Lyst til å prøve ut toppstatus på hotell?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av milehigh, 01. mai 2015.

  1. karving

    karving Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Første gang @milehigh har hjulpet meg med en booking, og han skuffet ikke!
    Var i Barcelona i forbindelse med en konferanse så havnet på Hilton Diagnoal Mar.

    Hotellet var fullbooket, så ingen upgrade av rom (bestilte king deluxe room), men fikk likevel gratis frokost + tilgang til executive lounge. God kommunikasjon via WhatsApp hele veien; fra før bookingen ble gjort til under reisen, før innsjekk og gjennom hele oppholdet. Det blir flere bookinger her :)
     
    jgroneng, milehigh and eventyrer like this.
  2. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,547
    Likes mottatt:
    22,482
    Bonuspoeng:
    183
    IMG_4100.jpeg IMG_3969.jpeg IMG_3968.jpeg IMG_3967.jpeg IMG_3966.jpeg IMG_3965.jpeg Har bodd som guest of honour på Hyatt Regency Stratford. Det ligger er godt stykke øst i London, men nåes lett via Elisabeth line.

    ved innsjekk ble jeg (strengt tatt bestillingen gjennom @milehigh ) anerkjent som globalist, fikk beskjed om at rommet var oppgradert til suite, en beklagelse at det ikke var club men jeg fikk en cocktail og snackvoucher for hver natt (som er 2) jeg bodde samt et spørsmål om jeg ønsket sen utsjekk kl 1600, noe jeg takket ja til.
    Supersmidig, med oppfølging fra @milehigh hele veien.
    Frokosten var god, sengen var deilig, vanntrykket fantastisk (noe som det ofte ikke er i London), det var er velkomstkort på rommet samt litt sjokolade. Dette var bra!
    Innsjekk var senere enn cocktail hour som sto på voucheren (18-19), dagen etter hadde jeg heller ikke tid, så ved utsjekk spurte jeg hvor nøye de var på det. Jeg ble henvist til baren med beskjed om at det bare var å bestille og så ordner det seg (klokka var ca 15).
    Dette er meget god service!
     
    Calling, Kalsnes, livinspeed and 12 others like this.
  3. oddefanten

    oddefanten Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Fikk veldig god hjelp av @milehigh med booking av hotel i Washington D.C. Første gang jeg booker gjennom han. Vi hadde to netter på The Willard (IC) midt i sentrum. Ble oppgradert fra standardrom til Abraham Lincoln Suite 132 m² suite, helt absurd. Frokost skulle være inkludert, men ble belastet ved utsjekk. Dette ordnet @milehigh hurtig opp. Uforglemmelig opplevelse ☺️
     
    Calling, Liza, Kalsnes and 6 others like this.
  4. Molde

    Molde Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    206
    Bonuspoeng:
    43
    Ny review på vegne av en venn:

    I stayed at Berlin Intercontinental IHG hotel in June. I booked my stay through @milehigh, and got the Junior Suite upgrade and club access. Originally the booking was only for one night, but I decided to extend my stay.

    The lounge for club members is pretty good. They have booze from 18:00-20:00 of which the selection is pretty good and variating. They offer hot and cold snacks which are good. You can invite up to 1 person into the club. They have soft drinks that you can get from 06:00 to 22:00. The breakfast from 06:00 to 10:00 is good. They have a nice menu with a good selection of food. They also offer champagne for the early boozers.

    Hotel staff is very welcoming and friendly. I had a nice conversation with the receptionist. The room is very good as well. They got me a corner junior suite. The room is divided into four places. The hallway, the living room, the bedroom and the bathroom. The bathroom is huge, with a comfortable bath, washing station and a separate large shower room. The bedroom has a separate temperature control unit. So when you first enter the warmer living room you then enter the nice and colder bedroom. Which is a very good feeling. The room is also equipped with a minibar and some snacks. Also a desk you can work from. All in all, great hotel. 5/5
     

    Attached Files:

    Last edited: 10. juni 2024
    livinspeed, Calling, Liza and 4 others like this.
  5. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    380
    Likes mottatt:
    2,363
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke helt riktig tråd, men... Jeg er IC Ambassador, og ønsker å booke via Hotels.com for å bruke en bonusnatt. Er det da noen begrensninger mtp. oppgradering, benefits etc? Tar dere kontakt med hotellet for å gjøre de oppmerksomme på status?
     
