Medlemspresentasjon

Tråd i 'Velkommen nye medlemmer!' startet av Cecilie, 21. okt 2013.

  1. objorkevoll

    objorkevoll Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Odd Erik
    Alder: 32
    Bosted: Skjetten, Lillestrøm
    Yrke: Field Service Engineer
    Elitestatus: Eurobonus Diamond, ellers elite hos uendelig mange hotell rundt om i verden.
    Bonusfeber siden: Siden 2007 da mitt første EBG kom i posten.
    Favorittdestinasjon: For tiden Jacksonville, FL. Trives også godt i Singapore, NOLA, Shanghai.
    Annet: +180 reisedøgn i året
     
    drsyk, Henning, Fnate and 4 others like this.
  2. jtmath

    jtmath Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    474
    Bonuspoeng:
    63
    Navn: Jan Tore
    Alder: 48
    Bosted: Sandefjord
    Yrke: Sjømann
    Elitestatus: EB,FLYING BLUE,HH,+++
    Bonusfeber siden: For lenge siden :) Men meldt meg inn her sist mnd.
    Favorittdestinasjon: Er veldig glad i Asia,elsker sol og strand og storbyer.Er veldig svak for Dubai som er en by som har alt det man trenger :)
    Annet: Jeg og min samboer har reiser som hobby,jeg er litt mere en gjennomsnittet interessert i fly noe som sikkert flere her inne er :) Driver også med data som hobby,siden jeg jobber 14-14 så har jeg jo litt fritid.Liker og trene og holde kroppen i sjakk :) Er glad i nedover ski og bortover ski..Driver også og hjelper andre med rådgivning ang reiser rundt om kring ...
     
    drsyk, Henning and Bizflyer like this.
  3. Roger

    Roger Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Namn: Roger
    Alder: '80-modell
    Bosted: Trondheim
    Yrke: Rakettforskar
    Elitestatus: Tja... EBS! og FBB
    Bonusfeber siden: Eg er vel neppe den med høgaste feberen, men eg likar å reise. Vart litt overraska då eg brått fekk EBS og Wings Silver etter nokre månader i millitæret. Dette er leengesidan. Er enno sur for at Wings Silver bagasje-lappen min har ramla av kofferten i fjor ein gang. :(. Fekk brukt litt bonuspoeng frå det året, men har også fått sletta litt ubrukt... Har i hovudsak skjønt at det går an å akkumulere drøye mengder poeng med kredittkort når ein driv å pussar opp hus. Eg håpar eg får brukt dei til noko fornuftig! Den store draumen min er egentleg at ein skal kunne bruke EB på WF sine korbaneruter igjen. Det hadde vore av stor verdi for meg.
    Favorittdestinasjon: Har begynt å like (delar av) Italia, og California er fint. Elles er det mykje bra å sjå i Noreg også! EB-tur til Svalbard i fjor sommar gav verkeleg meirsmak!
    Ellers: Både frøkna og liten på snart tre likar å reise (spesielt liten er glad i fly!) så litt blir det. Eg reiser eit par lange/middels lange turar i året for jobb, elles går det tid og pengar til å besøke familie og vennar rundt om i Noreg. Det er truleg det dyraste ein kan ta seg til.
     
    drsyk, Fnate and Henning like this.
  4. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Får presentere meg jeg å da!

    Navn:
    Trond
    Alder: 38
    Bosted: Østlandet
    Yrke: Lokomotivfører
    Elitestatus: SAS Eurobonus Gold, Air Berlin topmiles Gold, Club Carlson gold, Hilton Honors gold, First/Thon/GHA Platinum, choice silver, Sixt Platinum, Hertz president circle
    Bonusfeber: Fikk EBB i 1995 og mitt bonusliv kan defineres før og etter innenlandsforbudet. Før var det sporadisk flyging og uttak av bonusturer men gadd ikke en gang prøve å få noe status. Etter forbudet bestemte jeg meg for at nå skulle jeg iallefall få et år med EBG! trodde det skulle bli dyrt men plutselig fant jeg ut at en kompis var EBD så plutselig ble jeg EBG gitt. Nå er jeg 2 måneder ut i min neste opptjeningsperiode og har alt 30k grunnpoeng så det blir mer gull. Cc gold er match mens HH er reel opptjening.
    Plan: Være aktiv i dette miljøet fremover og bli med på turer (selv om jeg er over snittalderen :)
     
    drsyk, Henning, Fnate and 2 others like this.
  5. zico77

    zico77 IT Consultant, milage junkie

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Håvard
    Født: 1977
    Bustad: Stavanger
    Elitestatus: Sas Silver, Miles & More Silver, Club Carlson Concierge
    Bonusfeber sidan: 2007 når eg starta å pendle mellom Oslo, Bergen, Stavanger og Bergen
    Yrke: It-konsulent (Tidlegare: elektriker)
    Favorittreisemål:Samos
     
