Krangletråden - for oss som aldri blir einige

Tråd i 'Off-topic' startet av Stuttfeiten, 28. sept 2019.

  1. Flyvende_mare

    Flyvende_mare Drømmer om F

    Innlegg:
    398
    Likes mottatt:
    3,116
    Bonuspoeng:
    93
    Er bare å finne fram popcornet her! :rolleyes: Ser som vanlig at temperamentet stiger kjapt når det deles kontroversielle meninger og det insinueres både det ene og det andre om IQ og utdanningsforløp.

    Tenker at hvis Laffen gjerne vil handle på Rema får han gjøre det. Så kan resten av oss bonusjegerne fortsette å handle på Kiwi som før. Når det gjelder begrunnelsene for å kaste trumf ut vinduet for å samle cashback på Rema er jeg vel ikke helt enig, men jeg er vel rett og slett ikke smart nok, så jeg holder meg til kiwi..
     
    Liza, Avixlo, magnusant and 4 others like this.
  2. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Kan du flytte dit? Please.
     
    veeegard, Wendel and holmen like this.
  3. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    @holmen ,blir litt usikker om vi overlever med kun redningsvest, ta med denne også, så får du sikkert trippel trump :D:

    aaa.jpg
     
    holmen liker dette
  4. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,556
    Likes mottatt:
    4,267
    Bonuspoeng:
    113
    tror jeg skulle blitt noe lengre i skolen.....
     
    holmen liker dette
  5. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg joiner med popcornet, skal ikke skryte på meg høy IQ, men konklusjonen er vel avhengig av hva en ønsker å oppnå. Jeg, AmEx, Kiwi og blåen er 4 venner som holder sammen til AmEx kort 1 gikk dette vennskapet 2 stk CT, deretter inkluderer jeg min andre kompis som er AmEx til dama, etter en viss stund gir den også meg 2 stk CT(dog stopper ved 1 CT) Deretter har jeg noen andre kompiser som ikke er meg så nært bekjentskap, men likevel like viktig, DNB Saga heter de, 1`rn og 2`rn, når jeg har melka dem ferdig, er både AmEx, Saga litt sånn på avstandsforhold og inn i varmen blir da SAS MC, andre kompiser som NCC MC+Payr, SAS TW og Curve, treffes regelmessig hver uke for en boble fest.

    Limiten min er når jeg har oppnådd ønsker delmål, dvs. spend til oppnår 1 Amex, 2 Saga, resten på automatikk.

    PS @Laffen du glemte SUMO som er også en fin bidrags yter.

    Ergo ikke har for mange venner, holde deg til dem du har bruk for, men for all del, ikke glem dem... Rema 1000, Kiwi, sikkert mange muligheter for å optimalisere handle mønster, en lærer noe stadig vekk, kanskje må begynne å handle 10 varer fast på Rema 1000 fremover, uansett takk for alle bidra, vi er god, sammensveiset gjeng, dette forumet er bare helt herlig.:cool::p:D
     
    Finnks, Bolle, veeegard and 3 others like this.
  6. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Hva krangler vi om?
    Har ikke skjønt en dritt...
    For øvrig mener jeg at Karthago bør ødelegges
     
    Liza, ArthurDent, Avixlo and 3 others like this.
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,471
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg tror noen kom deg i forkjøpet?
     
    ArthurDent, Eddie47 and drsyk like this.
  8. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Har noen ødelagt Kartago?
    Fy skam
     
  9. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Tror @holmen refererte til: har ikke skjønt en dritt... og jeg er helt enig
     
    Eddie47 and Arvid1410 like this.
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det var vel Cato den eldre det.
     
    Finnks and Eddie47 like this.
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,471
    Bonuspoeng:
    293
    Han Cato, han Cato..
     
    RoadKing and Eddie47 like this.
  12. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    For min del så var jeg interessert i hvorfor FB MC Premium er et bedre alternativ en SAS MC for @Laffen ...
     
