Japan: Råd og tips (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av GinTonic, 21. des 2013.

1. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    630
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke billig, men er absolutt noe vi kan vurdere for en uke av oppholdet. Noen gode tips til å få bedre priser?

2. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,345
    Bonuspoeng:
    183
    Kan muligens hjelpe med booking til litt rabattert pris og fordeler som IHG Diamond Ambassador(Inkl lounge) men det er mulig at @milehigh kan skaffe enda bedre priser enn meg han er vel Royal Ambassador.

milehigh and Bettan like this.
  3. Bettan

Bettan Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    630
    Bonuspoeng:
    93
    Kontaktet han i det du kom med tipset ;)

milehigh and snus_mumrikken like this.
  4. Joppe

Joppe Nytt Medlem

Likes mottatt:
    103
    Bonuspoeng:
    33
    Så nyheter i dag om at kinesiske flyselskaper opplever at 491 000 stk. biletter fra Kina til Japan har blitt kansellert siden lørdag. Dette etter at Beijing har advart sine borgere mot å reise til Japan. Kilde: South China Morning Post.

På sikt vil dette sikkert få litt å si for hotellpriser og ikke minst påvirke turistpresset i de mest populære områdene i Tokyo, Osaka, Kyoto, Himeji etc.

Så får vi se hvor hvor lenge denne feiden mellom Takaichi og Xi Jinpin vil vare.

holmen and Bettan like this.
  5. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,042
    Bonuspoeng:
    183
    Hvordan er det med kollektivt og ICOCA/Suica i Tokyo nå? Fremdeles bare iPhone og ikke Android som støttes? Mulig å få tak i kort noe sted?

K

6. snus_mumrikken

snus_mumrikken Eventyrar

Likes mottatt:
    13,345
    Bonuspoeng:
    183
    Ja fortsatt det samme, men Pasmo har fungert på noen Pixel telefoner.
    Så fungerer det som regel på Japan solgte telefoner på Android ellers. Kort kan du kjøpe på 7Eleven, Family Mart etc...

democomputer liker dette
  7. Nordlands

Nordlands EBD

Likes mottatt:
    5,849
    Bonuspoeng:
    183
    Kort er tilgjengelig igjen som nevnt over, men er vel bare Welcome Sucia kort som kun varer 28 dager tilgjengelig på flyplass. Vanlige til salgs på større stasjoner inne i byen. Men de har også startet utrulling av tap-and-go for kredittkort, fra HND er det bruke det på Keikyu/Asakusa/Oedo linjene som bringer deg til flere sentrale områder.

democomputer liker dette
  8. Flymunda

Flymunda Veteran

Likes mottatt:
    11,460
    Bonuspoeng:
    183
    Når jeg var i Japan i midten av desember fikk jeg kjøpt Suica kort på automat ved inngangen til monorail-stasjonen.

9. democomputer

democomputer Senior Medlem

Likes mottatt:
    6,042
    Bonuspoeng:
    183
    Takk, da ser det ut til at jeg kommer meg til hotellet med tæppping. Gleder meg til hele verden har konvertert til dette... Ser de skriver at det kun er kortholder som får lov til å reise på kortet, men de er vel ikke mer nøye her enn andre steder? Pleier å dele ut kort til kidza på vei inn og ut av t-banen så alle har hvert sitt...

Så kan vi heller handle Suica-kort til android-brukerne i familien dag to. Forrige gang i Japan var det jo komplett umulig å få tak i kort og vi måtte drive å handle papirlapper. Det vil jeg gjerne slippe...

K

Nordlands liker dette
  10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,843
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg googlet Suica på Google Pixel igår inspirert av denne diskusjonen og fant ut at Pixel 5 og nyere faktisk har hardwaren som trengs, men at det er deaktivert i software med mindre man har en telefon solgt i det japanske markedet. Yay!

Tydeligvis er Google for gjerrige til å betale lisens for telefonene som selges ellers i verden. Som det ofte er med Android så kan det fikses ved å roote telefonen, men det har jo sikkerhetsutfordringer og kan få andre ting til å stoppe å fungere.

Preference and holmen like this.

Del denne siden