For United kan hvem som helst med en konto sjekke tilgjengeligheten. Samme gjelder Air Canada og Avianca.
Ingen av de programmene jeg har sjekket mot har like dårlig tilgjengelighet som SAS. (United og Air Canada er i JV) men det er ikke Avianca, ANA, Singapore Airlines eller Aegean.
ANA og Singapore har egne JV-samarbeid med LH: https://www.lufthansagroup.com/en/company/alliances/joint-ventures.html Når det gjelder Avianca så er vel dette en nokså god pekepinne på hva som lar seg booke via SAS, selv om det ikke er full match. Hvordan har det sett ut hos Aegan?
Stemmer ikke awardfare eller Expertflyer for noe LH F for tiden? Fikk varsel om 2 ledige billetter, men SAS kunne kun se eco. Eller er det agent roulette som gjelder?
2 ledige er for lite til at dei er tilgjengelig for SAS EB. Må gjerne opp i 5-6 for at det skal vere håp, ikkje nødvendigvis sikkert dei ser setene då heller.
Ja, de må betale, og det er flere priskategorier for awardseter. SAS er kun villige til å betale for den billigste. Derfor er det lav tilgjengelig for oss som vil booke med EB-poeng. :/
Så synd, jeg hadde håpet å få snappet opp noen billetter nå den nærmeste fremtiden fordi jeg ville overraske fatteren med en tur.
Dette er jo enkelt, bare å lage litt bråk i media - "Fordelsprogram uten fordeler". Vil jo tvinge SAS til å gjøre noe - Eurobonus er jo en melkeku.
Dette er en utfordring; er det dokumentert at det er flere prisnivåer innen bookingklasse "O"? Unnskyldningene til SAS' back office er som regel at de ikke har "sluppet" disse billettene til SAS, noe jeg finner lite troverdig. Jeg har selv ringt MM- back office som hevder at disse er tilgjengelig også for SK, og at hvis SAS sliter med å få booket de er det bare å ta en direktetelefon, noe selvfølgelig boookingagentene i "Dennis-tyvärr style" sier ikke er mulig...
Hadde det vært så enkelt.. Vi HAR jo fordeler, så å syte på dårlig tilgjengelighet i First hos Lufthansa i media vekker nok ikke den største sympatien utenfor vår lille "nerdekrets".. Spesielt ikke når SAS sliter med å holde hodet over vannet allerede..
Sitter ikke med et konkret dokument på dette, kun info via via.. Siterer min venn @haakonks fra en annen tråd:
Ser poenget her, men for mange er jo reiser, gjerne premium sådan, poenget, og man ønsker jo ikke å være begrenset til SAS: Verdien på poengene synker jo en del når de ikke kan brukes som forventet (=som hos bonusprogram flest)