Sier ikke det men har aldri fått bruk for nynorsk. Btw; Blitt EBD? Mener å huske profilbilde ditt var i gull...
Hvorfor har LH sluttet å slippe F-seter 14 dager før? Skjønner de ikke at folk liker å planlegge? Hva er skjedd med tysk punktlighet og ordning muss sein?
Mulig du blander med @veeegard? Gjør det samme selv hele tiden. Frustrerende at det er flere som har så like brukernavn her inne. Burde ikke vært lov.
Det går absolutt ikke an, det er jo grunnen til å ha sånn "amæks elite" som de sier på tv - at jeg kan få fly ypperste tyske klasse. Håper det går over
Som eksilbergenser gjennom mange år (riktignok noe dialektnøytralisert) støtter jeg dette. Husker en gang på barneskolen vi fikk en norsklærer fra Vestfold. Han forsøkte å lære oss a-endelser. Det var ikke noen suksess. Han trodde han hadde et joker i ermet og insisterte på at i hvert fall en del faste uttrykk måtte ha a-endelse, som for eksempel "Høy på pæra". Vi lot oss absolutt ikke overbevise. "Jammen lærer det heter isje det, det heter høg på pæren!". Vi hadde vikar de to neste ukene...
Noen fortalte meg en gang at i Bergen så har de ikke har hokjønn/hunkjønn, betyr det da at i Bergen er de sexister eller på norsk kjønnsdiskriminerende?
Tar med brannfakkelen din her. Har hørt andre nordlendinger argumentere for det samme og jeg er uenig. Uansett hvor hen du er i verden vil det alltid være 24 timer i et døgn... Denne fant jeg på Facebook engang: