Å krangle med østlendinger om hva en bolle er, er jo egentlig meningsløst for oss som er oppvokst på skillingsboller fra Martens og Solbrød .... Skikkelige boller, godt med kanel i svingen ... De som ikke har smakt det har gått glipp av noe stort
En must for bolle elskere... https://www.listennotes.com/podcasts/radio-316/disse-lager-verdens-beste-G2Nw6KiItoM/
«verdens beste boller» er å finne på en Shell-stasjon på Espa. - Stopp en halv, ropte en observant Radio 3,16-lytter. Det er nemlig baker Ivar Bakke i Solør som er offisiell verdensmester i bollebakst, sammen med kollega Nikolai Meling.
Jeg har da prøvd dem mange ganger, men det er ikke skillingsboller! Å bo og jobbe på Hedemarken med hovedkontor i Oslo, betød at jeg kjørte forbi Espa på hjemtur og måtte stoppe minst en gang i uken.
Skillingsbolle er som de fra Blærum, oppskrytt og totalt unødvendig, hold deg godt plantet på jorden @Eddie47 og ta deg en bolle
Morrabrød kan feil tolkes, obs med uttrykkene på IF, er noen barn her som fremdeles drikker Rum & Cole
For de som ikke er lokalkjent kan det også opplyses at det er et lite område vest for den vestre rullebanen på OSL som heter kneppefeltet (jeg antar at dette historisk kan ha navnet sitt fordi man brukte å sette opp kneppers her, den gang da infanteriet hadde rekruttskole på Sessvollmoen). Dette navnet framkaller gjerne også almen munterhet hos danske kolleger (som om ikke kneppetelt er nok...)
Jeg er av den typen som synes det er normalt å kle seg etter anledningen. Mister appetitten av hårete tær i flip flops når jeg skal drikke champagne og spise kanapeer
Shorts i lounge er innafor. MEN, det må være an ålreit en. Og skikkelige sko og overdel. Da er det greit