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,103
    Likes mottatt:
    9,176
    Bonuspoeng:
    183
    Ingen fordeler om du bruker OTAs som feks hotels.com
     
    tobeornot999, Modegard and Nordlands like this.
  7. magnusant

    magnusant LTG

    Innlegg:
    701
    Likes mottatt:
    979
    Bonuspoeng:
    93
    Bodde i mai to netter på Voco Orchard, Singapore, et IHG hotell.

    Booket enkelt via vår venn milehigh som normalt.

    Her er det ikke noe kjempeglamorøse rom å oppnå, men oppgradert til de øverste etasjer som er pusset opp og dermed freshere enn de lavere etasjene (så det i gangene når heisen stoppet også).

    Glemte å ta bilde av rommet, har bare video - send en melding hvis du behøver for å vurdere å booke.

    Kjempebra clublounge, selv om min egg benedicts kom med kun egg og holandaise, ikke noe kjøtt. Bra frokost i den primære frokostsalen også.

    Bra beliggenhet, ok basseng på toppen.
    IMG_0404.jpeg IMG_0403.jpeg
     
  8. MKH

    MKH Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei, @milehigh hvordan kan jeg komme i direkte kontakt med deg for bestillinger?
     
  9. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,103
    Likes mottatt:
    9,176
    Bonuspoeng:
    183
    Melding her er en bra start! Best er PM på forum. Jeg sender deg melding nå. Og underveis er whatsapp det foretrukne.
     
  10. JorgenD

    JorgenD Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    114
    Bonuspoeng:
    28
    Prøvde to ulike hotell i New York nå i juli. Det er første gang jeg booker via milehigh og selv om jeg fikk begrenset utbytte på hotellene var hjelp og oppfølging fra milehigh upåklagelig. God kommunikasjon hele veien via WhatsApp.

    Det var en veldig busy periode i New York (4th of July), men jeg tror det er økt sannsynlighet for fordeler ved å gå litt opp i prisklasse på hotellet (og styre unna Hilton). Vi bodde på to ulike hotell på Manhattan for å gjøre sight-seeing litt enklere i løpet av uken.


    Hotel: Sheraton Tribeca New York Hotel (Canal Street)
    Booket rom: 2 double beds
    Fikk romtype: 2 double beds
    Perks: Lounge tilgang, sein utsjekk

    Litt slitent hotell, men ligger sentralt til i New York med kort vei til det meste (via T-bane/buss/sykkel). Ikke all verdens lounge, men du får en enkel frokost, drikke på ettermiddagen og et glass vin/øl i happy hour mellom 1730-1900. Har i tillegg en ok uteveranda.

    Innsjekking var ikke smooth og det måtte konfereres en del med kolleger før jeg fikk lov til å sjekke inn. Jeg ble lagt merke til. Det er et lite innsjekkingsområde rett ved inngangen og få ansatte i resepsjonen, så det ble litt «cloak & dagger» for å unngå at fruen og datteren min ble sett sammen med meg ved innsjekk og i starten av oppholdet.



    Hotel: New York Hilton Midtown
    Booket rom: Urban 1 King bed
    Fikk romtype: Urban 1 King bed
    Perks: Ingen perks


    Veldig busy hotell kort vei fra Times Square. Her var det ingen fordeler å få og det virker som det meste er knyttet til milehigh som person hos Hilton (lounge access er knyttet til individ med diamond level + one guest). Når han ikke sjekket inn så fikk jeg ingen ting. Ellers et veldig lite hyggelig hotell hvor personalet vi var i kontakt med var sure og lite hjelpsomme og hvor det var liten vilje fra hotellet til å sette inn ekstra ressurser ved kø i resepsjonen, kaféen etc.
     
    Maggie, NoLimit, eventyrer and 2 others like this.
  11. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    3,103
    Likes mottatt:
    9,176
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for utfyllende rapport. Det kan definitivt tjene som reminder på at denne typen bookinger ikke alltid er noen honey pot.

    Rent generelt er dessverre USA dårlig på hoteller. For mye tipskultur og mange elitegjester. Har selv bodd på ca 40 hoteller siste 2 mnd, og er nå i USA. De jeg tester her er stort sett nedre tredjedel sammenlignet med resten av verden. Men det er unntak og over tid er det enkelte hotell som peker seg ut som god deal. Dessverre er det ikke alltid det passer med location og budsjett. Jeg prøver alltid gi mine tips, og generelt har jeg vel Hilton som siste av de fire kjedene i USA. Hilton har bla dårligst vilkår ift sen utsjekk, samt frokost i USA.

