Lufthansa First - Tilgjengelighet

Tråd i 'Miles & More' startet av bighc, 20. april 2018.

1. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,094
    Bonuspoeng:
    183
    Slik det tidligere er forklart, så gjelder internfakturering for bonusseter i *A. Så for å ta et tenkt eksempel: LH priser biz seter Europa-USA til 200$, TK 150$, UA 170$ og AC 140$. SAS setter en grense for hva de vil tilby Eurobonus på 160$, da vises kun TK og AC sine seter.
    Så finnes det ulike priser til ulike destinasjoner, så det blir enda mer komplisert…

The_Dude liker dette
  2. Upsaker

Upsaker Fastboende

Likes mottatt:
    22,837
    Bonuspoeng:
    293
    Det kan skje ut som det har blitt innført dynamisk prising i tillegg.

tobeornot999 liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Forsåvidt enig med deg. Og dette er jo en publisert *A fordel med SAS poeng.

Men SAS har hvertfall poeng-billige og bra turer på eget metall (A350) til USA fra Europa, og Tokyo når de gjenåpner. Om man i tillegg har FP er disse billettene super-valuta for poengene.

SAS sparer i alle hjørner de kan: er jo slett ikke uvanlig å komme til uavhengig drevet lounge (BCN, feks) for *A, hvor SAS er eneste *A-selskapet som glimrer med sitt fravær på skiltet over billetter som gir inngang. Dragen i døren slår ut med armene og beklager: "SAS wouldn't pay anymore, but they did before"

The_Dude liker dette
  4. The_Dude

The_Dude EBG / Asante Gold Elite Plus / LH Senator / Pompøs

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig i at FP4 er superbra. FP3 - Premium Y.. ikke min kopp te på long haul, men helt klart god verdi for de som liker den slags (jeg tar heller vanlig Y). Fløy P-Y Tokyo-HEL (og forsåvidt C HEL-OSL) med Finnair (A350). Helt greit, men veldig liten opplevd verdiøkning (bittelitt mer plass, Marimekko amenity kit). C til Oslo hadde faktisk god mat, forøvrig. But I digress.

Problemet med FP-verdien er at man må fly SAS.

tobeornot999 liker dette
  5. EgilSk

EgilSk Kreativ lurendreier

Likes mottatt:
    384
    Bonuspoeng:
    63
    I teorien er det bra.
    Høres jo snasent ut med "fly ubegrenset i hele verden i business til prisen av Go"
    Hadde jeg nå bare funnet de jævla billettene skulle jeg flydd jeg.
    Syns tilgjengeligheten er en katastrofe, og vurderer å si opp hele Mastercardet..

The_Dude liker dette
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    8,987
    Bonuspoeng:
    183
    Bruker det mye, jeg. Og har funnet mye bra billetter.

På alt fra C-class OSL-LHR til lav FP4 poengpris og så ligger det inne turer til både Toronto, LAX og HND (men den siste må kanskje avbestilles igjen) til FP4 pris som er veldig OK.

Men ja, skal man til steder ute i verden hvor SAS ikke flyr selv så er det CT som gjelder istedet.

The_Dude and Maggie like this.
  7. bombusfervidus

bombusfervidus Veteran

Likes mottatt:
    6,082
    Bonuspoeng:
    183
    Som du selv sier, du må finne de billettene før du kan booke dem. Det er flere tråder som forklarer når long haul bonus biz-seter slippes. Følger du oppskrift, burde det ikke være vanskelig å finne disse billettene. Senest i dag fant jeg to ledige biz-seter til og fra IAD og plus til SFO og biz hjemover. Og det blir San Francisco på meg og 12 åringen min vinterferie neste år.

Har også en tur til ORD i biz begge veier med en 3 åring i juni som jeg booket i fjor. Så det gjelder å starte planlegging tidlig.

8. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,094
    Bonuspoeng:
    183
    Samtidig forstår jeg frustrasjonen. Bonusnissene på låven (oss) har funnet ut av dette og vet nesten nøyaktig hvor mange seter som blir sluppet til hvilken dato. Og der er det et stort kunnskapsgap, eller mangel av kommunikasjon fra SAS om hvor god tilgjengelighet det er. Jeg synes også at «fly ubegrenset i business til prisen av go» gir et inntrykk av at det finnes mye fler bizbilletter tilgjengelig enn det egentlig er.

9. Are

Are EBD - Eurobonusekspert? Moderator

Likes mottatt:
    19,629
    Bonuspoeng:
    293
    Største problemet er vel rett og slett at det er millioner av eurobonusmedlemmer og kun 14 widebody fly i SAS sin garasje..

10. The_Dude

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Litt rart at man etter regel må planlegge 330 dager i forveien... jeg tviler jo også på at de selger ut biz på flyvningene. Virker som tilbudssiden av EB er en baktanke, de fokuserer bare på poengsalg-siden.

tobeornot999 liker dette
  11. Flyingdutchman

Flyingdutchman Veteran Moderator

Likes mottatt:
    23,198
    Bonuspoeng:
    183
    Av de millioner er det nok bare en liten del som flyr nok til å i det hele tatt få nok poeng for en widebody tur. "Folk flest" har heller ikke co-branded kredittkort i bøtter og spann som "oss" :D
    Hadde vært interessant å se statistikk på hvordan en gjennomsnittlig poengbinge ser ut.

tobeornot999, holmen and Maggie like this.
  12. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    64,121
    Bonuspoeng:
    293
    Det har vært sånn en stund ja, men nå i det siste har det vært "masser" av bonusbilletter tilgjengelig.
    Jeg booket akkurat en tur til LAX i slutten av april.

Men, det har ikke så mye med tilgjengelighet på LH F å gjøre. :)

Eddie47 and The_Dude like this.
  13. magnusha

magnusha YouTuber @awardviking

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Fant en flyvning med 5 seter på Awardfares må, SAS kunne kun se ett sete. Arg...:(

14. AirMags

AirMags Medlem

Likes mottatt:
    506
    Bonuspoeng:
    93
    The_Dude liker dette
  15. The_Dude

Likes mottatt:
    2,290
    Bonuspoeng:
    113
    Godt å høre. Håper du får energisk crew og noe annet enn laks å spise.

16. SirH00D

SirH00D Roger, Roger. What's our vector, Victor?

Likes mottatt:
    458
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg spurte om denne tidligere i uken, agenten kunne ikke finne noe.

17. magnusha

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Noen som vet om tilgjengeligheten blir bedre og bedre for Eurobonus nærmere avreise?

18. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,804
    Bonuspoeng:
    183
    Ledig to seter på MUC-BOS (LH424) fredag den 22. april i alle fall.
    LH A340-600.

Bekrefta på CT-telefonen for 2 min sia.

19. magnusha

Likes mottatt:
    417
    Bonuspoeng:
    63
    Her viser Awardfares 6 seter, jeg hadde samme rute den 15. april, der viste Awardfares 5 seter, da kunne SAS kun se 1 sete. Er den magiske grensen 5 og 6 hos Awardfares for at det skal gi 1 eller 2 seter? :cool:

20. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    5,804
    Bonuspoeng:
    183
    Den dukka opp med seks seter tidlegare i dag.
    Eg har booka tilsvarande rute neste onsdag, SAS fann eit sete når den viste 5 ledige på Awardfares og to seter med ein gong den vart endra til 6 ledige på Awardfares.

Del denne siden