Absolutt ingen dum idé, men nå er det altså turen om 1,5 år(!) jeg sitter og drømmer om... Har sett at flere har klart å erstatte SQ F CPH-SIN med LH FRA-HND/PEK/SVG/SIN, men siden jeg aller helst kunne tenke meg å prøve «vanlig» SQ F på returen i tillegg til suitene lurte jeg på muligheten for heller å erstatte TG FRA-BKK med LH FRA-BKK
Jeg hadde jo opprinnelig rute OSL-CPH-SIN-AKL. Hadde slått meg til ro med den ruten som min første ct f tur noensinne..Er jo to fantastiske flyturer. Men dette forumet gjør jo at man blir gal/skada/fanatisk. Alt etter som hvordan man vil se det selv.. Når det åpnet seg med LH F fra FRA, så kunne jeg ikke la sjansen gå fra meg. Tenk deg, to F turer fra de respektive hovedbasene sine? Var det som tippet meg over. At jeg har klart å overtale sjefen til 10 timer i Tokyo og 15 timer i Singapore grunnet galskapen min, er jo heller ikke til å forakte. Alternativt kan du jo prøve å få SQ F på returen også? Ps. kan forresten love deg at du blir mer fanatisk jo nærmere avreise du kommer...Jeg hadde en storisk ro over meg selv for bare 1 måned siden..De siste ukene har det tatt helt av..Sovner nesten med mobilen på expertflyer.com..
Ja, jeg tenker det store målet er: LH F FRA-BKK (FCT på FRA) TG F BKK-SYD (First-lounge på BKK) SQ F Suite AKL-SIN (First-lounge på SIN) SQ F «vanlig» SIN-CPH Kjenner meg for øvrig veldig igjen i det du sier. Vi har vår første CT-tur som starter torsdag om en uke med LH F MUC-HND og OZ F ICN-FRA. Har sett meg nødt til å kansellere expertflyer-abonnementet...
Limousine service: boarding the way it ought to be Your flight has been called. Now you would like to board as quickly as possible and enjoy your journey above the clouds in First Class or in a Lufthansa Private Jet. If you are a First Class passenger, this enjoyment begins with boarding in Frankfurt, Munich, Zurich, Geneva or Vienna: you will be chauffeur driven straight to your aircraft in a limousine or an exclusive minivan. Are you flying on a Lufthansa Private Jet? Then the limousine service at Frankfurt, Munich, Dusseldorf and Zurich airports is inclusive. What is more, you can book a limousine service to collect you from home or the office and take you straight to your Lufthansa Private Jet. You can book the limousine service for your destination too. Limousine service on departure from Munich If your flight is departing from a non-gate position, you will be taken in a limousine or an exclusive minivan from either of the First Class Lounges directly to your aircraft.*(1) Limousine service on arrival in Munich If your flight arrives at a non-gate position, you will be collected from the aircraft by limousine and taken to the terminal or directly to one of the First Class Lounges.*(1) Transfer service at Munich for curtailed transfer times If, due to a delayed arrival in Munich, you have a transfer time of less than 30 minutes remaining, we will drive you straight to your connecting flight – provided that this will guarantee you catch your flight.*(2) *(1) Applies to scheduled flights operated by Lufthansa, Lufthansa Regional, Austrian Airlines Group and SWISS. *(2) We provide this service for arriving scheduled flights by Lufthansa, Lufthansa Regional, Austrian Airlines Group and SWISS for connecting flights by these airlines.
Burde kanskje gjøre det samme...Har tatt meg selv i å sjekke mobilen på natta..Kanskje det har kommet et varsel fra ef...
Fant den der etter litt frenetisk googling Når det står "non gate position" da regner jeg med de mener at hvis du sitter i en av loungene som ikke er på samme terminal som flighten din, da blir du kjørt!?
Slik jeg tolker det. http://www.businessclass.se/recensioner/lufthansa-first-class-lounge-munchen/ Ser ut som om får limousine service om flyet har gate langt fra loungen.
Ble alle LH F-billettene langt frem i tid tilsynelatende sluppet samtidig i denne runden, eller er det noen som har funnet nye billetter nå nylig, vha for eksempel aktive søk på Expertflyer? Fikk tak i en knall tur til meg selv, men har noe familie jeg søker litt rundt for, og vet ikke om jeg kaster bort tiden min med å håpe at det kan dukke opp noe bra billetter for de i August?
Jeg finner litt sporadisk fremover. I følge mange poster viser ikke EF den utvidede tilgjengeligheten som Eurobonus nå ser. Det spekuleres i om en kan se dette på Lufhansa sine sider og HON-award tilgjengelig. Jeg har ikke sjekket akkurat den. Ville heller tatt en telefon til Tallin om dere har datoene klare i August. Er det eneste sikre svaret
Som sagt så referer jeg bare andres erfaringer i møte med Tallin, hvor de finner mye større tilgjengelighet enn EF viser
Har hatt noen varsler for liggende på Expertflyer for diverse LH flyvninger i midten av juni. Det har vært god tilgjengelighet på mange av de, men i går ble var det plutselige ingen seter ledige lengre... iht EF er enkelte av flyvningene fjernet helt. Noen som opplever det samme?
Samme opplevelse her. Virker som all tilgjengelighet etter 14-dagers vinduet er trukket. Har sjekket en haug med datoer på ICN, MEX, HND, BKK ... Spørsmålet er jo om dette bare gjelder Expeetflyer eller om EB/Tallinn fortsatt ser setene... Fikk heldigvis sikret FRA-ICN for en stund siden..