Japan: Råd og tips (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av GinTonic, 21. des 2013.

1. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,249
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som kjenner til sykkelutleie i Hiroshima?
    Har forsøkt meg meg Docomo sin app men får ikke registrert meg da de ikke sender SMS kode ...

2. gedal

gedal Nytt Medlem

Likes mottatt:
    47
    Bonuspoeng:
    18
    Sånne sykkelleie apper funker dårlig hvis du ikke har japansk telefonnummer når jeg har prøvd iallfall...

Du kan leie sykkel uten app fra JR:
    https://www.ekiren.com/ekirinkun

Det er også gratis hvis du har ett West JR jernbanepass (virker ikke med JR Pass for hele japan)
    https://www.westjr.co.jp/travel-information/en/services-offers/ekiren/#ekirin

De har ett leiested ved Hiroshima stasjon, søk etter 'JR Rent-A-Car Hiroshima station' hvor de også leier ut biler.

Edit: Ok, ser også ut som en nå kan leie docomo sykler gjennom Navitime for alle som ikke har japansk telefonnummer:
    https://japantravel.navitime.com/en/booking/cycle/

Last edited: 17. mars 2026
    indahla liker dette
  3. indahla

indahla Flyr for lite...

Likes mottatt:
    24,249
    Bonuspoeng:
    293
    Takk for gode tips =)
    Har nå også fått appen "Hellocycling" til å fungere ved å bruke et polsk mobilnummer. Appen støtter ikke Norge, men f.eks. Polen, Sverige, etc.

4. stashorizor

stashorizor Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    150
    Bonuspoeng:
    43
    Trenger tips ang. hotell i Tokyo. Vi har nå siktet oss inn på 4 netter der og 4 i seoul, i September. Vil bo alle nettene på samme hotell i hver by. Jeg sikter meg vanligvis inn på 2nd tier 5 star (Conrad, IHG, low-end AMEX FHR hotellene, forbeholdt at de ikke er gamle i standard). I Tokyo nå er jeg nokså usikker. Enten grunnet season eller slapp JPY er Tier 1 relativt gunstige (.e.g Four Seasons 750EUR per natt), men trinnet ned er dyrere enn forventet (Conrad rundt 500). Spørs er om dette er røverkjøp eller egentlig lite vits, det er jo ikke resort/solferie (henger ikke mye rundt bassenget a la bangkok f.eks.) Det fins også moderne, men mindre 5 stars til rundt 300EUR natta). Er det noen spesielle anbefalering, must bo?

F.eks. millenium mitsui garden er nokså gunstig i forhold, men ser alreit ut og? Samtidig er mandarin tilgjengelig for knappe USD 600, den ligger til vanlig langt nord fra 1000

5. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    681
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke bodd på annet enn Conrad, men generelt har jeg inntrykk av at femstjerner virker overpriset sammenlignet med fire stjerner i Tokyo. På den annen side høres 500 Euro rimelig ut for Conrad, jeg gar sett 1200 og 1500 dollar for dette hotellet.

6. Christian

Christian Senior Medlem

Likes mottatt:
    681
    Bonuspoeng:
    113
    Noen forslag til hva som er å se på den metro direktelinjen fra Hnd til sentrum? Vet det er enkelt å bytte, men har kort opphold denne gangen?

Del denne siden