Mest bonusopptjenende mobilabbonement

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 24. mai 2019.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,678
    Likes mottatt:
    32,532
    Bonuspoeng:
    293
    Kan godt stemme, lenge siden jeg var i pastaland.
     
  2. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Æsj! Takk for svar! Da sender jeg inn "klage" i morgen, og sier opp abonnementet i tilfelle den blir rejected. Uaktuelt å gå over til Ice om jeg ikkje får trumf!

    Eller bør jeg ha is i magen?
     
  3. Volt

    Volt Medlem

    Innlegg:
    185
    Likes mottatt:
    83
    Bonuspoeng:
    28
    Sendte inn henvendelse for manglende poeng etter jobb i går. Sjekket viatrumf nettopp, og da var Ice endelig synlig ("Under behandling").

    Henger de sammen, eller var det tilfeldig at den dukket opp kort tid etter at jeg sendte inn henvendelse til Viatrumf?
     
  4. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Da kan jeg bidra med litt erfaringer ang ice. Setter pris på innspill fra andre, om det er relevant.

    Sa opp ett av abb i sted. På tlf ble jeg fortalt at det var 8 mnd til jeg kunne bruke bli kjent igjen - veldig greit å vite for sånne som oss, tenker jeg. Da kan det vel stemme som noen her nevnte (GDPR-makstid for lagring + litt til, så har de ingen mulighet til å vite om du har vært kunde før).

    Jeg sa opp i dag (26.06) og bestilte abb 31.05 (spar meg for moralpreken - jeg sa jeg fikk ny jobb hvor de dekker abb, så de aner ikke at jeg bare skulle ha trumfbonusen).

    1. Jeg ba om å si opp både abb og nr, og fikk beskjed om at oppsigelsesperiode var ut juni (jeg kontrollspurte og sa jeg vel var fri 1. august, da kontret damen med juli) - så vet ikke helt hvordan oppsigelsesfrist praktiseres - tar gjerne erfaringer fra andre her. Jeg forstod det utifra vilkår som oppsigelsestid fra 1. i mnd etter motatt oppsigelse (tenkte da det ville være ut juli).

    2. Om jeg bare hadde sagt opp abb og ikke tlf nr - ville jeg kunne brukt abb (data, ringing osv) ut perioden? Nå kan jeg nemlig ikke bruke abb mer, det er vel kanskje fordi jeg sa opp nr også? Gjør meg ingenting, men kan jo være greit å vite.

    3. De skriver på nettsidene at de fakturerer de to første mnd avgiftene på første faktura. Tror dere jeg får forhandlet det om til 1, eller må jeg betale for 2 mnd selv om jeg bare bruker en? (I så fall, bør jeg jo heller bruke abb i 2 mnd, hvis jeg likevel betaler for 2 mnd).
     
  5. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Tja, ved oppsigelse er det vanligvis inneværende måned, pluss en mnd.
    (Da sier man opp nummeret, som i ditt tilfelle).

    Om man porterer nummeret til annen operatør må man vanligvis betale ut inneværende måned. Portering tar vanligvis ca 10-14 dager.

    Om du vil kan jeg verve deg over til Talkmore, så får du de to første månedene gratis. Bedre enn å si opp nummeret, slik du har gjort nå :)
     
  6. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,309
    Likes mottatt:
    1,476
    Bonuspoeng:
    113
    Får se om det blir aktuelt når de får en bonusøkning (hvis de gjør det) - evt en ny CP-kampanje som er god.

    Hvis man får ut inneværende måned + en måned, er det vel standard at man kan bruke abb i hele den perioden, er det ikke? Må man da altså bare si opp abb (og ikke nr), for å kunne gjøre det slik?

    Ice-abb var nytt nr (har et annet),kun i viatrumf-øyemed, så portering har aldri vært inne i bildet.
     
  7. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Jo, standard er at man kan bruke abonnementet så lenge man betaler for det.

    Men istedet for å si opp så synes jeg heller du skal la deg verve av meg i midten av juli slik at du får to gratismåneder til, og heller si opp hos Talkmore ;) Man har ingenting å tape på dette!
     
  8. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg sa opp sist uke, kunne velge om jeg ville ha nummeret aktivt t.o.m. 30.6 eller at de stoppet det straks. (skulle det porteres er det en annen sak..) Jeg betalte noen kr. for de siste dagene i mai + juni på den faktura jeg fikk, og regner med det var det.
     
  9. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    438
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ser Talkmore gir 245 KR for å bli kunde gjennom ViaTrumf. Kontantkort kan kjøpes og må fylles på for minst 50 KR. Hva er maks antall numre man kan kjøpe og få bonus på?
     
  10. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke ødelegg for alle andre.
     