    Generelt anbefaler jeg heller ikke små hoteller om man er flere/familie på tur nettopp grunnet diskresjonen rundt innsjekk, spesielt om man ikke har gjort dette flere ganger så man er komfortabel med rutinene.
    Ift perks/upgrade hender det også jeg ikke får upgrade da hotellene er fulle en eller flere av dagene, så det kan utmerket godt skje. Dette henger selvsagt nøye sammen med sesong og location.

    At man ikke får lounge er ytterst, ytterst sjelden, men igjen man kan altså risikere å kun få det man har booket/betalt for. Det er viktig å huske, selvom det er sjeldent. Men mer sannsynlig om man går utover det jeg pleier å booke/anbefale.

    Hilton har imidlertid et felt i bookingen hvor man legger inn navn på second guest som spesifikt sier at denne personen kan sjekke inn. Jeg har også muligheten til å ringe hotellet og sikre spesifikke perks. I Marriott-programmet er det åpent for chat med front desk i appen fra 1-2 dager før innsjekk.
     
    Kalsnes, Leon, Hanen and 11 others like this.
  12. chippen

    chippen En glad globetrotter

    Innlegg:
    62
    Likes mottatt:
    388
    Bonuspoeng:
    53
    Jeg opplevde heldigvis det motsatte av @JorgenD når jeg besøkte Hyatt Regency i Yokohama denne uken.

    @milehigh booket meg et Corner Room, og jeg fikk oppgradert rom til Deluxe (35 kvm)med både loungetilgang og sen utsjekk. Rommet var upåklagelig, stort og fint med typisk japansk toalett. Loungen var åpen fra frokost til kvelds, med varierte mat, kaffe og te, vin (inkludert sprudlende) og øl.

    Under selve oppholdet fikk jeg upåklagelig god oppfølging fra @milehigh, og jeg benytter meg gjerne av tjenestene hans ved flere anledninger.
     
    Lillegutt, Insomnia4u, EndreD and 6 others like this.
  13. jsh11

    jsh11 Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Hei @milehigh ønsker også å komme i kontakt :) Har ikke nødvendige tillatelser til å sende PM
     
    milehigh liker dette
  14. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    226
    Likes mottatt:
    949
    Bonuspoeng:
    93
    Da har vi sjekket ut fra ANA Intercontinental Tokyo etter en hektisk snarvisitt på 3 netter.
    Siden vi hadde begrenset tid prioriterte vi opplevelser utenfor hotellet de første dagene. Men fikk med oss evening cocktails i Club loungen siste kvelden, det var virkelig en opplevelse. (Bilde i utkikstråden) Å sitte der og se mørket falle med noe godt i glasset var fantastisk. Synd vi ikke rakk å teste frokosten der oppe, men madammen rakk ikke igjennom alt i bufeten i restauranten første gang så måtte innom en gang til

    Fantastisk oppfølging av @milehigh gjennom hele turen, selv om tidssone våre ikke matchet.
    Vi var litt spente på opplegget og hvordan det ville funke da dette var første gang.
    Gode instruksjoner gjorde at det aldri ble ett eneste spørsmål annet enn "han kommer senere? -Ja Skal nøkkelkort ligge her? -neida, kan ta det med opp jeg -OK"
     
  15. TOSdude

    TOSdude Nytt Medlem

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    18
    Første booking gjennom @milehigh

    Ikke den som skriver mest på forumet, men har reist endel gjennom de siste 20 årene og noe erfaring med både Airlines og hotell med status. Pga av lav reisevirksomhet de siste tre årene, har jeg dessverre ikke noe status å skryte av selv.

    Booket et standard rom på Hyatt Centric Chicago Magnificent mile. God oppfølging fra første touch med Milehigh.

    Jeg syns det var vanskelig å finne riktig hotell for to voksne og to barn i denne perioden, men endte altså til slutt opp med dette, som ligger rett ved Michegan ave og Magnificent mile, først og fremst pga beliggenhet. Har vært i Chicago noen ganger før, og dette området er etter min oppfatning en av de bedre, sammen med området millennium park og lakeshore drive.

    Jeg skal innrømme at jeg i utgangspunktet var litt usikker på å booke gjennom noen andre, men all min skepsis var helt ubegrunnet. Meget god oppfølging fra milehigh hele veien. Både jeg og han sjekket tilgjengelighet på upgrade før og etter, og det så dårlig ut med mulighet for upgrade. Vi skulle ha en uke med to voksne og to barn og det var derfor lite sannsynlig at det var mulig.