    drsyk, Henning, Fnate and 2 others like this.
  6. anders82

    anders82 Veteran

    Innlegg:
    2,870
    Likes mottatt:
    9,153
    Bonuspoeng:
    183
    Navn: Anders
    Født: 1982
    Bustad: Oslo
    Elitestatus: Aegean Gold, HH Gold enn så lenge
    Bonusfeber sidan: 2012 da jeg fløy Saga class. Ordentlig siden 2013 da jeg også oppdaget Lifemiles.
    Yrke: Ingeniør
    Favorittreisemål: USA, spesielt New York
     
    drsyk, Henning, PettR and 3 others like this.
  7. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Mageproblemer?
     
  8. rkvalvaa

    rkvalvaa Aktivt Medlem

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    665
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Ronny
    Født: 1975
    Bosted: Bergen
    Yrke: Jobber med sånne EDB greier...
    Elitestatus: EBG, BA Executive Club Silver, Club Carlson Silver (har ikke matchet EBG, grøss og gru)
    Bonusfeber siden: 2005, rundt reise i USA hvor jeg oppgraderte til SAS business med sårt oppsparte poeng.
    Favorittreisemål: Nord-Amerika og Asia (for å være konkret) ;-)
    Annet: Er heldig å være gift og ha to barn med en reisegal jente, i så stor grad at vi har valgt å bo i en relativt rimelig leilighet fremfor stort hus og dyr bil, slik at vi kan bruke penger på å reise og oppleve ting. I neste uke bikker resten av familien 600 tier points hos BA Executive Club og får sølv, satser på at det gir de alle skikkelig bonusfeber.
     
    drsyk, Henning and anders82 like this.
  9. Reidar

    Reidar Aktivt Medlem

    Innlegg:
    409
    Likes mottatt:
    405
    Bonuspoeng:
    63
    Navn: Reidar
    Alder: 68,5
    Bosted: Lillestrøm, også kalt FnatCity
    Yrke: 100% pensjonist ( NAV'er ) og 100% selvstendig næringsdrivende inntil minst 75 år ( Tot: 200 % )
    Elitestatus: UA MP Platinum ( 1K senere I år som kona er allerede, neste år begge 1K ) HH Gold ( ekte )
    Lounge lizard: Først 1973 TWA Ambassador Club , også 1973 UA. sin første..
    Bonusfeber siden: 09/92 Eurobonus, innom sølv og gull. Også FB Gull
    Favorittdestinasjoner: Land: USA ( helst Hawaii, dførste gang I 1970 med PA og CO's første 747 ), Australia. Italia.
    Byer: NYC, SFO, SYD , MUC Pluss en drøss andre
     
    drsyk, Henning, peterfox and 2 others like this.
  10. CCS87

    CCS87 Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    18
    Navn: Christoffer
    Alder: 27
    Bosted: Moss
    Yrke: Skoinnkjøper
    Elitestatus: SAS Eurobonus Diamond, Melia Rewards Gold, SPG Gold, Sixt Platinum
    Bonusfeber siden: 2014. Økt reisevirksomhet i jobben har medført økt interesse for "faget". Langvarig leser av flyprat, og nå ivrig tilskuer på bonusfeber.
    Favorittdestinasjon(er): Her må førsteplassen deles av tre byer med hver sin sjarm: New York, Hong Kong og Trondheim.
    Annet: Har tilfeldig sittet ved siden av Leonardo DiCarprio på fly hele 3(!) ganger....
     
    drsyk, Henrik, Henning and 5 others like this.
  11. Kjakan

    Kjakan Let There Be Dragons!

    Innlegg:
    1,235
    Likes mottatt:
    950
    Bonuspoeng:
    113
    Stalker! :D
     
    bjornarsl, CCS87 and Travellingalf like this.
  12. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Pictures or it didn't happen ;)
     
    CCS87, Flight Cancelled and Herlov like this.
  13. vegardhenriks1

    vegardhenriks1 Nytt Medlem

    Innlegg:
    7
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Vegard
    Alder: 25
    Bosted: Oslo
    Yrke: Cabin Crew
    Elitestatus: Akkurat blitt EBS. Målet for 2015 er EBG. Akkurat begynt å ligge meg til topp hos Hyatt.
    Bonusfeber siden: 2014.
    Favorittdestinasjon(er): New York, Rio de Janeiro, Barcelona.
     