    Misterix, DanH, ejoa and 6 others like this.
  11. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,186
    Likes mottatt:
    3,120
    Bonuspoeng:
    113
    1 gang.
    Ferdig snakka.
    Unntaket er om du har behov for 2, da er 2 ok :)
     
    Mg15 liker dette
  12. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Hos Talkmore har de også vervekampanjer hvor begge parter får to mnd gratis. Jeg kan godt verve noen :)
     
  13. Jojo

    Jojo Medlem

    Innlegg:
    87
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg har nå fått Trumfbonus for ICE.net-abonnementet, dog kun 468 kr. og ikke 600-og-noe som det egentlig stod når jeg handlet, men tviler på jeg orker krangle på det.

    Er det noen som har tatt den videre runden til neste operatør? Jeg ser Telia tilbyr mer poeng enn Talkmore, men har dyrere abonnementet, med mindre jeg kan velge kontantkortet deres. Noen erfaringer?
     
    Last edited: 03. juli 2019
  14. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,652
    Likes mottatt:
    34,854
    Bonuspoeng:
    293
    Det er helt sikker mange som har tatt opptil flere runder rundt alle teleoperatørene som i perioder tilbyr Trumf for innmelding.

    Telia er det mange/alle som sliter med. Det skal sies at så vidt jeg skjønner få alle etterregistret kravet og det er en synlig logg. Men så langt venter alle på at Viatrumf skal få tilbakemelding fra Telia.( Om noen har fått poeng i det siste så SHOUT OUT!) Så det kan jo potensielt være verdt å hoppe via og videre, men kanskje tenke på å lande på den operatøren en eventuelt vil ha videre en periode til slutt. Hvis du skal prøve deg på runddansen.
     
  15. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    346
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    28
    Hos Talkmore er det vel mere lønnsomt med å la seg verve enn å benytte trumf.
    Jeg verver gjerne :)
     
  16. vegardg

    vegardg Senior Medlem

    Innlegg:
    913
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    93
    Det er 4. gangen i løpet av de 11 siste postene du maser om dette. Jeg vil tro de som har interesse av supertilbudet ditt har fått det med seg nå. Jeg synes bare det er støy.
     
    Spurs, DanH, ejoa and 1 other person like this.
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Til info så er det nå (mulig det har vært sånn lenge?) 310 kr i Trumf-bonus hos Talkmore for nye kunder.
     
  18. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,367
    Likes mottatt:
    1,286
    Bonuspoeng:
    113
    Ny runde med 1200 CashPoints om du bytter til Talkmore

    https://talkmore.no/norwegian

    Vilkår for å få 1200 CashPoints
    Bestilling
    • Tilbudet gjelder ved bestilling av abonnementene Fritt 2, 4, 5, 7, 10, 20 eller 40GB.
    • Tilbudet gjelder kun ved overføring av telefonnummer fra annen operatør.
    • Du (Reward-nummeret du bestiller med) kan ikke tidligere ha mottatt CashPoints i velkomstgave. Dette gjelder også ved overføring av flere telefonnummer, ved bruk av samme Reward-nummer.
    • Du (nummeret du bestiller med) kan ikke ha hatt et aktivt Talkmore-abonnement de siste 3 månedene.
    • Tilbudet gjelder ikke sammen med andre kampanjer, rabatter, verving eller for bedrifter.
    • Husk å legge inn Reward-nummeret ditt i kampanjefeltet når du bestiller.
    • Gjelder for bestillinger som er utført i perioden 14.10 – 31.10, og du må bli aktiv kunde (portere over til Talkmore) før utgangen av november for å motta CashPoints.
    Overføring av CashPoints
    • Du vil motta CashPoints i velkomstgave på din Norwegian Reward-konto ca den 10. i måneden etter at to fulle månedsavgifter er betalt. De som blir Talkmore-kunder i oktober vil motta CashPoints på Reward kontoen sin i januar 2020, og de som blir Talkmore-kunder i november vil få CashPoints på Reward kontoen sin i februar 2020
    • Deretter vil du motta 3 % av all mobilbruk i CashPoints på din Norwegian Reward-konto ca. den 10. hver måned.
    • Nummeret kan ikke flyttes over på samlefaktura eller endres til Trygg eller Forhåndsbetalt før etter du har betalt 2 fulle månedsavgifter. Det er ingen bindingstid på abonnementene, men dersom du avbestiller eller bytter operatør før 2. fulle månedsavgifter er betalt, vil du ikke motta CashPoints.
    • Regler for Norwegian Reward er gjeldende.
     
    Volt liker dette
  19. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    ICE gir nå igjen 620 kr i Trumf. Fikk akkurat se det på Viatrumf :)
     
  20. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Er det noen som har testet å overføre flere abbo til Ice med samme navn. Har et min sønn (15år) bruke som står i mitt navn.
     

Del denne siden