Medlemspresentasjon

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Cecilie, 21. okt 2013.

  1. Ragna Rekkverk

    Ragna Rekkverk Aktivt Medlem

    Innlegg:
    354
    Likes mottatt:
    882
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Ragna Rekkverk og Leon Latex (kjærestepar som bare gidder å ha en bruker)
    Alder: 40s
    Bosted: Stavanger
    Yrke: offentlig ansatt samt i oljeindustrien
    Elitestatus: EBG og EBD, Hilton gold og Club Carlson Gold
    Bonusfeber siden: 12 år
    Favorittdestinasjoner: London, NY og København
     
    drsyk, Henning, Travellingalf and 2 others like this.
  2. SK384

    SK384 Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Peer
    Alder: 45
    Bosted: Kongsberg
    Yrke: Førstelektor ved Høgskolen i Telemark
    Elitestatus: Nei, det blir ikke nok reiser til det gitt.
    Bonusfeber siden: På slutten av 90 tallet ble det mye reising i daværende jobb og jeg ble fløy nok til EBG flere år på rad. Stort sett alle reiser var innelands og når forbudet kom ble det brått slutt på opptjening og status. I jobben jeg har nå er det ganske lite reising, men det blir nå en tur nå og da.
    Favorittdestinastinasjon: Ingen spesielle egentlig.
    Annet: Jeg er litt hektet på på skipsfart og jernbane også. Ellers røper jo profilbildet at jeg liker å løpe også.
     
    drsyk, agrims, Henning and 2 others like this.
  3. Php7980

    Php7980 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Pål
    Alder: 48
    Bosted:
    Porsgrunn
    Yrke: Profesjonell pratemaker.
    Elitestatus: SAS Eurobonus Silver, håper på Gold i år.
    Bonusfeber siden: Har begynt nå siste året.
    Favorittdestinasjon: Jeg liker å reise generellt, men må innrømme jeg er utrolig svak for Amerika.
    Annet: Setter pris på nye bekjentskaper, kan foreta vielser.
     
    Last edited: 30. des 2014
  4. Myrvold

    Myrvold Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    30
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Ole
    Alder: 23
    Bosted:
    Gjøvik
    Yrke: Vert på ett sted som er kjent for burgere!
    Elitestatus: SAS Eurobonus Silver og litt poeng på Le Accor Hotels, Nordic Choice og Swissotel
    Bonusfeber siden: 2014.
    Favorittdestinasjon: Tja, egentlig ingen. "Må" vel til Australia en gang p.g.a familie, Singapore frister (god match på de 2).
    Annet: Ekstrem munndiarè til tider. Liker selve reisen (ikke så ekstremt viktig med destinasjon, men liker bare det å reise...) og uten motorsport er det ikke noe liv! :)
     
    drsyk and Henning like this.
  5. Paasan69

    Paasan69 Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Jan
    Alder: Som Bryan Adams synger i en av sine låter "I was born in the summer of -69" - You do the math!
    Bosted: Skien
    Yrke: IT bransjen
    Elitestatus: Club Carlson Concierge, HHonors Diamond, BAEC Silver, M&M FT, Hertz Presidents Circle
    Bonusfeber: Siden 2011 da jeg fant ut at CC Concierge var innenfor rekkevidde og la inn et ekstra gir for å nå dette. Siden dette har jeg aldri funnet et allianseprogram som har passet helt basert på mitt reisemønster inntil i 2014 hvor jeg seriøst startet med sanking av tier points hos BA og oppnådde Silver nå i jula 2014. Gold er godt innenfor rekkevidde og satser på å nå dette ila de neste 2-3 månedene.
    Favorittdestinasjoner: Praha siden jeg har hatt tilhold der i en periode for et par år siden og tilbringer minst en langhelg der i måneden. California.
    Annet: Singel, noe som er perfekt når man liker å reise. Stor øl drikker (noe som er en fordel når favorittdestinasjonen besøkes). Mer storby enn strand.
     
