Japan: Råd og tips (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av GinTonic, 21. des 2013.

  1. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
  2. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,726
    Likes mottatt:
    11,673
    Bonuspoeng:
    183
    Kan bekrefte at det fungerar i Japan
     
  3. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Prosjektet med å booke deler av turen med poeng, og siste del fra f.eks HKG med penger ble skrinlagt da det var vanskelig å finne en god kombinasjon, samt at jeg ser en verdi å ha gjennomgående billett fra et selskap. Poengene skal likevel få vinger iform av en F tur med bedre halvdel senere, så de går ikke ut på dato:D
    Booket Premium Economy for penger hos Lufthansa og endte opp med følgende rute:
    OSL - VIE operert av Austrian Embraer 195, Economy
    VIE - NRT operert av Austrian 777-200/200ER, Premium Economy

    HND - MUC operert av All Nippon Airways 787-9, Premium Economy
    MUC - OSL operert av Lufthansa A319, Economy

    Noen som har erfaring fra PE med Austrian eller ANA?
     
  4. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293

    https://insideflyer.no/forums/threads/premium-economy-med-ana-og-lufthansa-fra-osl-til-ngo.9165/

    Yes det er det faktisk, over er rapport fra undertegnede.

    Husker jeg riktig konkluderte jeg med noe sånt som at PE er bedre på SAS og Lufthansa en på ANA. Men at jeg ikke var misfornøyd. Og at jeg har forstått at SAS leverer et veldig bra PE produkt.
     
    Palg82 liker dette
  5. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Glimrende reisebrev! Blir spennende å prøve ANA og Austrian. Opplever SAS sitt produkt som veldig bra både i Biz og PE, så regner ikke med at disse når opp helt der når det gjelder PE hvertfall.
     
  6. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    Håper du skriver litt om turen
     
    Palg82 liker dette
  7. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

    Skal en tur til Tokyo med med min mor (60+) fra 17. til 24. april. Leter et gunstig hotell for dette oppholdet. Har et budsjett på omtrentlig 2000,- per natt, og ønsker å bo nogenlunde "sentralt".

    Har vært i Tokyo en gang før, og bodde da i nærheten av Shinjuku. Synes dette fungerte greit for å komme seg rundt. Har noen tips til et spesifikt hotell som passer prisklassen? Stort pluss om det er nært en dugende undergrunnslinje, da mor blir raskt sliten i bena.

    Takk for hjelp.
     
    Last edited: 15. jan 2019
  8. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,631
    Likes mottatt:
    34,815
    Bonuspoeng:
    293
    https://insideflyer.no/forums/threads/tips-til-hotell-i-tokyo.12634/#post-257914

     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har 8 timer på HND i neste uke.
    Er det mulig/noe poeng å ta en tur inn til byen, eller noe annet sted som er verdt å se? Blir litt lenge med 8 timer i loungen.
     
    Thomas123 liker dette
  10. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
  11. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
  12. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Tar bare en halvtime å komme seg fra HND til f.eks. Tokyo stasjon, så det bør ikke være noe problem. Har bare erfaring med immigration på NRT, men det bør vel gå like fort på HND. Kan kanskje være godt å strekke beina i Yoyogi-parken eller keiserens hage etter en lang flytur? Hamarikyuparken er mindre, men nærmere HND og kan kombineres med pizza og øl på Devilcraft Hamamatsucho :p

    Hotellet ser fint ut. Litt ekstra reisetid til severdigheter må påregnes. Hvis dere har mye pikkpakk ville jeg vurdert å få sendt fra flyplass til hotellet, siden det er 10-15 min. til nærmeste undergrunnsstasjon.
     
    holmen liker dette
  13. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Da bor vi der samtidig hvis vi ender opp med å bruke opp den reservasjonen vi har. Jeg synes det virker som et bra hotell.

    Vi har faktisk både reservasjon på både Garden Tower-delen og i Executive House Zen-delen og må bestemme oss for hvilken vi faktisk skal bruke før vi drar. Noen som har noen erfaringer med noen av delene? Med priser fra salg i høst så var executive-delen ok priset i forskjell på hverdagene, spesielt med tanke på at denne hadde inkludert frokost (og lounge) og den andre ikke, men i helga er det ganske mye dyrere. Så.. hvis vi ender med å dra videre fra Tokyo allerede fredag istedenfor søndag så er kanskje valget allerede tatt :)

    Avstand til tbane er en av de tingene jeg var litt skeptisk til med dette hotellet. Sånn som jeg har skjønt det derimot blir mye av gåingen inne på hotellet sitt område (det er et stort hotell) og garden tower-delen av hotellet er visstnok nærmere 5 minutter unna tbanen enn 10-15. Akkurat med bagasje blir det kanskje fortsatt litt langt da :)
     
    sutenai liker dette
  14. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Jøss, morsomt! Høres ut som det blir obligatorisk med en pils i baren? :) Når ankommer/drar du/dere?
     
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for tips!
    Øl er digg, så du skal ikke se bort fra at det blir en øl et sted. Kanskje på Devilcraft Hamamatsuco :cool:
     
  16. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Vi kommer til Tokyo den 14. og drar hjemover igjen den 27. Foreløpig har vi hotell i Tokyo fram til den 21. og så er planen å dra videre, men den planen er ikke helt lagt enda. Vi vurderer også å dra fra Tokyo tidligere så vi får mer tid andre steder.
     
  17. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Og der var den stjernet i google maps
     
    sutenai liker dette
  18. KristianR

    KristianR Incurably jetlagged

    Innlegg:
    1,201
    Likes mottatt:
    996
    Bonuspoeng:
    113
    Ok. Vi kommer til HND sent på kvelden den 17., så kommer til å overnatte der før vi drar til Garden Tower den 18.
     
  19. dahlmath

    dahlmath Aktivt Medlem

    Innlegg:
    429
    Likes mottatt:
    637
    Bonuspoeng:
    93
    Fastnade før ZEN delen av hotellet
    https://no.hotels.com/ho545542/?tab=description&ZSX=0&SYE=3&q-room-0-children=0&q-room-0-adults=2
    Sitter också på en reservation till:
    https://no.hotels.com/ho228229/?as-...0&SYE=3&q-room-0-children=0&q-room-0-adults=2
    kan inte riktigt bestämma mig helt vad vi ska gå før...

    och ja vi är där i samma period som resten av forumet har tagit påskresan dit :)

    //M
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Tenkte jeg skulle bestille Wi-Fi router til ankomst NRT om en ukes tid. Er det noe forskjell på Japan Wireless og Ninja?

    Abonnementet jeg har gjennom jobben har horribelt dyre datapakker i utlandet, så en router blir nok løsningen.
     

Del denne siden