Medlemspresentasjon

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Cecilie, 21. okt 2013.

  1. PCR

    PCR Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    666
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Per Christian (Har sällan blivit kallad någonting annat än PC från 6 års ålder och trivs med det :) )
    Alder: 30
    Bosted: Uppsala och på Sveriges sjätte största ö när jag behöver en inspirational getaway i vardagen.
    Yrke: Konsult och redaktör för Bonusfeber.se
    Elitestatus: SAS Eurobonus Guld från 31/3, Club Carlson Concierge, Hertz Five Star och någon form för elitstatus hos min bank.
    Bonusfeber siden: Vagabond sedan den tid jag låg i mors mage. Blev medlem i Eurobonus på 18årsdagen 2002 och den febern kurerades lite lätt då jag blev student. Sparkade i gång på allvar när lönen började ticka in stadigt. Har övergett ID biljetter nästan helt till förmån för "riktigt" resande.
    Favorittdestinasjon: San Diego, New York, Seattle, Bangkok, Norge!
    Annet: PPL, flyger Cessna när tiden tillåter och kör en liten grön bil som går under namnet "Kermit".
     
    Last edited: 27. jan 2015
    drsyk, Henning, Roberto and 3 others like this.
  2. bern747

    bern747 Aktivt Medlem

    Innlegg:
    273
    Likes mottatt:
    375
    Bonuspoeng:
    63
    Navn: Jon Henrik
    Alder: 32
    Bosted: Asker
    Yrke: Jobber i Jernbaneverket, faggruppeleder signal i Oslo. Står (som oftest) i rett når et eller annet sikringsanlegg ikke spiller på lag:D
    Elitestatus: EB Diamond, Air Berlin gold, Hilton gold, Club Carlson gold
    Bonusfeber siden: Høst 2013 når SAS bød på billig gull. Har alltid likt å være på farten, helst pr fly. Med en mor som jobbet på Fornebu fikk jeg interessen for fly ganske tidlig, maste stadig om å være med henne på jobb for å sitte på taket av "Flyspeditørenes hus". Et av høydepunktene var når Aeroflot kom med sin Tupolev.
    Favorittdestinasjon: New York og San Fransisco!. Pleier forøvrig å tine opp litt i gulfen midtvinters. satser på fler..
    Ellers: Veldig gla i å reise, helst med god musikk på øra! Har fått smaken av det gode liv i luften, og liker gjøre litt "uavhengige" produkttester av de forskjellige flyselskapenes produkter, og gjerne til nye destinasjoner. Genuint opptatt av mat/drikke enten det er i luften eller på bakken!
     
    Last edited: 04. mai 2015
    drsyk, Henning and Fnate like this.
  3. EB

    EB Forum Kaptein

    Innlegg:
    752
    Likes mottatt:
    434
    Bonuspoeng:
    63
    NAVN: EB
    ALDER: 40-50
    YRKE: en gang selger - alltid selger - selger alt
    BOSTED: Oslo
    ELITE: Det kan bare gå oppover
    BONUSFEBER: siden 2014 (men var medlem av SAS Club EuroClass - forløperen til EuroBonus)
    FAVORITTDESTINASJON: Castiglion Fiorentino
     
    Last edited: 01. april 2014
    drsyk, Henning, tommy777 and 2 others like this.
  4. Fjordheim