    Ble møtt av en hyggelig kar ved innsjekk som umiddelbart ønsket meg velkommen som Guest of Honor og tilbudte meg en upgrade til en Executive King Suite. Det var ikke gjort klart med crib, men jeg sa at vi fint kunne leve med det, hvem takker nei til en suite :) Fikk også en haug med bonger til frokostbuffeten fra han og baggasjen skulle de få sendt opp hvert øyeblikk.

    Opp på suiten i 14 etasje var alle fornøyde. 70 kvm med egen stue, og tv i både stue og på soverom. Utsikten var ikke all verden, men sjarm i seg selv å se på de andre byggene. Veldig standard amerikansk hotell, med teppegulv og møbelement som nok hadde sett sine beste dager. Suite er forøvrig svært morsomt og kjekt med små barn, da har vi masse lekeplass og roteplass!
    Rett i seng og våknet av nødvarsel på telefonen med tornadovarsel, så måtte ta en rask tlf til resepsjonen som forsikret at dette gikk bra før det var natt.

    Frokostbuffeten var ganske standard amerikansk, med eggerøre, pannekaker, bacon, samt en hel del søtsaker. Spurte i resepsjonen om vi kunne bestille i menyen som GOH, men det var i følge de kun buffeten som var inkludert. Noe ulik praksis på Hyatt på dette iflg det store nettet.

    Men uansett, en listepris på 31 doller pp på frokost ga oss en kjempebesparelse på bare frokost. I USA så kommer priser i en meny alltid med noen tillegg, skatt, service sees osv. Frokost for 2 kom på regningen på 70 dollar, altså 772 kroner etter dagens kurs, pr dag!

    Ellers var det lite GOH oppmerksomhet å få gjennom oppholdet. Ved utsjekk var det ellers også trukket fra alt, til og med tips som vi hadde gitt til frokostpersonellet. En pizza fra roomservice var det dyreste med dette oppholdet, til nesten 500 kroner.

    Hotellet burde blitt en egen review i seg selv. Et typisk amerikansk hotell som jeg ikke ville valgt igjen, men value for money med @milehigh her var eksepsjonell. En suite her med frokost var virkelig eksepsjonelt.

    Takk for reisen @milehigh, vi snakkes nok igjen :)[​IMG]
     
    eddbra, Baldrick, Kalsnes and 18 others like this.
  16. emilsonsteby

    emilsonsteby Medlem

    Innlegg:
    106
    Likes mottatt:
    1,078
    Bonuspoeng:
    93
    Hyatt Regency Lisboa

    Jeg fikk rask og utmerket hjelp av milehigh til å booke en natt på dette relativt nye hotellet i Lisboa. Vi ble booket inn som Guest of Honor, så rommet står i mitt navn.

    Vi ankom hotellet rundt 11:30 og fikk raskt gjort unna innsjekkingen, men rommet var først klart rundt kl. 13. Vi hadde bestilt et standardrom med queensize-seng, men ble oppgradert til en Deluxe Suite med en queensize-seng. Suiten var romslig og hadde utsikt mot broen og hotellets bakhage.

    Frokost var inkludert som en del av milehigh-fordelene, og de tilbød en solid buffet i tillegg til bestilling av egg og omelett etter eget ønske. Hotellet har ingen lounge, men tilbyr en Globalist Happy Hour hvor du kan velge mellom øl, vin, brus, vann og kaffe, samt noe snacks mellom 17:00 og 18:00.

    Alt i alt var det et fantastisk opphold

    IMG_0752.jpeg IMG_0753.jpeg IMG_0754.jpeg IMG_0751.jpeg
     
    Flymunda, Spielhaug, paron and 13 others like this.
  17. Mobiltelefon

    Mobiltelefon Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Hadde en uke på Hyatt Regency Tokyo i månedsskiftet august / september booket av @milehig. Hotellet var fult ved ankomst så fikk verken tidlig innsjekk eller oppgradering av rom men tilgang til lounge og gratis frokost for 2 hele oppholdet.

    Alt i alt svært fornøyd, betalte ca. 2600kr per natt der billigste pris ved direktebooking var ≈ 3500kr, men da uten frokost / lounge.
     
    Flymunda, Spielhaug, jgroneng and 4 others like this.

Del denne siden