Ja vi elsker Rimowa

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av GinTonic, 24. sept 2013.

  1. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Har familie i Tyskland, så sendte den til adressen de bor på. Så tok de den med seg hit til Norge, da dem skulle hit likevel. :)
     
    SASDC8 liker dette
  2. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det skal den være. Var vel denne tommy777 viste på Radisson Blu Plaza under første dag av MegaDO'n der.
     
  3. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
     

    Attached Files:

    SASlovah4evah and tommy777 like this.
  4. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Er blitt litt glad i tanken min også, har flere kollegaer som nå også "migrert". (Min til høyre, uten klisteremerker).

    Er det forresten noen som vet om Bagorama eller andre her til lands gjør service på koffertene? Eks. bytte hjul og banke alle bulker på plass igjen?
     

    Attached Files:

    • photo.JPG
      photo.JPG
      File size:
      109.1 KB
      Visninger:
      195
  5. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke snakk om å sende kompisen her ned til pøblene i kjellern! ;)
     

    Attached Files:

    TOS and tommy777 like this.
  6. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Er det bare jeg som tenker koffert etter å ha lest denne tråden? :p
     
    GinTonic and tommy777 like this.
  7. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Skapet på gjesterommet. 3 av de små. Samt en bråte med amenity kits

    [​IMG]
     
    eventyrer, Jørgen, GinTonic and 5 others like this.
  8. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Etter jeg fikk meg Rimowa til jul har jeg googlet litt rundt på nettet. Kom over den norske importøren, "koffertkompaniet". Der er det mulig å registrere seg med kofferten(e) sine, i bytte mot en velkomstgave. Håpet selvsagt dette skulle være noe sjukt kult, men det nok bare en bandana som dumpet ned i postkassen :)

    Uansett, registrer dere her om dere vil ha en bandana med "Rimowa" på, hehe

    http://www.koffertkompaniet.no/min-rimowa/
     
    SASDC8 and tommy777 like this.
  9. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Tumi er yesterdays news ;)

    Mange grunner. Tumi lages av samme materialet som Travel Pro og kvaliteten til Travel Pro er minst like bra som Tumi. Det er kun en merkegreie med andre ord. Det er ikke noe galt med Tumi, men Rimowa er bygd av mye lettere materiale, har 4 hjul og kvaliteten er suveren. At designen er konge, er bare ett flott pluss
     
    SASlovah4evah liker dette
  10. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Det er ikke noe feil med Tumi, jeg har hatt mange selv (se Tumi suiteren i post #27 som er den siste jeg har igjen) og har aldri hatt problemer.

    Randy Petersen, aka the Godfather of frequent flyer miles, var Mr. Tumi i mange, mange år. I følge han, har kvaliteten til Tumi gått ned betraktelig de siste årene og de har gitt elendig service ved reparasjoner. Jeg tipper at kvaliteten har gått ned siden Tumi har flyttet all produksjon til Kina. Det er kun Rimowa som lager kofferter for hånd i Europa og nord Amerika, noe å tenke på for deg som er veldig opptatt av å beholde arbeidsplasser i ditt nærområde ;)

    Rimowa er en helt annen type koffert og kan ikke sammenlignes med Rimowa. Materialet er kraftig nylon produsert av DuPont, det samme materialet som Travel Pro. Rimowa lagde verdens første og letteste koffert laget av polycarbonate. Og koffertene er laget og satt sammen for hånd. Tumi har forsøkt å kopiere suksessen ved å introdusere samme materialet, men de kommer ikke i nærheten av Rimowa.

    Så for meg var dette om å gå fra nylon og to hjul til poly og fire hjul. Med andre ord ett stort fremskritt i brukervennlighet, kvalitet, design og teknologi.
     
    SASlovah4evah liker dette
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Vår 30" 90 liter alukoffert (seff kun for innsjekk) som er noen få måneder gammel. Wolfgang heter han.

    [​IMG]
     
    SASDC8 and Islending like this.
  12. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg er Frøken PolyRimowa, alu-koffertene er litt utenfor rekkevidde for nå. Men jeg er veldig fornøyd med 2-hjulingen med Lufthansa-logo på som jeg bruker som håndbaggasje, og den store 4-hjulingen jeg fikk nå i desember.

    Ikke bare er designet på utsiden skikkelig tøft, jeg er vel så opptatt av det inni. Den nyeste kofferten min er gylden på utsiden, og inni har den hvitt interiør. Skikkelig LÆKKERT :D Kan ta et bilde og legge ut senere. Dessuten er dividerne inni utrolig smarte.

    Lufthansamowaen er produsert i Tsjekkia forøvrig.

    Lav vekt er dessuten et viktig punkt for meg. Selv den største av mine to har utrolig lav vekt, er vel så vidt den bikker 4 kg.
     
    tommy777 liker dette
  13. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    FYI, Rimowa har fabrikker i Tyskland, Tsjekkia, Ungarn og Canada
     
    SASlovah4evah liker dette
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Dagens Rimowa er en Salsa Deluxe 21" som passer i alle overheads, til og med Regional Jets. Denne ble innkjøpt i 2008 og kofferten har reist over 1 million miles siden da, absolutt feilfri.

    Franz er en tohjuling og på denne størrelsen er fordelen med å ha 4 hjul minimal. Han føler seg litt uttafor pga av at søsteren, en 21" Salsa Deluxe med 4 hjul, som har tatt over som primærkoffert siden da. Men Franz er nå ute av skapet (nei, ikke sånn :p) og skal få dra på tur til Seattle, LA og Colorado de neste dagene

    [​IMG]
     
    Cecilie liker dette
  15. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Vurderer seriøst en Topas Multiwheel (som da blir store bror til den lille Topasen som er med inn på flyet) på 84 eller 99 liter, men jeg er usikker på om den 99 liter blir for stor?

    Sjekket akkurat SAS sine baggasjeregler, og ja 99 literen er for stor i følge deres 158 cm regel (høyde+bredde+lengde) da 99 literen er 163,1 cm :(

    Da får jeg nøye meg med 84 litern i stedet :)
     
    Last edited: 07. jan 2014
  16. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
  17. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
  18. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Tror det holder med 84 liter, men hvor finner du den til en billig penge? Ser ut som rundt 7000 Nok er det laveste jeg kommer, minus i Tyskland da :)
     
  19. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kjøpte min Topas Cabin Trolley (52 cm) på Karstadt i Kiel. Betalte 529 euro, men du får igjen 19% med tax-free, så jeg fikk igjen nesten 100 euro på Kielferja... Ca 3500 kr synes jeg var en helt grei pris!
     
  20. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Pyntet den litt :D
     

    Attached Files:

    Fnate and SASDC8 like this.

Del denne siden