Ja, det vil det vere, men det betyr litt korleis lysfordelinga gjennom dei 24 timane er. For min del er det viktig med litt ettermiddagslys då det opnar for utandørsaktivitetar etter kontortid (før mørket kjem altfor tidleg til slikt òg).
En ting som spiller her i Nord er at om vinteren har vi noe som kalles mørketid og det motsatte fenomenene kommer om sommeren kalt midnattssol
Dersom jeg skal være stygg nå, så kan jo det du skrives brukes som argument for at man nord av polarsirkelen kan følge Bejing-tid eller en annen fritt valgt tidssone fordi det likevel er lyst/mørkt hele døgnet i rundt fire måneder i året. Slik vi har innrettet våre liv i dag, så mener jeg å se en større fordel av å ha lys lenger ut på ettermiddagen i periodene mellom mørketid og midnattsol -- i alle fall for min del (har bodd nordpå nå i åtte år, mener å kunne påberope meg litt erfaring). Når det er sagt, klokkeflytting har jeg aldri hatt problemer med, så (også?) her er jeg nok litt motstrøms...
Ikke prøv deg!! Går vi over til normaltid på sommeren mister jeg den beste timen med sol på balkongen min!!!!!! Sommertid hele året er veien å gå!
Nei, det blir feil. Gjeldende alternativer i Bærum og Oslo Vest er bl.a. Pappa - Far Mamma - Mor VISA - Amex, ev. Mastercard Hytta - Sommmerhuset, landstedet, vinterboligen, osv...
Du har sikkert rett, men jeg er uansett helt uenig. Har jeg på noen som helst måte hatt nytte av den nynorsken jeg måtte lære for en mannsalder siden? Ikke som jeg har fått med meg ihvertfall...
Tullprat. Jeg hadde NG i nynorsk etter ungdomsskolen, forøvrig den eneste utdannelsen jeg har. Samtidig fikk jeg en M i engelsk, og jeg påstår uten blygsel at jeg snakker bedre engelsk enn de fleste av mine venner med opptil dobbelt så lang utdannelse enn meg. Dessuten snakker jeg flytende tysk uten å ha hatt tysk en time på skolen, det er selvlært og jeg snakker såpass bra at jeg kan lure enhver sydtysker til å tro at jeg faktisk kommer fra Hamburg. Dog vil enhver ekte nordtysker høre at det ikke stemmer.
Jeg er helt enig i at Bergen er en vakker by. Det eneste negative med Bergen er innbyggerene. Hadde det ikke vært for bergensere så hadde Bergen vært et fantastisk sted.
Frexinet er bedre.... N å m å j e g s i k k e r t g j e m m e m e g ...til å gi til bekjente som ikke skjønner vitsen med å reise til Hong Kong for å drikke DomPa.