Jeg var på Don Quijote og ble overbevist av en selger om et produkt jeg så på. NAD er jo i skuddet for tiden. Jeg endte opp med å kjøpe NMN50000 Caviar. På veien ut av kassa ble jeg litt overrasket av prisen. Da jeg konverterte Yen til NOK ble jeg enda mer sjokkert. Jeg hadde handlet kosttilskudd for 18 måneder til 11000kr. Produktet kostet 170000 yen.
Rått at du deler ærlig om dette kjøpet. Høres jo litt ut som snake oil og var ikke lett å finne mye vettug info om det på nett. Du får gi din anmeldelse av produktet etter noen måneders bruk da
Jeg har brukt norske AgeLab sin NAD+ ett par måneder og kunne ikke merke noe av det. Kan jo hende man må bruke det over lenger tid for å merke noe. Får se om dette NM 50000 Caviar har noe for seg etter 18 måneder. Synes det var veldig vanskelig å handle hos Don Quijote fordi alt av produkter er kun på japansk.
Bare apropos NAD: Har kjøpt NMN for NAD-boost fra Donotage.org (UK) i mange år. Storfornøyd. De sender fra EU-lager til f.eks. post restante i Strömstad, hvis man ikke tar sjansen på tollvesenets vurderinger. (Det finnes mange rabattkoder for 10% der ute.) For de som vil leie bil i Japan er Team Bachstad i Japan essensielt. Herlig.
Skal en tur til Tokyo i januar og klarer ikke helt å bestemme meg for hotell. Er låst til hotels.com fordi jeg har en stabel med gratisnetter jeg må få brukt opp, men er det noen som har noen gode tips? Jeg har fått det for meg at jeg har lyst å bo i nærheten av Shibuya, men jeg har ikke noe bedre rasjonale enn magefølelsen min. Formålet med turen er spising, drikking, ralling og å vise frem byen til en kompis som knapt har vært utenfor Europa.
Ingenting galt med Shibuya, men selv er jeg litt likegyldig til hvor jeg bor i Tokyo da byen er enorm og man uansett kommer til å benytte seg en del av tog for å komme seg rundt. Man trenger ikke bo i Yokohama (selv om det kan være mye å spare på å bo der), men i selve Tokyo holder jeg meg egentlig kun unna Kabukicho, det går an å ha det gøy enkelte steder der også, men generelt er det litt bråkete og irriterende område å holde seg i.
Skal til Tokyo i januar selv med en kompis med lignende formål, selv om vi har vært der flere ganger før. Det er vanskelig å hjelpe med hotell uten å vite noe om budsjett. Hoteller jeg har prøvd de siste par årene og kan gi tommel opp på: The Okura, Hoshinoya, Conrad, Grand Hyatt (sånn ca i prioritert rekkefølge).
Jeg bodde nylig i Takadanobaba - rett ved stasjonen på Sotetsu Grand Fresa. Meget rimelige greier men fresht og fint hotell og kurante rom. Jeg hadde med en kompis, og vi tok hvert vårt rom. Døgnåpen Don Quijote vegg i vegg, 1 min gange til stasjonen. Det som er fint med sånne steder er at stasjonene er mye mindre så er kjappere å navigere i, og fra stasjonen der går Yamanote-linjen som jo får deg greit rundt til de større stedene. Masse restauranter i området som overalt ellers i Tokyo stort sett. Billig taxiavstand/teoretisk gangavstand til Shinjuku om du skulle havne på fylla i Golden Gai.
Om det går greit med små rom og dere ikke skal være mye på hotellet kan jeg anbefale APA kjeden i den rimelige prisklassen. Jeg bodde på et nær Shinjuku, eneste hotell jeg har bodd på i Japan med ordentlig myk madrass. I andre enden har jeg hatt noen fine opphold på Intercontinental, veldig stort og bra utvalg til frokost etc. Best utsikt har jeg hatt på Royal Park Shiodome, hvor rommene ligger i 25-38 etasje. Mine foreldre var også fornøyd med Hotel Indigo Shibuya.
Bare godt å si om The Knot Tokyo in Shinjuku: https://no.hotels.com/ho228256/the-knot-tokyo-shinjuku-tokyo-japan Og hvis dere vil til Yokohama: https://no.hotels.com/ho1041311104/apa-hotel-resort-yokohama-bay-tower-yokohama-japan
Noen med tips til overnatting på NRT? Lander der 19:30 på en torsdag kveld og vurderer å fly videre til Fukuoka neste morgen. Det blir en separat booking så mulig det er like greit å finne noe landside siden jeg uansett må sjekke inn på flighten til Fukuoka? Hvis jeg da ikke kan sjekke inn online (og flyr med håndbagasje) ..
Forrige gang vi hadde en overnatting ved Narita bodde vi på Narita Tobu Hotel Airport. Rett ved flyplassen, OK priset og grei standard. Vi gikk bort til hotellet fra flyplassen, tok vel en ca 15min å gå fra terminalen.
Vi bodde selv på West Wing, men gjorde ikke noe vurderinger av dette, så kan i utgangspunktet ikke si om det er bedre eller verre enn East Wing Hotellet i seg selv er helt greit for en overnatting, det var beliggenheten kombinert med prisen som gjorde at valget der for vår del
Jeg har pleid å bruke Hilton Narita som base ved tidlige fly ut fra NRT. Litt mindre praktisk med shuttle buss enn å være i gangavstand, men rommene er overraskende store til å være Japan, og en del av rommene har også veldig fin utsikt til rullebane 16R/34L. De har også et ganske bra japansk bad i kjelleren.
Ser ut som jeg "ofrer" en dag på banen (fredag, F1) og tar toget fra Tokyo til Hiroshima så tidlig som mulig. Får dagen der og toget tilbake til Nagoya på kvelden. Har alltid hatt lyst til å oppleve Hiroshima så nå får jeg bare gjøre det! Fly til Fukuoka tok lengre tid totalt sett.
Noen med tips til hoteller med utendørs basseng i Tokyo eller Kyoto/Osaka/Nara/Kobe-området? Reiser med barna (6+9) etter planen i juni/juli neste år, 3+ uker. Blir jo en relativt varm affære, så vi tenker ganske rolig tempo, og håper å ha muligheten til litt bassengtid imellom slagene. Ser det er noen hoteller med utendørsbassenger, men som visstnok også kan være en ganske dyr affære selv om man bor på hotellet, så fortrinnsvis hoteller hvor man kan benytte bassenget fritt. Klar over at mange hoteller ikke åpner bassenget før i juli, men vi ankommer ikke før slutten av juni, så det er ingen dealbreaker.
Ikke Tokyo "sentrum", men sønnen min og jeg bodde noen netter på APA Hotel & Resort Yokohama Bay Tower, sommeren 2023. Utendørs basseng og innendørs bad: https://www3.apahotel.com/nb/hotel/shutoken/kanagawa/yokohama-bay-tower/
ANA Intercontinental Tokyo har basseng, gratis for hotellets gjester. Fantastisk hotell og lounge, men ikkje billig da.