    Fjordheim Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    980
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Trond
    Alder: 45
    Bosted: Haugeby på innsiden av Karten Island (Karmøy)
    Yrke: driver mest med kvalifisering/pre-kvalifisering av underleverandører/kontraktører både som auditor og lead auditor, noe som heldigvis medfører litt reise virksomhet. Offisielt: Senior Innkjøper i subsea bransjen.
    Elitestatus: Club Carlson Concierge, Nordic Choice Club Gold, Hilton Honors Silver, SAS Eurobonus Silver (mangler 4 segment på Gold, disse tas I mai måned), that’s it…ja også Flying Blue Petroleum da som jo ikke er noen status sånt sett men som gir noen få fordeler for oss som er tilknyttet “oljå”
    Bonusfeber siden: vel, hadde litt bonusfeber for en del år siden da jeg jobbet som sjømann og fikk reise en del, men det dabbet av. Så kom den plutselig tilbake for noen år siden, og nå instruerer jeg ofte reisebyrået vårt om hvordan jeg ønsker å legge opp jobbreisene mine for å få mest mulig ut av dem. Selvsagt på en måte som også gagner firmaet
    Favorittdestinasjon: Elsker Alpene, ellers Svalbard, Island, Ioniske øyer (fantastisk sted å seile) samt ble litt glad i Karibien etter en liten uke på de Nederlandske Antiller i fjor. Blir aldri lei av London og er fascinert av Berlin
    Ellers: Dedikert skikjører selv om jeg blir dårligere og dårligere etter som årene går, men fremstår som dyktigere og dyktigere på afterski etter som årene går hvilket er positivt, tror jeg. Er over normalt seriøst interessert i norsk skipsfartshistorie (kan man skrive slikt på et forum dominert av fly, fly og atter fly?). Sykler en del landeveisykkel for å holde meg i noenlunde brukbar form. Ellers så våkner jeg hver dag med et smil og er glad for at jeg, som de fleste nordmenn, er privilegert som bor her og har en god jobb, og alt annet jeg trenger samt har muligheten til å reise nesten omtrent der jeg vil, når jeg vil, det er kanskje det viktigste
     
    drsyk, Roberto, tommy777 and 4 others like this.
  5. Baldrick

    Baldrick Cunning Planner

    Innlegg:
    1,793
    Likes mottatt:
    4,523
    Bonuspoeng:
    113
    Navn: Christian
    Alder: 34
    Bosted: Gjøvik
    Yrke: Design-/Utviklings-ingeniør
    Elitestatus: Club Carlson Concierge, Hilton Hhonors Gold, Nordic Choice Silver.
    EBG, A3 Silver.
    Bonusfeber siden: Fikk akutt bonusfeber våren 2014. Liker å reise og smaken av det gode liv, så det har nok ligget latent i meg lenge. Tror utbruddet mitt ble trigget av artikkelen i Aftenposten i mars d.å. om de tre reiseglade herrer på poengjakt. Nå sitter jeg plutselig her med Amex, EB MC, Shell MC, Choice MC, samt Trumf VISA, og tenker bonuspoeng ved ethvert kjøp jeg foretar meg! (Og har samtidig begynt å ergre meg over de innkjøpene i husstanden hvor vi eventuelt ikke får poeng..)
    Favorittdestinasjon: Ingen spesielle pr i dag, men har vært mye i Polen, pga at samboeren er derfra. Liker godt gamle byer/bydeler, men også sol og strand.
    Annet: Samboer, 2 barn. Glad i god mat, og tilhørende godt drikke. Spesielt det som er laget av franske eller spanske druer, enten om det ender opp som hvitt, rødt eller brunt.. Prøver å trene regelmessig for å forbrenne det tidligere nevnte. Sykler en del om sommeren.
     
    Last edited: 31. mai 2015
    drsyk, Larata, Kjakan and 4 others like this.
  6. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Navn: Stein
    Alder: 34
    Bosted: Bodø
    Yrke: Seniorrådgiver i det offentlige, med ansvar for drift av kommunikasjonsløsninger.
    Elitestatus: EBG (EBD fra mai), Club Carlson Concierce, Hilton Honors Gold, Le Club Accor Platinum
    Bonusfeber siden: Når jeg fløy for første gang for 33,6 år siden ;) Neida, men siden 1999 sånn cirka når jeg skjønte at EB poeng gjorde at jeg kunne reise "gratis" verden rundt.
    Favorittdestinasjon: Ganske mange egentlig. Vestover: New York, San Francisco, Buenos Aires og nå nylig Saint Martin. Østover: Tokyo og Thailand. Sørover: Italia og spesielt Sicilia.
    Annet: Samboer som også er EBG, da all LH flyvning minimum foregår i business. Ellers så er jeg kanskje motorgal, og elsker Ducatien min :p
     
