New York-tråden - what to do, where to stay?

Tråd i 'Reisemål' startet av Bjørn Helge, 05. okt 2013.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,474
    Likes mottatt:
    25,179
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor skal dere?
    De reglene som ble postet her er vel kun for New York?
    Vi reiste nylig til Florida og da var det kun test dagen før ankomst som var et krav for mine to på 6 og 11 år.
    I tillegg var det vel et ønske om en test 3-5 dager etter ankomst noe vi løste ved ta med skole test og filme sekvensen
     
  2. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,785
    Likes mottatt:
    21,901
    Bonuspoeng:
    293
    Så er jo spørsmålet om du får denne registrert i Norge i etterkant. Kan skape en utfordring å ha en vaksine som ikke er tatt i Norge ..
     
  3. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    375
    Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    93
    VI skal både til Connecticut og Florida. Vi ønsker å utnytte systemet i USA til å få fullvaksinert den eldste (12+) og i alle fall få gitt én dose til yngste (5-11).

    Jeg ser at CVS, Walgreens og en del av de andre tillater booking 14 dager før, så jeg har lagt inn reminder i egen kalender og er klar til å booke :)
     
  4. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    375
    Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    93
    Det er relativt enkelt å etterregistrere pfizer/moderna i Norge, du trenger å kjenne noen som har tilgang til SYSVAK, f.eks fastlegen din.
     
    Last edited: 10. jan 2022
  5. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    789
    Likes mottatt:
    1,923
    Bonuspoeng:
    93
    Vil et vaksinesertifikat være gyldig i det man har tatt vaksinen, eller må det gå en viss tid mellom?

    Nå blir det neppe aktuelt å vaksinere våre barn, men ble litt nyskjerrig.
     
  6. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    375
    Likes mottatt:
    1,076
    Bonuspoeng:
    93
    Sertifikatet/oppdateringen kommer nesten umiddelbart, men i Norge har du status som fullvaksinert først 1 uke etter dose 2. Da blir passet grønt. Andre land kan ha andre grenser.
     
    awt liker dette
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,422
    Likes mottatt:
    8,792
    Bonuspoeng:
    183
    Dét var visst ikke aktuelt, nei. Og veldig redd for hva hvis en av oss blir syke der borte… jeg tenker at da kjøper vi bare en billett hjem sporenstreks, men tror ikke jeg klarer å overbevise henne med all min list denne gang, dessverre :(
     
  8. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    518
    Bonuspoeng:
    93
    Reiseforsikring vil vel dekke dette problemet uten større problemer?
     
  9. Lillegutt

    Lillegutt Lonesome traveler

    Innlegg:
    226
    Likes mottatt:
    949
    Bonuspoeng:
    93
    En liten sving innom topic
    Hvilket område i Manhattan er mest gunstig å bo med tanke på hvor lett det er å komme seg rundt (leke turist) og det er såpass stille at man kan sove hele natten ?

    sist bodde jeg i nærheten av 72. & Broadway, dette var fint men litt «unna» alt….
     
    permorten liker dette
  10. Bonusduk

    Bonusduk Bonus jeger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,380
    Bonuspoeng:
    93
    Mens man satt her nysmitta og fin, så dukket det opp 4 ledige billetter i plus til NYC i Juli. Så grabbet de sånn just in case

    Vi er 2 voksne og 2 barn på 8-12. De 2 sistnevnte vil jo selvsagt ha basseng.. Og som god far jeg er søkte jeg litt og fant ut at dette blir kostbart!

    Margaritaville ser jeg har utendørsbasseng og bra beliggenhet til ca 3500,- per natt.

    Noen som har noen gode forslag?
    Selvsagt fordelaktig å bo i gåavstand til ”alt” men hvis man kan finne bedre standard noe litt utenfor sentrum til en bedre pris så setter jeg pris på tips og erfaringer
     
    Last edited: 18. febr 2022
  11. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,384
    Likes mottatt:
    5,533
    Bonuspoeng:
    183
    Ser litt etter det samme men har ikke blitt klokere enn at prisene er veldig stive. Hjelper ikke med award billett om en havner på 5k/natta i oppholdet :p

    Ser at SAS har sluppet sommerprogrammet og økt frekvensen til EWR (med A321 blant annet) og at det da også ligger litt nye award billetter ute.
     
