Jeg har The Room. Sjekket på ANA sin nettside nå på reisedatoen min og det er mulig å booke The Room der. Det er vel bare 777 som har The Room.
ANA har nullet ut all F-tilgjengelighet til Frankfurt tom. 26. mars 2022 (ut vinterprogrammet), så ligger i kortene at de planlegger endring til 787 om ikke situasjonen brått bedrer seg. Litt som 737-700 og blokkert midtsete hos SAS.
Er det noen som vet hvordan det fungerer med ankomst og avreise (tur/retur) innenfor 72 timer? Aksepteres det på samme måte som transit i løpet av 72 timer? Og - hvordan eller hvor finner man informasjon som man kan stole på for å avklare om det er mulig å fly t/r Japan uten å reise inn i landet ved å bli i transitområdet?
Fikk min Japanske "venninde" til og oversette teksten. Hun var ikke veldig possetiv., men det ser ikke lovede ut for turisme i år. Samtidig fikk jeg streng beskjed om "Ikke dra hit" det er vistnok et stort kaos. Det er ekstremt vanskelig å få tatt en corona test, kun de som er innlagt, eller er i risikogruppen blir testet. Vanlige "corona symtomer" er ikke nok. Dermed er det vist ekstremt store mørketall i smitten. Har mistet trua på tur i November, selvom de faktisk åpner opp for innreise.
beste kilde her er Japan selv. Jeg kontaktet deres ambassade i Oslo og fikk svar at så lenge man kun befinner seg i transit på samme flyplass, så går alt helt fint. transit mellom nrt og hnd for eksempel, går ikke per i dag.
Informasjon fra Japans ambassade i Norge: If you will not enter Japan (will stay only inside the transit area at the airport), and if you will transfer directly to a third country by transit, it is possible for you to transit at Narita or Haneda airport. However, please note that the following transit cases require entry into Japan. -Transferring between Tokyo International Airport (Haneda Airport) and Narita International Airport -Travelers with a connecting flight out of Narita International Airport the following day In case flight schedule lead you to one of / both of the above-mentioned situations, you cannot transit in Japan as foreign nationals who have stayed in Norway for the last 14 days cannot enter Japan currently.
Dette er vel fordi Narita stenger om natta, mens Haneda holder åpent og har til og med Transithotell airside.
Drømmen om ANA F lever fortsatt! Nå er det faktisk USA som står i veien for min reise i november.. Må bli på Haneda i ett døgn før jeg reiser videre til ORD. Hvis USA slipper meg inn.
Tenker det samme! Sidan eg legger opp til å ankomme Tokyo 4 timar før returen går så håpar eg på at turen lar seg gjennomføre. Måtte berre ANA få tilbake 777 på rutene til og fra Frankfurt
Sjekker du Flightradar så har de brukt 787 konsistent iallefall siste året. Du får heller ikke kjøpt F billetter på ruten dette vinterhalvåret - selv om det står at den går med 777. Har tur i Januar og tar det ganske for gitt at FRA-HND går med 787, og jeg blir nedgradert til Business, har HND-LHR hjem, den regner jeg med som sikker. Får iallefall en gyldig grunn til å kansellere å forlenge gyldighet på CT om USA og Japan ikke tar meg imot
Jepp. Sjekket FRA-HND 4. November må, og de vil ha meg via LHR for å kjøpe F. Så da stemmer nok det ja. Hvis det er mulig å reise, så skal jeg nok klare meg i biz også. Men tviler jo litt på at det går. Har r/r LHR i januar. Krysser fingrene..
Har OSL-ORD via Tokyo i Januar. utreise går HND-HND mens hjemreise går NRT-HND. Hysterisk å nedgradere til biz nå, for HND-HND, eller er det reisesikring? Eller avvente?
Har også reise medio januar FRA-HND-FRA, og ser vel det an til at det blir kansellering for min del om 787 blir opprettholdt. Har allereie reist i ny biz HND-LHR (superbra det altså) og tar ikkje turen til Japan utelukkande for to turar i det på to dagar.
Er det bare meg som ser for meg «The Terminal 2», hvor flyplassen er HND og i hovedrollen er medlem fra IF?
Hmmmm, what to do.... Har 4 firs legs med ANA i slutten av november starten av desember, 2 med nye suites tur retur FRA-HND, en med A388 fra NRT-HNL samt en gammel first med 777-300 fra HNL-NRT. Nå ser jeg jo at jeg er avhengig av ganske mye faktisk for at denne ruten skal bli noe av. Først må ANA opprettholde 777-300 mellom FRA-HND, så må Japan åpne opp for at vi kan komme inn i landet for å skifte flyplass, og i tillegg må USA åpne opp for oss nordbaggar. Hva er sjansen for dette da? Relativt liten vil jeg tro. Så da er spørsmålet, skal jeg ha is i magen og bare avvente å se an, eller skal jeg ringe inn nå og prøve å booke om slik at jeg kan fly fra Haneda til JFK/ORD/LAX/SFO tur retur med nye ANA suites, og i tillegg håpe på at man kan rappe en Lufthansa first fra FRA-HND/HND-FRA i kombinasjon? Hva tenker folk? Ser jo at det er ledig flere seter med ANA nye suites til og fra Uniten nå i den perioden.
Sitter med samme turen, men til ORD og foreløpig 4x777-300 i Januar. Men med transfer NRT-HND på vei hjem. Er selv usikker på om begge land åpner nok. Er feks bare avhengig av mulighet for transfer i begge land. Har ikke tenkt å være en uke i Chicago uansett i Januar. Jeg ville sjekket datoer på eksisterende flighter opp mot infoen om dagens faktiske avganger, altså infoen på ANA sin hjemmeside. Og sett om det er mulig å få booket om til datoer der flyene går per i dag med 777 til feks vestkysten. Forutsatt at du finner overganger på HND, i og med at flyplassen gir mulighet for en seng ved transfer. Edit: det ligger ute mulig retur for meg SFO-HND, så jeg unngår NRT. Men det er i gammel F. Merker det ligger langt inne å eventuelt booke om, det gir meg også behovet for en open jaw ned til MEX som er planen for uken i Chicago.