Lyst til å prøve ut toppstatus på hotell?

Tråd i 'Hoteller og bonusprogrammer' startet av milehigh, 01. mai 2015.

  1. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Selv de store visumagentene i Norge bruker dette trikset.

    Book en flexibel booking gjennom hvem som helst, med deres navn på og kanseller den senere. Så booker der noe helt annet som dere lyster.
     
    matsjonas liker dette
  2. EJN

    EJN Medlem

    Innlegg:
    110
    Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Litt på etterskudd, men fikk hjelp av @milehigh til booking av Hyatt Regency i Tokyo og Sheraton Four Points i Seoul. Ingen ledige suiter i Tokyo men høyt rom med flott utsikt og lounge/trening/basseng inkludert. Rom med utsikt i Seoul. Problemfri innsjekk og god kommunikasjon underveis!
     
    milehigh and jgroneng like this.
  3. larssas

    larssas Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    164
    Bonuspoeng:
    33
    Fikk Milehigh til og booke rom for meg og samboeren på Park Hyatt Sydney.
    Fikk et helt sykt bra rom på rundt 70kvm med tidenes utsikt over sydney opera house, inkludert frokost for ca prisen av det rimeligste rommet hotellet hadde.
    Booket som guest of honor så ingen problemer med innsjekk eller noe.
    Hadde ikke blunket med å gjort det igjen.:)
     

    Attached Files:

    Gullars, Baldrick, DanH and 9 others like this.
  4. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Er Hyatt med Guest of honor 100% stuerent? (Inntrykk av at de andre hotellbookingene i beste fall er 95% innafor ;))
     
  5. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Guest of Honor (GOH) er 100% etter innafor og etter boka. Gjelder kun Hyatt.
     
    NoLimit and Travellingalf like this.
  6. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    OP oppdatert med edit med tilgjengelige toppstatuser/programmer.
     
  7. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Kommuniserer med de fleste jeg booker via whatsapp. Og får en rekke gode tilbakemeldinger ad benefits. Spesielt ift lounge, men også en del suiter, og andre perks. Men som det fremgår har man ikke krav på fordelene (unntatt i nevnte guest of honor bookings), selvom man i praksis nesten alltid får det. Det er på sin plass å påpeke at der en mindre risiko, og jeg har en rapport som første i sitt slag (både ift mine bookinger, og lignende saker i nettverket mitt), hvor en hotellansatt hadde nevnt at upgrade/lounge måtte betales om jeg ikke dukket opp.
    Løsningen om dette varsles er jo å enten avslå benefits til jeg kommer, eller om det tas opp senere å vise til at jeg enten har dratt, eller måtte kansellere. Gjesten har en bekreftet pris på booking, og på innsjekksregistrering, og de har ingen rett til å charge mer. Da må heller hotellet holde tilbake perks til kontohaver kommer. Men det er jo kjipt for de om de må først gi et rom så et annet, så dermed skjer ikke det.
    I aktuell sak ble det sagt at jeg var reist, utsjekk ble tatt som regulær express utsjekk, uten ytterligere spørsmål og belastning var korrekt. Jeg fikk ikke kreditt.
     
    Kalsnes, Misterix, jgroneng and 2 others like this.
  8. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Fillern, der røyk Choice platinum, så ingen flere suiter på tyven!
     
  9. Oslo1989

    Oslo1989 Senior Medlem

    Innlegg:
    558
    Likes mottatt:
    290
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk god hjelp av @milehigh for InterContinental Madrid både med å booke rom, og tilgang til club lounge hele langhelgen. Anbefales sterkt :)
     
    milehigh liker dette
  10. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke å forglemme at dette var under Champions league finalen og fullt trøkk! Grattis med seieren!
     
    Oslo1989 liker dette
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Maggie, drsyk, ina and 19 others like this.
  12. Larskp86

    Larskp86 Nytt Medlem

    Innlegg:
    29
    Likes mottatt:
    64
    Bonuspoeng:
    18
    En natt på park Hyatt Hamburg og @milehigh irdnet booking. Oppgradert til park suite, og club loungetilgang. Veldig godt fornøyd!
     
    Gullars, milehigh and Finnks like this.
  13. Sjark

    Sjark Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    43
    For de av oss som leverer reiseregning. Hvilket navn står det på kvitteringen?
     
  14. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Funker best for fritdsreiser da mitt navn står på regningen. Men du kan bruke ditt kredittkort, og bruke kopi av belastning, evt sammen med en egen fakturakopi, hvor vi får innført ditt navn. Send PM for muligheter.
     
    Shyneno liker dette
  15. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Hei, noen erfaring med Hilton i Beijing?
     
  16. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg fikk meget god service og bra suite og lounge med østers for mange år siden, men har ikke booket den for andre. Send PM med detaljer, datoer etc.
     
  17. oalex

    oalex Medlem

    Innlegg:
    92
    Likes mottatt:
    240
    Bonuspoeng:
    33
    Vi fikk hjelp av @milehigh til booking av 2 netter på IC Sydney og 7 netter på IC Fiji. Begge steder fikk vi oppgradert til bedre rom/ suite, to-tre never dollars i minibar og tilgang til club.

    Null problem ved innsjekk, ingen spørsmål under opphold og generelt topp stemning! god oppfølging og veiledning fra @milehigh fra booking til gjennomført opphold :) fiji.jpeg
     
    sunshine, Kalsnes, Thomas123 and 21 others like this.
  18. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    903
    Likes mottatt:
    294
    Bonuspoeng:
    63
    Gjelder Hyatt guest of Honors på bare ett rom, eller kan det gjelde for to rom i samme booking.
     
  19. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,364
    Bonuspoeng:
    183
    Ubegrenset antall rom.
     
  20. Jomik

    Jomik Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    18
    Bestillte to enkle dobbeltrom på Mark Hopkins i San Fransisco i oktober, gjennom @milehigh. God oppfølging underveis. Det ble oppgradering til suiter og gratis adgang til Club Lounge og uttak fra minibar for ca 450 kroner pr døgn inkludert i prisen. Flott opplevelse :D
     

Del denne siden