Kan me høre med SAS om dei vil opne Bolle-bu i Køben? Kanskje det kan redde denne krenka.no kampanje deira?
Irriterer meg grenseløst at de gode bollene som er på "kaffe loungen" i Bergen/Trondheim ikke er i på gullstua på Gardermoen. Møkk lei, suppe, salat, first price chips og saltstenger. Jeg vil ha kanelboller (gjerne varme) og ikke minst iskald cola fra boks
Jeg vil ha bolle på Gullstua! At SAS ledelsen ikke har fattet etterspørsel og tradisjoner for boller er hinsides.
Boller med hull i er best Karamell boller med hull i er bare fantastisk Finnes mange sorter boller, her har SAS mye å lære.
Boller er godt, men FARLIG god, og ikke minst gluten, kan gi forstoppelse, kanskje SAS tenker på toalettene som vil bli potte tette EDIT: EBD SAS passasjer spiste 1 bolle for mye på Gullstua, SAS flyvning kansellert grunnet toalettet i flyet er potte tett...
Boller? Skillingsboller? Det var en gang i tida da SAS serverte små rykende ferske varme croissanter i gullstua hver morgen. Den gangen jeg fløy LH865 med avgang 06:00 ofte, så var det alltid en kjapp tur innom der for å spise 12-13 stk av disse, samt raske med seg to i hver hånd på veien ut.
Med en overfylt lounge er fristelsen stor til å bare grabbe en kanelbollepose og sette seg rolig oppe på «C» i stedet for ei skål med salat, skive med ost, eller muligens suppe... Hvordan kan vi få SAS til å skjønne at det er mange bollesyke reisende Bilde fra i dag:
Vet dere er inne i bolle diskusjen her, men en ting irriterer meg. Det heter Jernbane og ikke togbane!
Jernbaneverket skiftet navn til Bane NOR. Men de burde vel egentlig skiftet til Togbaneverket i følge deg @Avixlo
Nei, absolutt ikke Det skulle het NSB sånn det engang var. Tror faktisk at Togbane ikke finnes i den norske ordboken. Men det gjør Jernbane og derfor er det det riktige navnet
Men NSB er ikke det samme som Jernbaneverket. Mener du at både de som drifter togene og som driver vedlikehold på anlegget bør hete NSB? Denne her er forøvrig fantastisk: https://www.facebook.com/video.php?v=485687078812404
Før det ble delt opp yil å bli utrolig mange bedrifter og til det som det heter idag så var det Norges Statsbaner (NSB): https://no.wikipedia.org/wiki/Norges_Statsbaner?wprov=sfla1
Men vafler er jo ikkje skandinavisk, slik som kanelboller som har fått unntak i EU regler som tradisjonsmat, i og med at kanel er giftig.
Ikke alle ord som eksisterer vil stå i en ordbok. Et søk i ordboka vil gi treff, men ikke som oppslagsord. Ordet 'jernbane' beskriver infrastrukturen som vi mennesker benytter oss av, 'togbane' er leketøyet. Ergo finnes begge ordene, men med en betydningsforskjell.
Og Avinor skal sporenstreks døpes om til Luftfartsverket (uten rollen som Luftfartstilsynet har i dag). Og Telenor burde døpes opp til Televerket igjen. Ferdig snakka.