon, så de er vel noe vanskeligere å få tak i i dag, enn de var når jeg kjøpte min for 2,5 år siden.
     
  11. vaast

    vaast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Min helt nye Rimowa Topas Cabin Multiwheel er helt forferdelig å trille. Den skjærer ut til en side konstant.. Noen med samme erfaring? Regner med det er er eller flere hjul som ikke er helt bra.
     
  12. OlaHaBa

    OlaHaBa Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg har ikke problemer med det, men jeg har hatt problemer med voldsomt til knirking og knaking i hjulene. En liten runde CRC (smørespray) gjorde susen. Kan være verdt å prøve hvis problemet skyldes dårlige smurte hjullagre.
     
  13. vaast

    vaast Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    38
    Bonuspoeng:
    28
    Takk for tipset. Er det slik at to av hjulene skal være tregere enn de to andre? Om jeg snur kofferten på hodet og «spinner» hjulene rundt (ikke selve hjulet, men feste til kofferten) så er to hjul en del tregere enn de to andre..
     
  14. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Høres ikke bra ut...
     
  15. OlaHaBa

    OlaHaBa Nytt Medlem

    Innlegg:
    25
    Likes mottatt:
    45
    Bonuspoeng:
    13
    Slik skal det ikke være, så spørs om det er nye hjul som skal til.
     
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Enda en grunn til å kjøpe koffert med TO hjul ;)
     
    BangkokBob, vegardg and mathiasfe like this.
  17. Maverick23

    Maverick23 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    740
    Bonuspoeng:
    93
    Rimowabutikken inne på Galais Lafayette i Paris. Aldri sett maken til galskap blandt pengesterke asiatere. Hamstret Rimowa i 8000-10000,- klassen. De måtte selvfølgelig sjekke om Dior- og Chanelposene passet i koffertene.. o_O 279A5026-126A-47FF-A103-A30F9C75DBE8.jpeg
     
  18. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Det er som en sykkel til en treåring: 2 av de er bare støttehjul og bør demonteres snarest...
     
  19. miura

    miura Aktivt Medlem

    Innlegg:
    430
    Likes mottatt:
    595
    Bonuspoeng:
    93
    Dette synet møter du i stort sett alle Rimowa-butikker på hele kontinentet..
     
  20. NorExplorer

    NorExplorer Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    6
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg klarte ikke å bli helt klok av alle kommentarene, og prøver på nytt.
    Jeg flyr nesten ukentlig innenlands i Norge og i 99% med SAS. I dag har jeg en Samsonite X-Blade som er innenfor maks-målene til SAS for håndbagasje. Den har egentlig helt grei størrelse, og jeg ønsker meg ikke en mindre. I tillegg er den genial med at den kan ekspanderes ved behov, siden det ikke er en hardplast koffert.

    Jeg vurderer en Bolero Multiwheel 56X45X25CM, men ser at den er UTENFOR målene for godkjent håndbagasje. Er det noen erfaringer med denne? Vil det gå greit å ta den med ombord hos SAS?
    Eller bør jeg "safe'" og gå for den på 55X40x23cm? Jeg ønsker mest mulig plass, og ser at Rimova har sluttet med to hjul, noe som er kjipt fordi da mister jeg dyrebar plass innvendig i kofferten.

    Ser jeg på helt feil modell? Noen tips?
    På forhånd, takk!
     

Del denne siden