    drsyk, Henning and Jørgen like this.
  6. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,701
    Likes mottatt:
    10,255
    Bonuspoeng:
    293
    Navn: Alf
    Alder: 41
    Bosted: Tennfjord, i nærheten av Ålesund
    Yrke: Riggelektriker i Nordsjøen
    Elitestatus: SAS Eurobonus Gold, Air Berlin Topbonus Gold, Etihad Guest Gold, Lufthansa Oil & Energy Club, Priority Pass, Avis Preferred, Hertz #1 Club Gold, Club Carlson Gold, Nordic Choice Silver + en masse basismedlemskap
    Bonusfeber siden: 1998
    Favorittdestinasjon: Asia, USA, Sør-Afrika, Europa.
    Annet: Ser jeg har passert 200 innlegg her nå så jeg kan vel knapt kalles «Nytt medlem» lengre, men da er del vel også på høy tid å presentere seg selv litt nærmere.
    Jeg begynte så smått å reise litt mer omfattende i -96 (det var også da jeg ble SAS EB medlem), men det var først i -98 når jeg fikk meg ny jobb som servicetekniker at jeg virkelig fikk Bonusfeber. Fra -98 til -07 reiste jeg mye og hadde 200-250 reisedøgn i året, hovedsaklig gjennom jobb i Europa, men også en god del turer interkontinentalt både privat og på jobb. I -07 skiftet jeg jobb og begynte i Olja og etter det har fritid og fritidsreiser vært førsteprioritet.
    Er VELDIG fornøyd med mottakelsen jeg har fått her inne og ser frem til ett godt og langvarig “forhold”!
     
    drsyk, DanH, Henrik and 9 others like this.
  7. Travelmate

    Travelmate Guest

    Navn: Øyvind
    Alder: 42 år
    Yrke: Reiserådgiver / fotograf
    Arbeidssted: Bergensområdet
    Elitestatus: Flying Blue Platinum (for life om et par år), EuroBonus Gull, Aegean Gull, Priority Pass og sikkert noen sølvkort som henger igjen.
    Bonusfeber siden: Det startet på slutten av 90-tallet men tok av for 8 år siden da jobb- og fritidsreiser plutselig ga meg platinum på Flying Blue etter et "segmentrun" i Spania med Air Europa. Siden har jeg funnet ut at det er vel så hyggelig å beholde platinumkortet ved å fly på rimelige businessbilletter med KLM, Air France og Alitalia i og utenfor Europa. Og har mant blitt vant til flatbed er det ikke noe annet som gjelder :).
    Favoritt destinasjon: Seychellene, Madagaskar, Sør Afrika, Mali, Etiopia, Rio de Janeiro/Brasil, San Francisco, New York, Miami ++ i USA, Muscat, Australia samt hyggelige byer i Europa.
    Annet: Har en sønn på sju som mener det er urettferdig at han ikke har vært i alle verdensdeler ennå. Storesøsteren var 2,5 år da hun krysset av sitt siste kontinent...
     
  8. ina_s

    ina_s Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Ina
    Alder: 31 år
    Yrke: Shipping / Logistikk (les: kontorrotte)
    Bosted: Bergen
    Elitestatus: SAS EuroBonus Diamond, Emirates Skyawards Gold, tidligere jukse HHonors Gold (er nå nedgradert)
    Bonusfeber siden: 2014 (rimelig fersk og nyfrelst :D) Er muligens under påvirkning av min kjære samboer for dette ;)
    Favoritt destinasjon: Vanskelig å velge, men Usa så langt. Liker meg aller best der det er sol og varme :)
    Annet: Elsker alt som inneholder sukker og har kake i ordet (bare ikke marsipankake)
     
    Last edited: 04. febr 2015
    drsyk, Henrik, tommy777 and 3 others like this.
  9. kosvines

    kosvines Senior Medlem

    Innlegg:
    719
    Likes mottatt:
    529
    Bonuspoeng:
    93
    Ser jeg har ikke skrevet her tidligere. Så her er litt kort:

    Navn: Kim Olav
    Alder: 32
    Bosted: Jørpeland (utenfor Stavanger)
    Yrke: Mellomleder i bank
    Elitestatus: Eurobonus Silver, Hilton Honors Gold, Club Carlson Gold, Best Western Diamond (yeah, right ;))
    Bonusfeber siden: Tja, tror aldri jeg har hatt feber, men begynte ikke å reise noe særlig før 2010. Mest grunnet jobb som næringsdrivende som gjorde at jeg aldri kom meg noe sted.
    Favorittdestinasjon: USA
    Annet: Tja. På fritiden liker jeg å sløve hjemme med kattene og ellers elsker jeg å reise rundt om i USA. Er singel, så reisene mine blir for det aller meste alene.
     