    Last edited: 03. mai 2014
    drsyk, Henning, tommy777 and 4 others like this.
  7. Roberto

    Roberto co-founder

    Innlegg:
    218
    Likes mottatt:
    227
    Bonuspoeng:
    43
    Navn: Roberto
    Alder: 28
    Yrke: Ikke storsjef i alle fall!
    Elitestatus: Ja, takk! Har mange kort i rumpetasken min i alle regnbuens farger.
    Bonusfeber siden: Jeg ble EBG 19 år gammel. I tillegg har jeg reist/pendlet en del gjennom jobb i Europa og til India + diverse andre steder i verden
    Favorittdestinasjon. Gå meg vill i Hong Kong.
    Annet: Jeg liker å tro at jeg oppfant bonusfeber :)
     
    drsyk, Henning, SASDC8 and 7 others like this.
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,128
    Likes mottatt:
    7,726
    Bonuspoeng:
    183
    Oppd. januar 2017. (disse aldersjusteringene er litt skumle)

    Navn
    : Henrik
    Alder: 25
    Yrke: Superkonsulent™
    Bosted: Oslo
    Elitestatus: A3*G. Defintivt lettvekter.
    Bonusfeber siden: Har samlet bonuspoeng siden jeg fløy CPH-SEA i 2008, da hadde Eurobonus nettopp åpnet for medlemmer under 18 år. Bonusfeberen slo imidlertid ikke ordentlig inn før i 2013, da jeg innså at gullstatus hos *A var innen rekkevidde.
    Favorittdestinasjon: Trives desidert best steder hvor jeg ikke forstår et kvekk av hva de lokale sier.
    Annet: Liker å tro at jeg er morsommere enn jeg er.
     
    Last edited: 22. febr 2017
    drsyk, Henning, Fnate and 5 others like this.
  9. mhsalv

    mhsalv 278 and counting!

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    152
    Bonuspoeng:
    43
    Navn: Marius
    Alder: 24
    Bosted: Sogndal
    Yrke: Student
    Elitestatus: Solid plantet i fluevektklassen (EBS).
    Bonusfeber siden: Mer reisefeber enn utpreget bonusfeber.
    Favorittdestinasjoner: Rundt omkring i Norge med WF blir aldri kjedelig. Ellers jakter jeg støtt og stadig på nye streker på Flightdiary-kartet.
    Annet: Evig optimist (i motbakke går det oppover). Fascinert av luftfart på generelt grunnlag og nyter artiklene, anmeldelsene og reisebrevene her på siden. Liker å saumfare nettet etter billige flybilletter, selv om det som oftest blir med dagdrømmene. Digger å stå på ski, gå i fjellet og kan reise langt for å overvære en solid metal-konsert. Har totalvraket minst fire modellfly, senest som følge av at nabohuset nektet å flytte seg.
     
    Last edited: 10. sept 2015
    drsyk, SASDC8, Cecilie and 4 others like this.
  10. stistens

    stistens Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Stian
    Alder: 33
    Bosted: Haugesund
    Yrke: Trafikk koordinator i HT og Stuer for SAS i HAU.
    Elitestatus: SAS EEB, Thon Platinum, +++
    Bonusfeber siden: siden 2003
    Favorittdestinasjon: Las Vegas
    Annet: liker ski, sykkling og fotball.
     
    drsyk, Henning, SASDC8 and 2 others like this.
  11. peterfox

    peterfox EBD-QR Platinum- HH Gold - Carlson Rewards - Gold

    Innlegg:
    2,144
    Likes mottatt:
    2,214
    Bonuspoeng:
    113
    Navn: Petter
    Alder: 1971 modell
    Bosted: OSL (cafe og shopping-senter med landings-muligheter)
    Yrke: CFO
    Elitestatus: SAS EBG siden 1992, Fikk den EBDen ufrivllig i desember. HH Gold, IHG Platinum Ambassador, CC Gold, Shangri-La Diamond, har akkurat funnet en kompis i Jumeirah konsortiet, kan by må uante muligheter (Burj Al-Arab +++) :)
    Bonusfeber siden: fox ble født, som sambandsnavn - har vingen - kan ikke fly
    Favorittdestinasjon: HKG for når det er "Elefant"-fritt, NYC, ORD, DXB og SIN, MIA -har fått noen venner fra Cuba og Costa Rica som "betaler-seg"....
    Annet: Slalom (Trysil, DXB) - US og Carribean om sommeren - i vinter tar vi med ungdommen til Alpene enten Innsbruck, Salzburg eller Italia. Trysil blir litt pusslete når man endelig kan kjøre opp på 2 timer...
     
