Jeg har kun fredag, dessverre. Må være tilbake i Nagoya på kvelden for å være klar til å dra til Suzuka lørdag morgen.
Konichiwa. Skal Osaka-Kyoto-Tokyo i påsken. Min bedre halvdel ønsker å stoppe på veien til Tokyo og se Fuji fra utsiktspunktet ved Kawaguchi-sjøen. Noen som har gjort noe lignende? Er det verdt avstikkeren?
Alternativt reis til Tokyo først og satse på en dagstur til Kawaguchi-sjøen. Det går direkte buss og tog til området fra Shinjuku.
Vakkert! Tenker vi venter til vi ser en fersk værmelding. Hvis det er lav tåke kan det nok vente. men jeg leser at utsikten fra Shinkansen er ganske heftig den også. Noen som har tanker om det?
skal med en venn til korea i september og veien ut går via tokyo. Hvor mange netter er fornuftig (vi tenkte maks 4)? Hva burde man få med seg? Takk
Så mange dager du kan. Selve Tokyo og områdene rundt som er tilgjengelig for f.eks. dagsturer er nesten uendelige. Da kona og jeg var i Japan første gang i 2018 brukte vi en uke i Tokyo, en dag i en ny bydel.
Det er jo sykt mye i Tokyo, men vil anbefale å besøke Shimokitazawa det er litt mer som gamle Tokyo. Mindre turister, men et hipt område for de lokale. Det er også mindre konserter og foodtrucks der ofte i helgene men ikke vintersesong. Fant også en veldig god ramen der, Men To Mirai. Tykke hjemmelagde nudler, må bestille på maskin med cash only. https://share.google/M8IDGcdgU5yHoSPfA Så er også Starbucks reserved roastery imponerende, joda turist men utrolig kult. Ting er også billig i Japan, Uniqclo og Gu er Japanske kleskjeder. Her får du også lagt opp bukser på mål. Olabukse på Gu ca 3000JPY og ca 5000JPY på Uniqclo. Så er både Asics og andre sko billigere men helst de Japanske merkene, ta med pass mange butikker har tax free (10%)
Var der en uke, første gang. Booket heldags sykkeltur gjennom byen første dag. Ga fin innsikt i hvordan bydelene henger sammen, og masse sightseeing på veien. Liker også å leie lokale guider som tar deg med enten personlig eller i små grupper på spaserturer. Type guidet Izakayatur med engelsktalende student, tre timer. De er ofte veldig glade i å vise frem og forklare alt en "profesjonell guide med paraply" ikke ville fortalt deg Men en bydel hver dag, som nevnt, er en god strategi.
Ok takk, det var interessante svar. Vi har 10 netter for hele turen, i utgangspunket var planen Tokyo, Busan, Seoul. Skal man heller vrake Busan for mere Tokyo og flytter på seg minst x1 i Tokyo? Vi vil gjerne se begge deler, nye og gamle delen og ta med gode restaurant seff.
Ikke nødvendig å flytte (bytte hotell) på seg i Tokyo. Finn et hotell nær en av de store t-banestasjonene og bruk T-banen til de ulike bydelene.
elsker dere store byer ? Begge byene er gøy men det er også veldig mye storby , med avstander og trapper og t baner. Et alternativ kan være bare Busan og Tokyo. Eller Seoul og mindre byer rundt Tokyo.