    drsyk, Aussie74, Fnate and 2 others like this.
  10. CCS87

    CCS87 Medlem

    Innlegg:
    80
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    18
    Wish I could.. Lider dessverre av det velkjente fenomentet "starstruck". Så vidt jeg klarer å si om jeg ønsker Cola eller Øl når det er kjendiser i nærheten ;)
     
  11. Reiseglad gutt

    Reiseglad gutt Nytt Medlem

    Innlegg:
    43
    Likes mottatt:
    15
    Bonuspoeng:
    8
    Navn: Øyvind
    Alder: 34
    Bosted: Oslo
    Yrke: Journalist
    Elitestatus: United Silver inntil nylig, Eurobonus ordinært medlem
    Bonusfeber siden: 2015
    Favorittdestinasjon: USA
    Annet: Maximizer by nature
     
    drsyk, Fnate, Henning and 1 other person like this.
  12. Rapolo

    Rapolo Senior Medlem

    Innlegg:
    897
    Likes mottatt:
    3,270
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Torje
    Alder: 22
    Bosted: Oljebyen
    Yrke: Snart finansmann (forhåpentligvis)
    Elitestatus: Har det sjeldne blå kortet til EB
    Bonusfeber siden: 2015
    Favorittdestinasjon: Land med mye fjell (Alper), Nice,Frankrike.
    Annet: Hobby-syklist
     
    drsyk, Fnate, Henning and 1 other person like this.
  13. Vegard

    Vegard Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Navn: Vegard
    Alder:16-20...
    -Bosted: Bergen
    Yrke: Jobber på kiwi men utdanning med vidregåande ;)
    Elitestatus: Gull men rykker vell ned i år..
    Bonusfeber : Laget konto i 2014 men lest lenge før..
    Favorittdestinasjon: Amsterdam
    Annet: Flyspotter.
     
    drsyk, Fnate and Henning like this.
  14. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Her må det en liten oppdatering til :)

    Navn:
    Cecilie
    Alder: 23
    Bosted: Bodø
    Yrke: Student og market research assistent
    Elitestatus: SAS Eurobonus Daimånd, Club Carlson Concierge (snart bare gull), Sixt Platinum, Emirates Gold :D
    Bonusfeber siden: Sommern 2009. Oppdaget at jeg som Flying Blue Ivory-medlem hadde en rekke kremfordeler da jeg flaksa rundt i midtvesten (MSP-DEN-DTW bl.a) med Delta, jeg kunne f.eks velge første seterad i economy. Smud.
    Favorittdestinasjon: Digger fortsatt Colorado. Norge er et sinnsykt undervurdert reisemål, men vi blir kanskje litt blaserte vi som bor her (for ikke å snakke om prisnivået her... ka farsken) Ellers er jeg faktisk veldig glad i Seattle, WA og Oregon-kysten.
    Annet: Kan fly småfly med en motor.
     
    drsyk, Henrik, SASDC8 and 3 others like this.
  15. Bdrag68

    Bdrag68 Pandion member

    Innlegg:
    45
    Likes mottatt:
    115
    Bonuspoeng:
    33
    Navn: Bjarte
    Alder: 46
    Bosted: Lillestrøm
    Yrke:
    Favorittdestinasjon:
    Maui & København
    Elitestatus: Eurobonus Diamond, One World Emerald
    Annet: Ligger stødig på 120-130 jobbreisedøgn i året. I de ligger årlig 9-10 årlige ukesturer til Sør Korea, Singapore, Panama & Kina. Resten, som utgjør det store volumet, er dagsturer innenlands, 2-dagers til Helsinki, Aberdeen, London, Brussel, Bethune og litt annet. I tillegg kommer den årlige 3 ukers ferie til huset i Portugal, den årlige julefrokosten i København +++. Jeg fokuserer kun på å reise tidseffektivt med de som gir mine reisebehov det beste tilbudet, og det har de siste årene vært Star Alliance og One World. Når man er mye på reise blir fokusen raskest hjem til familien. Prøver å styre unna å reise på fredager, da jeg vil tidligst mulig på hytta.
     
