Ja vi elsker Rimowa

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av GinTonic, 24. sept 2013.

  1. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Tråden hvor du kan stille spørsmål om Rimowa, dele gode deals eller rett og slett bare poste skrytebilder av din reisekompis.
     
  2. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    I de siste månedene har utvalget av Rimowa blomstret i hovedstadens koffertforretninger, men prisen er ikke særlig imponerende. For eksempel skal Bagorama Byporten ha 5695,- for en Topas Alu Cabin.
     

    Attached Files:

  3. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Kjøpte min første Rimowa Salsa Deluxe Cabin her tidligere i vinter, allerede funnet ut at det ikke blir kjøpt så mye annet fremover - hvis en skal en ha ny koffert/håndbagasje.
    Men aldri helt skjønt hvorfor de skal ha så blankpolerte farger, skal ikke mange turene til før en ser den er "godt brukt" selv om den ikke er mange måneder gammel. Og på baksiden burde man kunne lagt på en tynn beskyttelse utenpå eller no, tross alt den siden som blir mest slitt - hvertfall hos meg da den er den siden jeg legger ned i hatthylle etc.
     
  4. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke Rimowa selv, men syns da det bare ser kult ut når den har fått litt juling :)
     
    jefi99 liker dette
  5. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Har eid en Topas Business Trolly i et par år nå og må si at jeg digger den! Kjøpte den på Siam Paragon i Bangkok og fikk ikke en spesielt god pris.. Vuderer nå å bytte ut min Victorinox koffert med en Topas Multiwheel 84L, så om noen kommer over en til en god pris er det bare å si i fra :)
     
  6. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Sjølvsagt, men synes det først og fremst kler alu modellene. Har selv en sort Limbo, den ser ikke like kul ut med riper. Plastmodellene skulle og hatt slike pads på baksiden som jeg mener Topas har.
     
  7. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Det er forsåvidt et godt poeng.
     
  8. Kimmam

    Kimmam Medlem

    Innlegg:
    76
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har lenge ønsket meg en Rimowa, men prisene her i Norge er jo ganske stive. Hvor i verden lønner det seg å handle?
     
  9. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg kjøpte min Salsa Deluxe Cabin Multiwheel IATA på koffer24.de til 368 EUR (ca 3000 NOK), kom no frakt i tillegg - mens skal en kjøpe den f.eks hos KoffertKompaniet.no koster den ca 5100 ,-.
    Så om en har blitt utsett for ran eller ei - jeg syns det var en grei pris hvertfall, i motsetning om jeg skulle kjøpt den hos KoffertKompaniet.no her i Norge.
     
    Kimmam and SASDC8 like this.
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det gjør vi! Flott tråd!

    Her i huset har vi 6 Rimowa, den første er ca. 5 år gammel

    Den største carry on som finnes er en Salsa Deluxe poly fra 2010. Den er stor og passer AKKURAT på alle fly over RJ.

    [​IMG]

    Neste blir presentert i morgen

    PS! Snart kan du kjøpe Rimowa her på forumet også! Den offisielle MegaDo 21" spesialagde Stealth Salsa Deluxe laget KUN for oss er klar til bestilling i midten av oktober. Pris: 580 USD.
     
  11. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Gleder meg til Bonusfeber-shop'n åpner, der tror jeg vi kan finne mye bra etterhvert. Denne MegaDO-kofferten, skulle ikke den komme i matt farge?
     
  12. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Yes, matt sort stealth ;). Kan jo ikke poste alle koffertene paa en gang ;)

    Skal poste bilde av den i morgen
     
  13. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har en blå plastikk Rimowa (polycarbonate yeah yeah what ever - PLAST) som har fått et par skrap etter å ha vært sjekket inn et par ganger. Synes egentlig det bare gir kofferten litt sjel, jeg da. Det betyr jo at kofferten er rundt og opplever verden, og ikke bare står i skapet og støver ned.
     
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    AKKURAT hva en sann Rimowafan vil si. Bilde, takk!
     
  15. Nilsjorg

    Nilsjorg Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    21
    Bonuspoeng:
    8
    Er på utkikk etter ny koffert etterhvert, men min Samsonite har vist seg å være svært god til prisen, og har fått plenty med sjel selv om man må se litt nøyere etter på en matt brun ballistic nylon koffert. Innsjekket på flere titalls shorthaul og sikkert 16-18 longhaul, kastet hit og dit, drasset rundt i snø, salt, brostein +++ og alt som har skjedd er at det ene støttebenet knakk under lossing ved ankomst OSL (skjedde på første turen med den, og kofferten ble reparert)

    Så, hva er det som gjør at jeg bør velge Rimowa neste gang, og ikke svi av pengene på en reise, MegaDO 6 eller noe annet gøy? Fortell!
     
  16. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Hva anbefales for en førstegangs kjøper av Rimowa? Behovet er en som kan brukes til håndbagasje for de kortere turene på maks 2-3 dager. Foretrekker Alu versjonen, men er ikke låst der :)
     
  17. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Er ikkekjempefan av alukofferten på carry on. Den legger til mye vekt som er helt unødvendig. Utseende blir en smaksak. Vi har en sort alu stealth her, innsjekkstørrelse, som er kjempekul, men på håndbaggasjefronten velger vi Poly.
     
  18. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,390
    Likes mottatt:
    3,327
    Bonuspoeng:
    113
    Oki, godt poeng. Den som kommer for salg i shoppen her, er det håndbagasje størrelse?
     
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,975
    Likes mottatt:
    8,331
    Bonuspoeng:
    183
    Har aldri betalt en krone for koffert, og ser iallfall ingen grunn til å bruke på Rimowa. Bling-bling tyveriobjekt. Har noen amenity kits da:)
     
    eventyrer liker dette
  20. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Er jo en god pris det. Fikk du den shippet hjem til Norge (hvor mye Toll kom i så fall i tilegg?) eller shippet du den til et hotell/noen du kjenner i Tyskland og plukket den opp der?
     

Del denne siden