    Last edited: 23. aug 2015
    drsyk, Henning, SASDC8 and 1 other person like this.
  12. kashifiqbal

    kashifiqbal Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    8
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Kashif Iqbal
    Alder: 39
    Bosted: Oslo (Stikker 6 måneder til Asia i slutten av juli)
    Yrke: Eier og driver en cocktailbar i Oslo
    Elitestatus: BA Silver, LH Frequent Flier, HH Gold, IHG Gold Ambasador.
    Bonusfeber siden: Ble medlem av EB i 1995 og hatt bonusfeber siden da.
    Favorittdestinasjon: Penang, Los Angeles, Singapore, Hong Kong, London og Berlin
    Annet: Fikk oppfylt en drøm da jeg var med den aller siste kommersielle DC-10 flyvning i BHX med Biman Bangladesh. Elsker det flyet. Elsker å notere ned flyruter, flyselskap og flytyper jeg har flydd med.
     
    drsyk, Henrik, Henning and 5 others like this.
  13. Scandi

    Scandi Medlem

    Innlegg:
    131
    Likes mottatt:
    63
    Bonuspoeng:
    28
    Navn: Kristoffer
    Alder: 28
    Bosted: Bergen, flytter til Sandnes om kort tid.
    Yrke: Survey Engineer.
    Elitestatus: Foreløpig kun EBB og Flying Blue Ivory på meg, men satser på at det blir bedre innen ikke så alt for lang tid.
    Favorittdestinasjon: Tokyo
    Annet: Joiner forumet her for å finne ut av mulighetene som finnes rundt i bonusjungelen, er også medlem på flyprat (Scandinavian), som en god del andre her også.
     
    drsyk, Henning, Fnate and 1 other person like this.
  14. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: John
    Alder: 40
    Bosted: Trondheim
    Yrke: Flygeleder
    Elitestatus: EBG,
    Bonusfeber siden: Har vært EB medlem siden 1996. Har vært reiselysten så lenge jeg kan huske men bonusfebern begynte å sette inn mens jeg bodde i Abu Dhabi årene 05-08 og kunne reise verden rundt og samtidig nyte FF perks.
    Favorittdestinasjon: New York, Tokyo, Melbourne
    Ellers: Reiser gjerne bare for reisens skyld men som oftest i jobb sammenheng eller med familien. Har ca 60 reisedøgn i året. Veldig glad i musikk og film. Og gadgets!
     
    drsyk, agrims, Henning and 3 others like this.
  15. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Navn: William
    Alder: 23 (snart 24)
    Yrke: Student/ITSupport whatever
    Elitestatus: EBG, HHonors Gold, BA Sølv, Club Carlson Concierge
    Bonusfeber siden: Tja si det, var først rundt 2011 jeg begynte med denne galskapen da jeg oppdaga US DM, men har alltid vært glad i å reise og i fly osv.
    Annet:
    Begynte på PPL-A, men slutta fordi det ikke ble tid til det. Har ca 40 timer logga og i tillegg har jeg hoppa i fallskjerm.
     
