Mest bonusopptjenende mobilabbonement

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av BendikHa, 24. mai 2019.

  1. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Hvilket mobilabbonement er det som gir mest bonusopptjening, enten i form av at selskapet belønner deg med bonuspoeng for å være kunde, eller lar deg betale fakturaen med kredittkort eller PayPal for AmEx?
     
  2. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,085
    Likes mottatt:
    4,790
    Bonuspoeng:
    113
    Hva med å rotere på de som gir viatrumf?
     
  3. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ser at ICE tilbyr 465 KR, Talkmore 245 KR og Telia 310 KR for å bytte til dem. Er det noen som kjenner vilkårene? Hvor lenge må man være kunde?
     
    Last edited: 24. mai 2019
  4. Spurs

    Spurs Aktivt Medlem

    Innlegg:
    439
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Dette tror jeg det finnes en egen tråd (eller flere) om. Bare å søke litt. :)
     
  5. Blueberries

    Blueberries Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg plages sånn med å få de 245 trumf fra Talkmore. Talkmore er ubrukelig å kan ikke engang gi meg ordrenummer. ViaTrumf vil ha ordrenummer. Mer enn syv dager siden og fortsatt ikke registrert.
     
  6. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Ice utbetalte Trumf ca en uke etter at første faktura var betalt.
     
  7. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    901
    Bonuspoeng:
    93
    Antar du kan oppgi mobilnummeret du har bestilt på som ordrenummer..
     
  8. Blueberries

    Blueberries Medlem

    Innlegg:
    85
    Likes mottatt:
    48
    Bonuspoeng:
    18
    Woo, da må jeg bare vente til trumfpengene kommer fra Talkmore slik at jeg kan bytte til ICE.
     
  9. prisjeger

    prisjeger Travelhacker wannabe

    Innlegg:
    326
    Likes mottatt:
    382
    Bonuspoeng:
    63
    Nå gir ICE 620 kr i Trumf igjen :)
     
    Neonex liker dette
  10. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Står 600 i mail fra viatrumf, så book now before it changes :p
    Ser også ut til at fabel er økt med 10 kr til 45 kr frem til 30. mai! Glad jeg somlet litt med den.
     
  11. BendikHa

    BendikHa Globetrotter

    Innlegg:
    437
    Likes mottatt:
    141
    Bonuspoeng:
    43
    Kjedelig nyhet. Jeg bestilte på Fredag og da fikk jeg 480 KR... Er det noe jeg kan gjøre?
     
  12. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan ta kontakt med ICE for å kansellere porteringen, og deretter rebestille senere.

    Men ha i mente at dagens operatør gjerne tar betalt for påbegynt måned, så det er vel i utgangspunktet kjørt for portering før juni, da du må få SIM i posten...
     
  13. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ICE sin økte gjelder til 01.06. Er jeg safe om jeg bestiller rett før midnatt 31. mai (Slik at jeg slipper å betale noe for mai måned før de setter i gang nummerbestilling), eller har det tidligere vart ut dagen i måneden kampanjen holdt på? Kan nemlig ikke si jeg har fulgt veldig godt med på det selv, men litt dumt å måtte betale når det bare er 4 dager igjen av måneden, eller avkorter de det til en slags dagsrate? (99:31).
     
  14. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Bestillingstidspunkt avgjør ikke fakturering! Det er porteringstidspunkt som er viktig! Dersom porteringstidspunktet er tidlig i måneden vil man få tilnærmet full månedsavgift på det nye, samt full avgift på det gamle...

    Ideelt sett er det mest lønnsomt å få portering sent i måneden. Da betaler du brøken av gjenstående dager hos ny operatør, og full måned hos gammel.
     
  15. Neonex

    Neonex Senior Medlem

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    1,346
    Bonuspoeng:
    113
    Den er grei. MAnge takk! Skal ha nytt (ekstra) nr hos ice og beholde det gamle, men antar prinsippet blir det samme?
     
  16. NorFlight

    NorFlight Senior Medlem

    Innlegg:
    1,298
    Likes mottatt:
    2,434
    Bonuspoeng:
    113
    Det er dato for aktivering som benyttes, og da som brøk av dager igjen i måned. For å være på sikker side, i tilfelle registreringen av kjøpet feiler, kan det være en fordel å gjøre bestillingen litt før 23:59 siste dag...

    Aktivering av SIM/abonnement skal uansett kunne utsettes ved å kontakte kundeservice.
     
    Neonex liker dette
  17. 91559226

    91559226 Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Vurderte å bytte til Ice for å hanke inn ekstra Trumf, men rett før jeg trykka "bestill"-knappen kom jeg på den geniale ideen, hva med å sjekke brukererfaringer.

    Tiden fra tanke til handling ble kort, og etter å ha lest 15-20 tragiske erfaringer de siste par ukene framstår ikke trumfkronene like attraktive. Dropper Ice.

    https://www.bytt.no/erfaringer/mobiltelefoni/ice-net
     
  18. fly4fun

    fly4fun Aktivt Medlem

    Innlegg:
    447
    Likes mottatt:
    336
    Bonuspoeng:
    63
    Du vet at anmeldelser på nett har en tendens til å representere mest de ekstreme meninger?
    Altså, selvfølgelig avhenger mye av hvor du bor, men f. eks. har de som jeg kjenner og som har nylig byttet til ICE vært ekstremt fornøyd.
    Vel og merke folk hovedsakelig bosatt i Oslo og Bergen.
     
  19. Stianoh

    Stianoh Medlem

    Innlegg:
    143
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg bor på sørlandet(Lillesand) og både jeg og kona byttet til Ice(2 dager før de ga 640 på trumf..........) begge bytter til talkmore igjen nå. Med ice fikk begge problemer med dekning, plutselig uten nett og samtaler som bryter.
     
    KRS liker dette
  20. 91559226

    91559226 Medlem

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Hadde det bare vært et par negative erfaringer, her er det snakk om mange på kort tid som utelukkende har dårlig erfaring med Ice. Hadde ingen sterke følelser verken for eller mot Ice, men hører gjerne på andre brukere, og for min del så er det ikke aktuelt å risikere at mobilen tar siesta.
     

Del denne siden