New York-tråden - what to do, where to stay?

Tråd i 'Reisemål' startet av Bjørn Helge, 05. okt 2013.

  1. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tilbakemelding, skal gi det en go :)
    Vet du om det er club lounge på hotellet?
     
  2. chippen

    chippen En glad globetrotter

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    285
    Bonuspoeng:
    53
    Kanskje litt off-topic, men fy hvor dyrt det er for hotell i NYC om dagen!
     
    tobeornot999 and Jeanette like this.
  3. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,393
    Likes mottatt:
    3,328
    Bonuspoeng:
    113
    "Alt" i USA er dyrt nå. Ser på hotell på Hawaii, helt latterlige priser. 4/5 stjerner på Maui koster 12.000kr pr natt.
     
    tobeornot999 and Jeanette like this.
  4. bombusfervidus

    bombusfervidus Veteran

    Innlegg:
    2,459
    Likes mottatt:
    5,609
    Bonuspoeng:
    183
    Høy inflasjon, svak krone, you name it.....
     
    tobeornot999 liker dette
  5. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,152
    Likes mottatt:
    7,897
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, så TL;DR, greit for å sove, ypperlig plassering, stengt lounge, frokost må kjøpes i et «market» ved resepsjonen. Kjipt opplegg syntes jeg. Lang kø, ok bagels.
     
  6. MadsVaHa

    MadsVaHa Veteran

    Innlegg:
    2,508
    Likes mottatt:
    5,541
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tilbakemelding :) Tenker at så lenge senga er grei, prisen ok og beliggenheten bedre, så skal jeg alltids klare å finne en plass til frokost.
     
  7. trqen1

    trqen1 Medlem

    Innlegg:
    98
    Likes mottatt:
    53
    Bonuspoeng:
    18
    Alt er dyrt i statene om dagen, inflasjon og krone etc. et tips er å dra off season, bygger nok opp til peak nå før jul..
     
  8. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Vi har vært 4 netter i New York i forbindelse med at min bedre halvdel løp New York Marathon. Vi bodde på AC Marriott Times square. Helt greit hotell og veldig sentralt . Vi har en god venn som bor i New York som hadde bestilt middag hver kveld. Han sier han alltid bestiller på forhånd via Opentable. Han gidder ikke virre rundt på måfå for å prøve å finne en plass. Alt var ikke like godt men vil anbefale disse to stedene:
    Virgils bbq Times square for ordentlig god barbecue mat og ikke minst Tick Tock Diner på the New Yorker hotell for frokost
     

    Attached Files:

  9. Tonjemo

    Tonjemo Medlem

    Innlegg:
    122
    Likes mottatt:
    408
    Bonuspoeng:
    63
    Skal til NYC i januar men er litt vinglepetter på hotell.
    Vil gjerne bo i Midtown og på et hotell med nice utsikt på rommet.
    Har bodd på Park Lane ved Central park en del ganger og sist bodde vi på Hyatt Centric Times square. Var egentlig ganske greit der men vil gjerne ha tips til andre fine utsiktshotell?
     
  10. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe. Hotellprisene har gått opp såpass ja. Skal en langhelg til New York i mai. Kikker på dette hotellet og det koster 15545 for tre netter :p Men alt annet i New York er jo også svinedyrt for tida... så får se
     
  11. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    475
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk kapret meg tre netter på Hard Rock Hotel til rundt 10.000 kr nå i slutten av mars. Blir nok dyrere jo lengre man venter.
     
  12. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, med mindre det skjer noe brutalt med valutakursen. Har tre rewardnetter på hotels.com med ganske høy verdi, så får heldigvis ned prisen ganske mye.
     
  13. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    475
    Bonuspoeng:
    63
    Håper krona blir sterkere mot dollaren nå. Har selv en bonusnatt hos Hotels som jeg må bruke. Er det noe som må brukes innen et år eller tilsvarende?
     
