Ja vi elsker Rimowa

Tråd i 'InsideFlyer Lounge' startet av GinTonic, 24. sept 2013.

  1. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    rimowas.jpg
    Med fare for å bli lynsjet: Er Multiwheel Cabin trolley'en spesielt praktisk å ha ombord som håndbagasje? Alt samles jo inne i selve kofferten og jeg ser for meg at det er vanskelig å enkelt få ut en iPad, et blad etc uten å åpne hele først? Eller er det bare jeg som er dum og har misset poenget (mye mulig)?

    Jeg var innom WorldShop'en på FRA her om dagen og fant da ut at "Bolero"-utgaven virket mer praktisk mtp. dette ettersom den har lommer foran? Problemet er at jeg syns den klassiske har et mye penere utseende :p

    Whay say ya?
     
    Last edited: 19. febr 2014
    Edvard liker dette
  2. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Vel, for mitt vedkommende, tar jeg ikke noe ut av trillekofferten min underveis. Jeg har en separat backpack med alt småstæsj i. Jeg synes Bolero ser passelig rektal ut, men det er jo meg ;)
     
    Jørgen liker dette
  3. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Hehehe.. Ja that's kinda my problem too.. Kanskje ikke "rektal", men i allefall ikke like kul som den vanlige.. MEN: Er jo en del selskaper hvor hodet til flyvertinna eksploderer i det du kommer drassende med to stk håndbagasje?!?! Hva gjør man da? Liker jo å ha med meg iPad'en på tur!
     
  4. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hva slags romper er et egenlig du ser på???

    Næææh:

    - 1 piece of hand luggage + 1 personal item

    Det pleier jeg tolke til en trillekoffert og en stappfull douchebag. Har aldri fått gnag om dette, faktisk. Det er kun når jeg har 2 trillekofferter, en douchbag en liten sekk og litt tax-free jeg har behøvd å beklage. Men siden den ene trillekofferten var en Rimova Classic (som er umulig å få ting ut av mid flight) så var det greit.
     
    SASlovah4evah and Jørgen like this.
  5. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
  6. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    For kabinkoffert så synes jeg 2 hjul er greit, mens for større innsjekket er jeg blirr veldig glad i four wheel drive
     
    LN-MOW and Fnate like this.
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Det kjipe med 4 hjuls håndbagasje er at den triller avgårde av seg selv.
     
  8. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Liker det businessettet bedre og bedre.. Syns 2 hjul er mer enn godt nok til den størrelsen!
     
  9. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,932
    Likes mottatt:
    6,775
    Bonuspoeng:
    183
    Hvorfor da dra den med rundt over alt på flyplassen? Dersom jeg ikke hadde hatt noe stæsj oppi kofferten som ikke bør forsvinne på turen, hadde jeg sendt hele stasen som innsjekket bagasje sammen med storkofferten
     
  10. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis jeg skal en langhelg til London e.l. gjør jeg som Tommy og tar en 4-hjuling pluss en ryggsekk/laptop-veske. Gidder ikke å stå og vente på bagasjen ved ankomst dersom jeg kan ta den med på flyet.
     
  11. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Har du regnet på hvor mange timer av livet ditt du da vil bruke på venting ved bagasjebåndet? For f.eks Tommys vedkommende tror jeg det ville vært et ganske uhyggelig tall :)
     
    tommy777 liker dette
  12. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    Storkofferten? Sende bagasje? :confused: Forsøker å gjøre som Fnate, reise kun med håndbagasje, det er utrolig hvor mye man får med i en liten trillekoffert når man ikke har storfamilie på slep. Har spart mange timer på venting ved bagasjebånd. I tillegg til at jeg en del ganger har fått kommet med et tidligere fly, vært heldig ved irr-ops eller overbookinger.
     
    tommy777 liker dette
  13. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Inntil 1,5 ukes tur går på håndbagasje uten å bruke trusene på begge sider.
     
    tommy777, SASlovah4evah and AndersB like this.
  14. Henning

    Henning co-founder

    Innlegg:
    2,917
    Likes mottatt:
    1,844
    Bonuspoeng:
    113
    Da skal det være en destinasjon med temmelig varmt klima :)
     
    Cecilie liker dette
  15. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Enig! Det beste jeg har klart å "maxe" med kun kabinbagasje er en uke. Men det var å pushe det ganske heftig.