  13. veeegard

    veeegard Veteran

    Innlegg:
    1,725
    Likes mottatt:
    9,287
    Bonuspoeng:
    183
    Fordi han skal slutte med Eurobonus.

    I dag, eller i morgen, eller neste uke, eller neste år...
     
    NoLimit liker dette
  14. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Fantastisk tråd. Bare fyll på mer, mer, mer ... ;)


    Snacky
     
  15. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Tenkte litt mer på om FB poengene har en større verdi for han en EBP (noe jeg ikke klarer å se).
    Uten å ha kikket på FB programmet i det siste, så skal en vel ha et relativt aktivt reisemønster med Skyteam i tillegg (før MC-poengene gir en reèl verdi...)
     
  16. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Det var bare prat med Cato ...han gjorde ingenting ..
     
    RoadKing liker dette
  17. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Tror du at det kommer noe nyttig ut av at du spyr ut slike usakligheter?

    Det er forøvrig litt ironisk at en slik kommentar kommer fra vedkommende som ville selge et Turkish Airlines amenity kit for 3000 kroner på Facebook i en to uker lang budrunde.

    Gitt at det er snakk om den bonusinteresserte mannen i gata, absolutt. Men jeg tror du virkelig har gått glipp av de meste her inne om du ikke mener det er slik det er i dag. Det finnes utallige tråder her inne hvor nettopp det er fokus. Det er tusenvis av innlegg om boliglånsrente her inne, det er tusenvis av innlegg om tips til destinasjoner, det er tusenvis av innlegg om nye medlemmer som her inne har blitt introdusert til hvordan CT-reisen plutselig blir litt mer spennende enn hva søkemotoren på SAS.no tilbyr.

    Du fremstiller det som om forumet er lukket, har for sentrert fokus og er lite vennlig for nybegynnere - jeg vil påstå at det er helt motsatt.

    At det er noen her inne som har en slik opptjening er garantert, men det er nok ytterst få av de - og "skryte av det" gjør de ikke. Uansett så er det ikke relevant hva angår diskusjonen.

    Grunnpoenget i diskusjonen slik jeg leser det er hva som gir best verdi av dagligvarehandel. Selv om jeg (og sikkert alle andre) er enig med deg i at det er subjektivt for hver enkelt, så er jeg ikke enig i konklusjonen du merkelig nok kommer til. Det er ekstremt mange variabler i vurderingen, langt flere enn hva du presenterer. Du skriver om en ekstremt spesifikk situasjon som jeg trolig gjelder ytterst få, om ikke noen da det er komplett urealistisk med 10% snittrabatt på alt forbruk gjennom Æ. Spesielt om du plutselig skal handle på Coop. Den ene turen til Berlin du skriver om for det mål å få grunnpoeng gjelder knapt noen. Folk flest har gjennom bonusopptjeningen fokuset rettet to steder: innenriks i Plus med FP og langdistanse i business/first med FP/CT. Og der vil jeg påstå at Trumf generelt gir best verdi.
     
    Liza, lMartin, Avixlo and 14 others like this.
  18. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,145
    Likes mottatt:
    869,598
    Bonuspoeng:
    293
    Liver er ikke så enkelt som avholdsfolk vil ha det til!
    For øvrig mener jeg at Karthago bør ødelegges!

    Amen
     
    anders82 liker dette
  19. Grooo

    Grooo Aktivt Medlem

    Innlegg:
    256
    Likes mottatt:
    798
    Bonuspoeng:
    93
    Fornøyd med å bo på Quality disse dagene. Godt jeg ikke skal hjem med det første.
    IMG_20191010_142510.jpg
     
    Tjo, NorFlight, drsyk and 4 others like this.
  20. Adrian E

    Adrian E Turbulensjeger

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    3,166
    Bonuspoeng:
    113
    Alle her inne gjør sitt for å øke havnivået, så skjuler vi eventuelle bevis.
     
    Avixlo, holmen, drsyk and 3 others like this.

Del denne siden