  14. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,636
    Bonuspoeng:
    183
    Bonusnetter forlenges så lenge du har minst en overnatting hos Hotels.com i året.
     
  15. AirMags

    AirMags Medlem

    Innlegg:
    222
    Likes mottatt:
    475
    Bonuspoeng:
    63
    Nydelig! da er det bare å samle opp!
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,474
    Bonuspoeng:
    293
    Ankommer EWR på kvelden, og skal hente leiebil hos Hertz dagen etter.

    Hvor er det enklest å bo i nærheten av EWR?
    Må da komme meg til hotell på kvelden, og til Hertz dagen etter. Prøvde å finne et hotell som gjør at jeg kan gå mellom disse stedene, men det ser jo ut som at det er umulig (og sikkert ulovlig) å gå noe sted i det området.

    Mulig jeg må finne meg i å ta en taxi på en av strekningene, eller shuttle/airtrain. Noen som har noe tips til enkleste løsning?
     
    phileas liker dette
  17. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    7,718
    Bonuspoeng:
    183
    En vagt relatert problemstilling, vi ankommer JFK sent på kvelden i høst og var på jakt etter hotell i umiddelbar nærhet for å hente leiebil dagen etter.

    Det fantes nesten bare hotell med kvalitet langt under pari og priser langt over det jeg opplevde som fornuftig, så valget for oss ble å hente ut leiebil samme kveld og kjøre en liten times tid.
    Har booket et kurant hotell nærme veien, og siden vi uansett skal videre med bil neste dag og defor ikke trenger å bo sentralt, ble det en bra løsning med betydelig hyggeligere hotellpris og ingen prisøkning på leiebil. .

    Kan ikke drikke på flyet da, men så lenge jeg kan chugge nedpå et par av disse er jeg happy.
    [​IMG]
     
    EndreD, Avixlo, indahla and 2 others like this.
  18. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Hilton Doubletree - 10 min med gratis Hilton Shuttle (drikke på flyet :)) Hadde en natt der i sommer. God seng og innendørs pool. Rommet bar litt preg av 70 tallet men greit for en natt. Dersom du har noen Hilton poeng var det svært gunstig å bruke dem. Tror prisen var ca 350 USD men poengprisen var kun 30k.

    20768B58-8CA6-4F0B-A319-98C11405268A.jpeg
     
    Last edited: 15. aug 2023
  19. LL_Air

    LL_Air Nytt Medlem

    Innlegg:
    44
    Likes mottatt:
    86
    Bonuspoeng:
    18
    Vi bodde på

    Hampton Inn Newark Airport
    450 US Highway One and Nine South, Newark, NJ, 07114 USA

    https://no.hotels.com/ho116796/hampton-inn-newark-airport-newark-usa/?langid=1044

    Når vi hadde en overnatting der på veg til Karibien i november 2022. Litt kronglete å finne shuttle, OK hotell, dog noe slitt.

    edit: lagt inn lenke
     
    Spielhaug and holmen like this.
  20. eisa01

    eisa01 Nytt Medlem

    Innlegg:
    16
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Lander på EWR søndag kl 13.25 og har fly mandag morgen kl 07.17 og lurer på hvordan jeg bør bo. Tenker å dra inn til byen nær FN-bygget for en brunch/matbit i 3-tiden (hører jeg har totalt urealistisk forventning om å komme ut av flyplassen på en time?)

    Har foreløpig booket Marriott sitt flyplasshotell, men slik jeg forstår er hotel shuttle-styret bare håpløst? Bedre å booke Uber direkte fra ankomstterminal?

    I så fall, så forsvinner nesten hele argumentet med å bo på flyplasshotell - at det skal være enkelt å komme fram?

    Så noen anbefalte Carmellimo hos Tripadvisor, hvis vi bor i midtown så tenker jeg booke det sånn 4-tiden mandags morgen. Ser ut til å koste sånn $64 pluss tolls/fees, så ikke så mye dyrere enn Uber og mer pålitelig?
    https://www.carmellimo.com/
     

Del denne siden