Mest bonusopptjenende mobilabbonement

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 24. mai 2019.

  1. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,217
    Likes mottatt:
    17,293
    Bonuspoeng:
    293
    Blant annet at de skal kunne fakturere deg, selv etter at du har terminert abonnementet. Datalagringsdirektivet sier også noe om hvor lenge data skal lagres.

    https://lovdata.no/dokument/LTI/lov/2011-04-15-11
     
    Arvid1410 liker dette
  2. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Følgende står skrevet hos ICE:
    I henhold til Angrerettloven kan du be om å få tjenesten levert før angrefristen (14 dager) utløper. Du kan si opp avtalen med umiddelbar virkning ved å kontakte kundeservice. Ved oppsigelse tilbakebetales ikke forskuddsfakturert månedsavgift for inneværende måned.

    Så får man valg om å krysse av for:
    "Jeg ønsker oppstart av levering av tjenesten før angrefristens utløp. Jeg godtar de gjeldende vilkårene."

    Hva betyr dette i praksis? (mulig jeg er dum..)
    Er det best å krysse av? Hvis man ikke krysser av, vil man ikke få mulighet til å aktivere ICE før det har gått 14 dager?
     
  3. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Antar det er denne som kommer til anvendelse da:
    § 2-7 a. Plikt til lagring av data
    Tilbyder av elektronisk kommunikasjonsnett som anvendes til offentlig elektronisk kommunikasjonstjeneste og tilbyder av slik tjeneste skal lagre trafikkdata, lokaliseringsdata og data nødvendig for å identifisere abonnenten eller brukeren i 6 måneder til bruk for etterforskning, oppklaring og straffeforfølgning av alvorlige straffbare forhold. Plikten etter første punktum gjelder data som genereres eller behandles i tilbyders elektroniske kommunikasjonsnett ved bruk av fasttelefon, mobiltelefon, internettelefoni, internettaksess og e-post.

    Dvs at etter 6 måneder må du kunne kreve at all informasjon om deg slettes. Det vil vel være tilstrekkelig for de fleste formål.

    Ellers så tenkte jeg også på GDPR ut over abonnement på mobiltelefon. Den kan komme til anvendelse på de fleste steder der man kan få velkomstbonuser, dvs. alt fra avisabonnement til bokklubber osv...
     
    jgroneng liker dette
  4. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, dersom du ikke krysser av vil de ikke portere deg før etter at angrefristen har gått ut.
     
    AV83 liker dette
  5. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Da er det vel best å bare krysse av når det er snakk om nytt nummer og man vil ha trumfbonusen raskest mulig?
     
  6. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg huket av for nytt nr når jeg bestilte igår. Trumf står allerede som bekreftet hos meg nå :)
     
    Shyneno, AV83 and Xflipper like this.
  7. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Nå er Ice tilbake til 465 KR på ViaTrumf. Jeg bestilte to ganger på samme nummer, først en gang på 468 KR og deretter en på 624 KR. Endte opp med å få begge summene. Fikk 15K EB-poeng inn på konto i dag.
     
    Shyneno liker dette
  8. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,257
    Likes mottatt:
    22,012
    Bonuspoeng:
    183
    Du bestilte 2 ganger abonnement på samme nummer?
     
    Shyneno liker dette
  9. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Stemmer det.
     
    Shyneno liker dette
  10. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Har fått ICE poengene. Noen som vet om man kan si opp abonnementet på nettsiden, eller må man ringe inn?
     
    Shyneno liker dette
  11. gregas85

    gregas85 Senior Medlem

    Innlegg:
    551
    Likes mottatt:
    461
    Bonuspoeng:
    63
    Du bør ha abonnementet skriftlig. Obs på at hos dem så gjelder oppsigelse først etter påfølgende måned, så om abonnementet aktiveres eks 30 juni så vil en oppsigelse i juli gjelde først fra 1 september.
     
  12. mrt

    mrt Senior Medlem

    Innlegg:
    1,231
    Likes mottatt:
    786
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med flytting? Må man betale ut måneden?
     
  13. 91559226

    91559226 Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Tenkte å benytte Ice-tilbudet nå med 620 kr, siden det ikke er noen bindingstid er det jo lite å tape. Første feil, beløpet som kommer "under behandling" er 468, og ikke 620. Usikker på hvordan jeg skal gå fram her, vil jo helst ha alle poengene, venter hvert fall til poengene er mottatt.

    Feil nummer to, som mest er min egen skyld, er nok greit for flere å være oppmerksom på. I og med at Trumf gis til hvert nytt abonnement flyttet jeg 2 av kidsa til Ice, men istedet for å bestille i 2 runder(en til hver) la jeg til ekstra abonnement når jeg bestilte på håpefull nr 1, slik at begge fikk abonnement på samme bestilling. Følgen av dette er at kun en bestilling ligger under behandling. Skal dere melde inn kidsa, lag altså egen bestilling på hver av dem. Får prøve en klage også her, men ikke før poengene som ligger til behandling er overført.
     
  14. morpheus77

    morpheus77 Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    12
    Bonuspoeng:
    8
    Har det samme som deg. Har erfaring fra tidligere overføring at summen retter seg etter 1 - 2 uker
     
    91559226 liker dette
  15. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Til dere som allerede har bestilt Bli Kjent har dere fått kjøpet registrert som under behandling eller lignende ganske kjapt? Jeg bestilte selv 13. juni, men ser ingenting på konto-siden min på Viatrumf.no. Mottok SIM-kortet i dag.
     
  16. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Telia har utrolig dårlig dekning i utlandet, hvertfall noen steder. Bytter så snart bindingstiden er over om en måneds tid. Hva er vitsen med et lass med gb når man er nødt til å bruke wifi likevel.
     
  17. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Har Telia. Kjenner meg ikke igjen i den påstanden o_O
     
  18. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Hvertfall deler av Italia, her funker det ikke. Men utlandet som helhet var vel litt overdrivelse.
     
    RoadKing liker dette
  19. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Har du prøvd å velge operatør manuelt?

    Er neppe Telia sin skyld at du har dårlig dekning i Italia (selv om de kanskje router deg til en operatør med 3G istedenfor 4G for å spare litt roamingkroner)..
     
  20. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Det kom dagen etterpå hos meg. Dog bare 468 kroner som står "under behandling"

    Hvor kjapt fikk du poengene? Måtte du betale første faktura først?
     

Del denne siden