Japan: Råd og tips (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av GinTonic, 21. des 2013.

1. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
  2. Petter B-C

Petter B-C Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,579
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, ifølge bruksanvisningen du kan klikke deg inn på i linken din :)

Har forresten hatt samme adapter i 3 år og er storfornøyd.

3. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
  4. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Hei, ja så på den i stad men det står følgende om Japan «USE might be restricted in this country.»..

Da ble jeg usikker, men hvis du har brukt den i Japan så kjøper vi den :)

5. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    12,205
    Bonuspoeng:
    183
    Er nøgd med den adapteren sjølv, men den fungerar ikkje alle plassar i Japan. Dette sidan denne adapteren har jord pinne, det er fleire plassar i Japan der kontaktane er utan jord.
    Men eg veit at Skross har ein versjon med USB der du kan velge og dytte inn jordpinnen meinar eg.

6. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Last edited: 29. sept 2018
  7. zerocool

zerocool Medlem

Likes mottatt:
    51
    Bonuspoeng:
    28
    Last edited: 29. sept 2018
  8. LaJa

LaJa Medlem

Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Er i Nara nær Osaka nå. Den ville ikke passet der vi bor pga den jordingspinnen. Forøvrig selges adaptere i haugevis på flyplassen her. For egen del kjøpte jeg sist jeg var her bare et støpsel med to USB mottak.
    N

9. Palg82

Palg82 Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Tenkte å ta med hele familien på 4 til japan neste år og har begynt å se litt på billetter. Har en del poeng, men ser at tilgjengelighet til Tokyo er svært dårlig. Kan det være en ide å fly på poeng t/r HKG og videre t/r HND/NRT med betalte billetter med f.eks Vanilla Air? Er jo mye ledig hos SAS i plus og C til HKG, så ser overkommelig ut å få tak i to av hver klasse hver vei(en voksen og et barn i hver sin klasse). Har MC premium som gjør dette gunstig, og spesielt når en har med barn samtidig som en natt i Hong Kong hver vei også hadde blitt bra. Noen tanker, eller andre forslag for gunstige ruter til Japan med minst mulig tid i øko?

10. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Tokyobillettene må du nok være raske med å snappe opp når de legges ut.

Beijing er jo geografisk kortere. Så jeg vil tenkt Beijing, Shanghai Hong Kong og sett på billetter og hvor dere helst vil ta et par dager som mellomlanding på veien.

Hvis dere ikke planlegger å bare være i Tokyo men å reise rundt ( som jeg tenker er fint med barn) så ville jeg absolutt sett på alternative flyplasser, feks fly inn til Kobe og så ut fra Tokyo slik at dere slipper å reise i sirkel men kan reise nord eller sørover med tog alt etter hvor dere vil.

11. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    21,907
    Bonuspoeng:
    293
    Støtter denne.
    Barn (og foreldre) er selvfølgelig forskjellige men våre 6 dager i Tokyo hadde ikke vært det samme med barn. Det er en Storby med stor S og jeg tror det blir litt mye for de fleste barn med mange dager der.

Vi angrer på at vi ikke kom oss litt ut av byen.

12. Palg82

Palg82 Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, ikke mange som legges ut, og nesten bare Go ser det ut som. Har vært innom tanken på Shanghai og Beijing, men må man ikke ha visum der om vi skal være et døgn eller to? Mulig en ikke trenger om man har billett videre innen en vis tid?

Kobe er et bra forslag, og blir nok ikke mange dager i Tokyo med barn så satser på å reise litt rundt. Har med 5 stjerners guide da kona er halvt japansk og har bodd der litt når hun studerte:)

Travellingalf liker dette
  13. Palg82

Palg82 Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Det har du helt rett i ang barn ja. Har vært der uten barn, så med barn blir det et helt annet opplegg. Stooorby med skikkelig stoor S ja:)

indahla liker dette
  14. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    Visumreglene har vært i endring. Sjekk relevant tråd her inne for oppdatert info. Men har du billett mener jeg at du får noen døgn uten å måtte på ambassaden i Oslo, med de ulempene det medfører.

15. Palg82

Palg82 Medlem

Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Ok, da må jeg sjekke nærmere. Var i Shanghai å Beijing i fjor og da brukte jeg Visumservice. Enkelt og greit, men koster litt så blir fort noen kr når vi er alle fire på tur.

16. Jonkebassen

Jonkebassen Senior Medlem

Likes mottatt:
    4,021
    Bonuspoeng:
    93
    Skal en svipptur til TYO og har kommet i den situasjonen at returen går fra KIX. Noen som har konstruktive innspill på hvordan å komme seg mellom byene på mest hensiktsmessige måte?

17. EJN

EJN Medlem

Likes mottatt:
    179
    Bonuspoeng:
    43
    Shinkansen mellom Tokyo og Osaka tar 2,5t, så må du beregne litt tid for å komme deg ut til Kansai. Evt. så går det fly hele tiden.

/E

Jonkebassen liker dette
  18. ccurrahee

ccurrahee Jobb jobb jobb

Likes mottatt:
    37,025
    Bonuspoeng:
    293
    +1
    Det går Tog hvert 15 min eller så, hvis du holder deg til de raskeste togtypene fra Tokyo. Og så bytte til flytoget ut til Kansai. Alternativet er som det blir nevnt å fly ned. Prismessig tror jeg det kan være ganske likt. Har du ikke kjørt tog i Japan før så ville jeg gått for det alternativet bare for opplevelsen skyld.

Jonkebassen liker dette
  19. sutenai

sutenai Not throw away...

Likes mottatt:
    3,118
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har erfaringer med hotell ved NRT?
    Ser at flere klager over at Hilton, ANA og Radisson er vel slitne, så lurer på om det er verdt avstanden å bo på en av disse kontra Airport Rest House som pr @kjeeli også er slitent, men helt greit. Prisene er jo ca. de samme.

20. kjeeli

kjeeli Veteran

Likes mottatt:
    27,408
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis du bare skal innom for å sove, da duger Rest House :)
    Positive var gangavstand til T1, litt fint å være uavhengig av faste avgangstider på shuttelbuss.
    Har ikke sett så mye på de andre hotellene, men tror Rest House vinner slitenprisen :)

sutenai liker dette

Del denne siden