    Ser at det kun er menn som har uttalt seg om å kun reise med kabinbagasje på tur, ikke innsjekket, så da er det på tide med et kjønnsbalanserende innlegg ;)

    Jeg sjekker ofte koffert inn, fordi jeg bruker en del kremer og hårprodukter som er over 100ml. Jeg har også med meg rettetang til håret som tar en del plass. Når jeg er ute og reiser prøver jeg også å holde meg litt i form, så om det er et treningsrom på hotellet/i nærheten tar jeg meg gjerne en runde der. Da må jeg ha med meg treningstøy (som i seg selv ikke tar all verdens med plass) men også joggesko. Om sommeren klarer jeg som regel å kombinere "brukssko" og joggesko, men nå om vinteren reiser jeg i boots og da må jeg ha med joggesko i tillegg.
    Skal man innom et par klimasoner også, f.eks Sochi eller en rundreise i USA midtvinters, så bør man jo også ha med seg litt varmere klær, vinterjakke, skjerf, lue, votter etc.

    Hilsen jente :p
     
    sitrus and SASlovah4evah like this.
  16. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,932
    Likes mottatt:
    6,775
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, jeg ser den, men de som reiser C eller F har jo Priority tagg og for meg har det medført at jeg aldri har ventet på bagasjen disse gangene - BJS, BKK, NRT, SIN. Men deriomot når en kommer hjem, da kommer den selvsagt sist :p
    Men her i Norge er det mye venting, tiltros for dette sender jeg ALT (Får betalt for reisetiden) ;)
     
    Fnate liker dette
  17. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Joda, spørs helt hva man skal, det er jeg enig i. Jeg sjekker bagasje når jeg skal på Kilimanjaro eller til Alcudia med familien. For jobbreiser er det no-go, da dette er flesteparten av reisene. 10 døgn er rekorden min med kabinbagasje, riktignok med laundry underveis en gang for skjorter. Alt av toalettstæsj finnes i reisestørrelser for min del.

    Jeg får si som engelskmannen som kom heseblesende til innsjekk på LHR med ukjent antall kolli og fruen, "she packed everything including the kitchen sink". Mulig det er forskjell på kjønn her ;)
     
  18. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Du, Robert Aas... ;)

    Jeg har begge 21" modellene fra Rimowa, både to hjul og 4 hjul. Det er fordeler og svakheter med begge. For det første, ring faller ikke ut av 4 hjulingen siden du har to sidecover som holder ting på plass. Den er heller ikke mindre inni siden 2 hjulingene har mye større hjul.

    Det jeg ikke liker med de minste 4 hjulingen er at på enkelte hotellteppegulv er det slitsomt dårlig traction. Ellers er 4 hjulingen mye mer mobil og enklere å håndtere. Det er kun Robert Aas og lettpåvirkelige Fnate som faktisk tror (eller troller de?? ;)) at kofferten bare ruller avgårde. :p

    Fordelen med tohjulingen er selvsagt at det er en klassisk måte å pakke på med ett lokk på toppen, men det er en vanesak.

    Begge er bra, men det er 4 hjulingene som først og fremst blir brukt her i huset.
     
    Fly med oss and Fnate like this.
  19. Fly med oss

    Fly med oss Stockholm

    Innlegg:
    401
    Likes mottatt:
    1,435
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg seilet inn på Bagorama på Byporten i dag for å se om de hadde en svart Salsa Deluxe Cabin firehjulstrekk. Det hadde de ikke, men sa at de måtte bestille den fra Koffertkompaniet av alle steder. Betyr det at det er Koffertkompaniet som har enerett til distribusjon i Norge? Da jeg spurte hva slags leveringstid jeg kunne forvente, så sa de at det kunne de ikke fortelle. Det kunne ta alt fra en uke til flere måneder. Skal jeg være nødt til å reise til Tyskland for å få tak i denne?
     
  20. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Du kan fint dra til Tyskland. Mye god øl der.

    Men prøvde du skrive koffertkompaniet.no i nettleseren din og klikke "legg i handlekurv"?

    ;)
     

Del denne siden