Mest bonusopptjenende mobilabbonement

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 24. mai 2019.

  1. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,305
    Likes mottatt:
    2,436
    Bonuspoeng:
    113
    Mange av de som legger igjen kommentar på ICE i disse dager er «tvangsflyttet» fra Komplett som hadde Telenor-nett, og det vil nok påvirke kommentarene mye de kommende månedene også...

    Det blir noe annet når du frivillig velger å bytte... Da vet du mer hva du går til!
     
    Kenneth82 liker dette
  2. Kenneth82

    Kenneth82 Medlem

    Innlegg:
    153
    Likes mottatt:
    205
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg er en av de som ble overført fra Komplett til ICE og jeg har alltid sverget til leverandører som er på Telenornettet, så jeg vurderte sterkt å velge ny leverandør når Komplett ble solgt. Men nå har jeg valgt å gi dem en sjanse og så langt så har jeg ikke noe å utsette på ICE som leverandør.
     
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,645
    Likes mottatt:
    7,632
    Bonuspoeng:
    183
    Samboer hadde Komplett, og fikk beskjed om at hun skulle bli overflyttet til ICE.
    Rakk og bestille ICE via Viatrumf før den automatiske overflyttingen hadde funnet sted og fikk faktiskt Trumf for det :)

    Har heller ikke noe utsette på ICE, bortsett fra at man savner Komplett sine rause datakvoter, spesielt i USA
     
  4. morpheus77

    morpheus77 Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Stianoh Er dere sikre på at roaming er slått på. Ice bytter til Telia og egen nett etter dekning
     
  5. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Lillesand må være den byen i Norge med mest elendig mobildekning, Og det i en by som huser NKOM (tidligere Post -og Teletilsynet).

    Selv på Fanaråken så er kvaliteten på mobildekningen bedre.
     
  6. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    ViaTrumf har nå 620 kroner i Trumf-bonus på "På mobilabonnement til nye kunder" (ICE).

    Får man Viatrumf-bonusen om man bestiller "Bli Kjent"? Usikker om det regnes som abonnement, mtp at det kun varer i 2 måneder?
     
    AV83 liker dette
  7. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,645
    Likes mottatt:
    7,632
    Bonuspoeng:
    183
    Ja.
    Har iallefall gitt bonus tidligere
     
    AV83 liker dette
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg fikk for det abonnementet.
    Du blir overført til et annet abonnement etter de 2 mnd. Hvis du fortsatt er kunde.
     
  9. livinspeed

    livinspeed Aktivt Medlem

    Innlegg:
    359
    Likes mottatt:
    769
    Bonuspoeng:
    93
    Bestilte et nytt nummer hos Ice hos ViaTrumf for å sjekke påstanden mange har om at det er så elendig, slik at jeg nå kjører dual-SIM med både Telenor og Ice. Bor i Grimstad, men er stort sett daglig i enten Arendal eller Kristiansand, og overalt hvor jeg har sjekket har jeg lik, om ikke bedre, dekning på Ice-SIM enn på det fra Telenor. Det er heller ingenting å utsette på hastigheten på nettet.

    Nå skal det også sies at jeg er enig med poster over som sier at Lillesand er et dekningshull, signerer også på at det er litt kostelig at NKOM holder til der. Satt selv og hørte på et foredrag inne hos NKOM der de skrøt av deres arbeid for god dekning for alle, der ingen hadde snev av dekning i rommet :)
     
    jgroneng and Tjo like this.
  10. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    145
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Mulig. Jeg er iallfall over på talkmore igjen idag. Jobber i Grimstad og med ICE merket jeg mye dårligere kvalitet og brudd når jeg kjører bil. Tunneler + ICE var iallfall dårlig.
     
  11. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Spør for en venn; Er det slik at hvis jeg bestiller abonnement hos ICE, velger å be om Nytt nr, så blir det opprettet et helt nytt abb og nåværende tlfnr/abonnement blir uaffisert og blir værende hos Talkmore?
     
  12. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,959
    Likes mottatt:
    5,764
    Bonuspoeng:
    183
    Ingenting skjer med eksisterende abonnement så lenge man ikke bestiller portering.
     
    Wendel liker dette
  13. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Som tidligere Komplett-kunde porterte jeg på egenhånd fra Komplett til Ice og fikk derfor 620 KR av Ice. Ettersom Ice ikke rakk å flytte over nummeret før slutten av måneden tilbød de meg også første måned gratis slik at jeg ikke måtte betale for Juni hos både tidligere og ny operatør.
     
  14. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Svarer for en venn; Det funker veldig fint. Da kan du ha et eget abo som du bruker til å få Trumf på.
     
    Chrisljo and Wendel like this.
  15. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Min venn takker for svar og godt tips!:cool:
     
    holmen liker dette
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Si at man kjører viatrumf rulletten gjennom de ulike operatørene.
    Har man da mulighet til å gjøre det samme år etter år med samme viatrumf bonus?
    Tenker per dags dato ice 4mnd,talkmore 4mnd,telia 4mnd. i en evig viatrumf syklus :)
     
  17. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg tviler på at operatørene har system for å fange opp at ett bestemt mobilnummer har fått Trumf før, så jeg tipper at det funker.
     
  18. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Og her har alle bonusjegere fått en god venn i GDPR. Om du ber bedriften slette alle data om deg så skal de ikke kunne sjekke om du har vært kunde hos dem før, om jeg nå tolker dette riktig.
     
  19. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke har for store forhåpninger på at de sletter all data umiddelbart. Husk det er andre lover som også berører område med mobiltrafikk. Ekom-loven feks.
     
  20. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Spennende.... Jeg ble litt nysgjerrig og skummet gjennom Ekom-loven, men finner ikke umiddelbart noe som skal gå på tvers av GDPR og retten til å bli glemt. Har du noen konkrete eksempler?

    Edit: Jeg ser jo helt klart at det er i samfunnets interesse å være i stand til å spore trafikkdata fra mobiltelefoner over lengre perioder, men det betyr vel uansett ikke at du ikke kan slettes fra en bedrifts database for markedsføringsformål.
     
    Last edited: 01. juni 2019

Del denne siden