Har leid bil i Japan ved flere anledninger. Senest nå i sommer hvor vi hadde 3 leier fordelt på 3uker.
Ingen erfaring med "boksbil" da disse er bittesmå, vi har vært flere og hatt med endel baggasje.
I sommer leide vi en uke på Okinawa,en uke fra Kumamoto til Fukuoka samt noen dager fra HND T/R Mt Fuji.
Av de leiebil selskapene jeg har prøvd(Times,Toyota Rent A Car, Avis) så er jeg mest fornøyd med Toyota Rent A Car, de har super effektiv henting og levering av bil, begge deler har tatt maks 5 minutter de tre gangene jeg har benyttet meg av de.
Foruten at det er venstrekjøring så er det ganske enkelt og kjøre, folk er hensynsfulle og veiene er stort sett bedre standard enn i Norge, trafikkregler og skilter er stort sett de samme.
Google Maps fungerer utmerket.
Det er minst like mye bomveier i Japan som i Norge, så pass på og få med ETC kort(bombrikke) når du leier, da kan du kjøre rett gjennom bomstasjonene og betale når du leverer bilen, om ikke må du stoppe og betale med cash eller kort i hver bomstasjon, enkelte avkjørsler støtter kun bombrikke, så om du ikke har det må du kjøre av på neste.
Husk 1 årig internasjonalt førerkort

Vis alt...