    Last edited: 11. febr 2015
    drsyk, Henning, tommy777 and 2 others like this.
  14. kwa

    kwa Høytflyvende

    Innlegg:
    36
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    8
    Navn: Kristian
    Alder: 20
    Bosted: Tromsø
    Yrke: Student, deltidsjobb i psykiatrien.
    Elitestatus: EBG, *G hos TK, Club Carlson Gold, Thon/GHA platinum,
    Bonusfeber siden: 2012 (men ufattelig treg med å registrere bruker her, langvarig sniker)
    Favorittdestinasjon(er): Phi Phi Islands, Shanghai, London, Nord-Norge.
     
    drsyk, Henning and tommy777 like this.
  15. Solarium

    Solarium Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    7
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Solarium
    Alder: 38
    Bosted: Oslo
    Yrke: Utleier
    Elitestatus: Vil starte fra scratch..trenger råd om hvilket program jeg burde velge? Er det AmericanExpress som gjelder som creditt-kort?
    Bonusfeber siden: 13.12.2014
    Favorittdestinasjon(er): Rio de Janeiro
     
    drsyk, Henning and tommy777 like this.
  16. exdxb

    exdxb Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Sverre
    Alder: 45
    Bosted: Dubai, tok med pickpakk og familie og flyttet nedover til sandkassa og startet min expat tilvaerelse 2013
    Yrke: Business Developmenet Manager og Mangager for dnata offshore and marine services i dnata
    The Emirates Group
    Elitestatus: Emirates Elite user, but no FF program, SAS Silver ( nedjustert etter flytting til Sandkassa ) BA Gold, Hertz president cirkle, A club sofitel hotel, HH Gold, Starwood og Marriott
    Bonusfeber siden: siden jeg startet og fly internasjonalt i jobben min rundt 2000. Husker bonusgleden etter en c class reise fra osl til syd via sin med familien som veldig stort, da vi kunne reise 10 turer intra europa etter dette, via familie poengene til BA. Etter starten i Emirates har jeg mistet bonuspoengene min paa langreise, men kan nyter reisene desto bedre paa vaare egne fly.
    Favorittdestinasjon: Alt til sitt bruk, er glad i Antigua om man vil paa stranden, Vestkysten av USA for familie ferier, London, Dubai, Sydney for storby ferier. Eller liker jeg og reise til nye byer og land saa ofte jeg kan.
    Annet: aviation geek som bor midt i prikk hvis man liker store fly. Elsker mat, vin og selvsagt klokker. Ved siden av Fly har jeg en stor intresse for Biler./
    Antall Reiser: Redusert, men rekker ca 15 til 20 Longhaul segmenter i aaret. Etter at man flyttet ned i sandkassa er jo langhaul blitt det nye short haul.
     
    drsyk, agrims and Henning like this.
  17. exdxb

    exdxb Nytt Medlem

    Innlegg:
    8
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    3
    Amex som creditt kort kommer veldig ann paa hvor du vil reise eller bruke kortet. i visse deler av verden er det klart foerstevalg,andre regioner not so much.
    reiser du mye i Nord og Soer amerika ville jeg godt for det kortet. I europe ville jeg godt produkt fra master, Visa eller Diners. eller kobinasjon av de.
     
    Henning and tommy777 like this.
  18. KainBenwi

    KainBenwi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    317
    Likes mottatt:
    906
    Bonuspoeng:
    93
    Navn: Bjarte
    Alder: 31 (83-modell)
    Bosted: Kristiansand
    Yrke: Journalist
    Elitestatus: SASEB
    Bonusfeber siden: Sommeren 2006
    Favorittdestinasjon(er): Irland/Kroatia/Italia
    Annet: Glad i god mat og drikke.
     
    drsyk, Henning, Fnate and 2 others like this.
  19. Siddis

    Siddis Nytt Medlem

    Innlegg:
    11
    Likes mottatt:
    4
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Siddis
    Alder: 71-modell
    Bosted: Oljebyen
    Yrke: Salgsansvarlig
    Elitestatus: EBS, FBS, IHG Gold
    Bonusfeber siden: August 97
    Favorittdestinasjon(er): USA generelt.
     
    drsyk, Henning, Fnate and 1 other person like this.
  20. Lost Viking

    Lost Viking Nytt Medlem

    Innlegg:
    24
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    3
    Navn: Anders
    Alder: 30
    Bosted: Sarpsborg
    Yrke: Marinabestyrer
    Elitestatus:
    Bonusfeber siden: November 2014. Jeg reiser mye og er lei av å sitte trangt transatlantisk.
    Favorittdestinasjon: "The Baths", Virgin Gorda, British Virgin Islands
    Annet: Jeg reiser 5 mnd i året.
     
    drsyk, Henning, Fnate and 1 other person like this.

Del denne siden