Var i kontakt med Awardfares i forrige uke, de er klar over at LH F ikke viser rett tilgjengelighet for SAS, de jobber med det.
Stussa litt på hvorfor LH F var helt bortevekk, tenkte LH F og *A/Eurobonus medlemmer var blitt bannlyst...Men krisen er avverget
I praksis er muligheten for LH F med EuroBonus nesten helt borte. Andre *A-programmer har bedre tilgjengelighet...
Men hva er årsak til denne diskrimineringen? At for mange LH F bookinger via Tallin, kommer fra Skandinavia?
I følge SAS så er jo tilgjengeligheten omtrent den samme som før og det må bare være kundene til de andre medlemmene i Star Alliance som booker mer. Var nok han her som svarte:
Spørsmål: Hvis man sikrer seg EBG Lifetime først, kan det da være lurt og hensiktsmessig å gå over til et annet program? SQ, LH eller UA f.eks? Tidligere hadde jeg faktisk gullstatus hos Eegean i mange år, før EBG Lifetime ble annonsert. Så har teknisk sett gått glipp av mange år.
Eksempel følger: For hardbarka *A spoiler alert... OneWorld @LHR: Excuse me sir, are you BA GOLD? Yes i am. Well sir what flight did you arrive Heathrow Airport with. British Airways economic class. Ahh I see Sir, we ar delighted to have you at our lounge, please enter the F lounge, i just need your booking and enjoy a chilled bottle of Champagne... *A @LHR Excuse me sir, are you *A GOLD? Yes i am. Well sir what flight did you arrive Heathrow Airport with. SAS economic class. Ahh I see Sir, we ar delighted to have you at our lounge, please enter the C lounge, i just need your booking and enjoy a chilled bottle of Champagne, unfortunately the F-lounge, Private Room is out off reach for Economic and Business class passengers... OW > *A
Fulgt med litt de siste dagene på FRA-SIN. Slippes kanskje et sete 3-4 dager før, og deretter slippes alle ledige seter dagen før.
Jeg sjekket nå hos A3 hvor du forøvrig kan bestille F award på nettet. 1 ledig sete hos Awardfares og 1 ledig sete hos A3. Jeg kan derimot ikke garantere at setet ikke var salgbart hos SK, da jeg ikke får sjekket det nå på natta
Har fått bekreftet et par ganger fra Tallinn når jeg har gjort sjekk mot AF/EF/United på dagen før, men når det er sagt er det for tidlig til å si om dette er et fast mønster. Skal ringe inn i morgen tidlig, kommer da til å sjekke tilgjengelighet for FRA-SIN den 11, om det matcher mot AF/EF så posisjonerer jeg meg mot FRA senere i uken da jeg skal fly denne ruten og håper at samme mønster gjentar seg.