    drsyk, Henning and SASDC8 like this.
  16. Jameson

    Jameson Medlem

    Innlegg:
    169
    Likes mottatt:
    203
    Bonuspoeng:
    43
    Navn: Kjetil
    Alder: 31
    Bosted: Moelv
    Yrke: Jobber med jernbanevedlikehold/utbygging (nok å ta tak i)
    Elitestatus: EBG, Club Carlson Concierge
    Bonusfeber siden: 2010 så begynte kjøret med DM
    Favorittdestinasjon: Fillipinene,Samoa og der jeg enda ikke har vært ;)
    Ellers: Ungkar og livsnyter, Bruker mest vinteren på reise, men det blir noen fly spotter turer i løpet av sommeren
     
    drsyk, Henning, SASDC8 and 1 other person like this.
  17. Snorreth

    Snorreth Medlem

    Innlegg:
    120
    Likes mottatt:
    104
    Bonuspoeng:
    43
    Navn: Snorre
    Alder: 24
    Folkeregistrert i: Oslo
    Yrke: Service Technician innenfor maritim/offshore
    Elitestatus: EBG, Skywards Gold, CCC.
    Bonusfeber siden: Ble medlem av EB i 2012, men siden desember 2013 har det egentlig bare gått én vei.
    Favorittdestinasjon: Australia, Tokyo og hjembygda oppe i nord
    Ellers: Gjør så godt jeg kan i livet. Elsker å se verden ovenfra, slappe av foran Netflix og HBO. Foretrekker vindusplass , helst foran motorene. Gærn etter fotball og godteri.
    Liker fotografering av bygninger, fly, natur. Har et Canon EOS 600D.
     
    Last edited: 08. juni 2015
    drsyk, Henning, Fnate and 2 others like this.
  18. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,066
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Navn: Jørgen
    Alder: 33 (født 1981)
    Bosted: Fredrikstad
    Yrke: Jobber som seniorrådgiver innen planlegging og utredning i et større, privat rådgivningsfirma, i hovedsak med veier, jernbane, vann, kraftnett (men også boligområder, næringsområder, mm.) Jeg har naturligvis ambisjoner om å jobbe med planlegging av flyplasser, men trenger noen flere år på CV'en først.
    Elitestatus: BA Gold, Eurobonus Gold, Skywards Gold.
    Bonusfeber siden: Høst 2013, ved gjeninnføring av bonuspoeng innenlands i Norge. Jeg har vært interessert i kommersiell luftfart siden barneårene, da jeg hadde en nabo som jobbet i SAS Cargo og som foret meg med SAS-merchandise.
    Favorittdestinasjon: USA, Middelhavet.
    Ellers: Prioriterte jobb og karriere foran det meste annet fram til 2014, men bestemte meg så for virkelig å se verden (i tillegg). Det blir også noe reising i jobbsammenheng, men kun innenriks.
     
    Last edited: 30. sept 2015
    drsyk, Henning, Fnate and 2 others like this.
  19. Flight Cancelled

    Flight Cancelled Bonusjeger

    Innlegg:
    1,529
    Likes mottatt:
    3,544
    Bonuspoeng:
    113
    Alder: 20
    Bosted: Bergen
    Yrke: Student
    Elitestatus: Eurobonus Diamond, Air Berlin Gold, China Airlines Emerald, Club Carlson Gold, 3 mnds Delta Medallion Gold (challenge) - og snart Skyward Silver
    Bonusfeber siden: En gang på senhøsten i fjor, når jeg innså at jeg tjente poeng på å reise hjem til mor og far. Det tok plutselig litt av, kan man si.
    Favorittdestinasjon: USA, Kroatia, Italia - egentlig det meste av nordsiden av middelhavet. Alt av fotball-relaterte turer er også en god innertier.
    Ellers: Generelt interessert i luftfart og har vært det siden jeg var svært liten.
     
    Last edited: 27. des 2014
    drsyk, Henning, tommy777 and 3 others like this.
  20. EB_mmats

    EB_mmats Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    40
    Bonuspoeng:
    13
    Navn: Mats
    Alder: 26
    Bosted: Oslo
    Yrke: Vekter
    Elitestatus: EBD, BA Silver, CC Concierge
    Bonusfeber siden: 2012, alt startet med ID-billetter hos SK til EWR i C.. Så oppdaget jeg DM og da var det kjørt!
    Favorittdestinasjon: Likte meg godt i Hong Kong, har endt opp på vestkysten av USA noen ganger nå.
    Blir også en del turer til Bodø.
     
    Last edited: 07. sept 2014
    drsyk, Henning, peterfox and 6 others like this.

Del denne siden