    drsyk, SASDC8, Fnate and 2 others like this.
  16. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,098
    Likes mottatt:
    1,469
    Bonuspoeng:
    113
    Navn: TElg78
    Alder: 38 år
    Yrke: Byplanlegger/Fysisk planlegger
    Bo- og arbeidssted: Molde
    Status: EBS
    Bonusfeber siden: I noen år nå. Etter jeg fant ut hvor god det kan være å reise for og med bonuspoeng og at jeg kan tjene opp på mange forskjellige måter.
    Jobben gir ikke mange reiser som krever fly, så alt samles privat. Viatrumf for hotellbestillinger og alt man kan trenge - så lenge det ikke er mye mer dyrere. Jager aksjoner og prøver å komme meg inn i alle programmer som finnes for å finne gode fly.
    Siste Bonusreise: MOL-OSL-KRS i SAS Go til 3.000
    Neste Bonusreise: MOL-OSL-ARN-HKG-ARN-OSL-MOL i oktober - 80.000 poeng :)
    Favoritt destinasjon: Enkelt svar: Stockholm (SE) - fineste byen som finnes. Ellers er det mange steder som er fine. :) Berlin (DE) - fantastisk by
    Annet: Liker å lage/spise mat, fotografi (men ikke proff^^) og hadde jeg hat mer tid å penger, å reise mer. :)
     
    Last edited: 28. febr 2017
    drsyk, Henrik, Fnate and 1 other person like this.
  17. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,972
    Likes mottatt:
    3,935
    Bonuspoeng:
    113
    Navn: Thomas
    Alder: 35
    Bosted: På rett side av fjellet..
    Yrke: Bankmann
    Favorittdestinasjon: Vender stadig tilbake til USA og Italia, men Sør-Afrika er også spennende
    Status: EBS, men EBG er rett rundt hjørnet
    Annet: Har en usunn interesse for ur og begynte for alvor å reise tilbake i 2008 da jeg hadde min første tur til California
     
    drsyk, Henrik, SASDC8 and 4 others like this.
  18. Rohass

    Rohass Aktivt Medlem

    Innlegg:
    485
    Likes mottatt:
    2,072
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Ronny
    Alder: 42
    Bosted:
    Kristiansund
    Yrke: Innkjøp Oljebransjen
    Favorittdestinasjon: Japan, Sør Øst Asia, Hellas
    Status: EBD, Scandic Top Floor, Club Carlson Gold, Choice Gold, Thon Gold
    Annet: Definitivt gull/diamant hos Widerøe også de siste år, om noe slikt fantes.
     
    Last edited: 08. april 2015
    drsyk, Fnate, SASDC8 and 4 others like this.
  19. elgaaen

    elgaaen Senior Medlem

    Innlegg:
    807
    Likes mottatt:
    548
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Joacim
    Alder: 31
    Bosted:
    Drøbak
    Yrke: Selger pumper
    Favorittdestinasjon: USA/Hawaii, Italia.
    Status:
    EBG, Hertz PC. AVIS PC, SIXT PLAT.
    Annet:
     
    Last edited: 16. jan 2019
    drsyk, Fnate, SASDC8 and 5 others like this.
  20. agrims

    agrims Mr. Emirates

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    147
    Bonuspoeng:
    43
    Navn: Andreas
    Alder: 86-modell
    Bosted: Trondheim
    Yrke: Mange baller i luften
    Favorittdestinasjon: Karibien / Dubai
    Status: EBS og Skywards Silver ( ikke så mye elitestatus for å si det sånn )
    Bonusfeber: Da jeg var 10 år, på tur med familien og fikk vite at vi skulle sitte på noe som het "business class" fra OSL til EWR! På DETTE tidspunktet fant jeg ut at fly var utroooolig morro....Siden da har alt som har med fly å gjøre vært av interesse! Medlem her siden høst 2014 ( alt for sent!! )
    Annet: Er en særdeles positiv fyr som ELSKER å reise!! Fly og cruise frelst type! Selvutnevnt Emirates-fan... Forutenom å være på 30 000 ft, liker jeg å løpe, langrenn, triatlon og liker å være soial å bli kjent med nye mennesker!
     
    Last edited: 10. aug 2015
    drsyk, Fnate, SASDC8 and 3 others like this.

Del denne siden