    Bonusduk liker dette
  12. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,384
    Likes mottatt:
    5,533
    Bonuspoeng:
    183
    Har dog sett litt på The Williamsburg Hotel og The William Vale på Brooklyn-sida. Begge med basseng og fin utsikt, men usikker hvor praktisk det er mtp metro.
     
    Bonusduk liker dette
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,474
    Likes mottatt:
    25,179
    Bonuspoeng:
    183
    Et tips om man reiser i sommerferien er sjekke ut hotellene rundt financial distrikt. De har lavere belegg på denne tiden og prisene senkes. Var veldig fornøyd med The Beekman. Fantastisk atmosfære og en meget kul cocktail bar i kjelleren :)
     
  14. rota

    rota Nytt Medlem

    Innlegg:
    26
    Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    13
    Jeg endte på Arlo Midtown. Jeg hadde 8 netter der nå i vinterferien, det var faktisk ganske bra i forhold til hva jeg forventet. Beliggenheten var også helt grei, 38street og mellom 8th og 9th avenue. Jeg hadde også en natt på Radisson Hotel New York Midtown-Fifth Avenue, som også var 4-stjerner. Det var helt grusomt, vil virkelig ikke anbefale det, vond lukt, nedslitt.
     
  15. democomputer

    democomputer Senior Medlem

    Innlegg:
    1,267
    Likes mottatt:
    5,516
    Bonuspoeng:
    183
    Intent reisebrev fra Vinterferien i NY, men et par punkter til "what to eat" og "where to stay":

    Where to stay: Ta kontakt med @milehigh, gode erfaringer derfra. Spesielt Hyatt on the Hudson overrasket positivt. Jeg var litt skeptisk til å bo i Jersey City, men det var kjempegreit. Hotellet ligger rett oppå PATH-stasjonen, så det er ett stopp unna WTC og overgang via Oculus-senteret til alt man vil av bane oppover Manhatten. Eller et fint utgangspunkt for oss som liker å gå oppover. Hotellet har basseng (men ikke så stort) og treningsfasiliteter og frokost med utsikt. Valuta for pengene med under $200/natt da vi bodde der. Frokosten er dyr og god, så veldig greit å få inkludert:)
    IMG_1670.jpeg

    Where to eat:
    Vi spiser alltid første kveld i NYC på Minetta Tavern. Her får man en fantastisk pangstart. Det er fullt og trangt, drinkene er fantastiske, betjeningen er effektiv, tilstede, pratsomme, kunnskapsrike og dyktige. Black label burger er blant de beste dry-age burgere som finnes.
    IMG_1661.jpg
    Og du velger medium-rare.


    Vi prøvde oss på Gramercy Tavern, de har en femretter i dining room. Det var litt hit-and-miss. De hadde et par velkomponerte fiskeretter først, så tok de livet av en hummer med pasta og tomater, før de serverte et nydelig stykke ytrefilet. Vinpakken var den største bommen, altfor mye krydret vin til min smak. Men jeg fikk restauranten anbefalt av gode venner som hadde en mye bedre opplevelse enn oss. Drakk også et ubukelig glass aquavita fra Oregon, de har lært av danskene.
    IMG_1677.jpeg

    Biffen ble fortært på Keens. De serverer altfor store biffer og har alt jeg er på jakt etter på et klassisk amerikansk chophouse. Vi gikk for østers før porterhouse for two, den er det mulig å komme gjennom. Har tidligere spist prime rib kings cut, da skal du være forsiktig med tilbehøret for å kunne ha sjanse til å fullføre. Det går mye doggy-bags ut fra Keens. Fin vinliste og kunnskapsrik betjening.
    CA88C449-BFA3-4869-A8AB-EA793694B313.jpeg

    K
     

    Attached Files:

  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,474
    Likes mottatt:
    25,179
    Bonuspoeng:
    183
    Noen med gode tips om parkering gatelangs ikke alt for langt fra Times square? Tenker gatene i området rundt Central Park kan være en mulighet?

    Har leiebil som skal leveres tilbake på ewr og skal kun stå 2 døgn, forstått at søndager er det gratis parkering gatelangs.
     
  17. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    789
    Likes mottatt:
    1,923
    Bonuspoeng:
    93
    Bare ha i bakhodet at det fortsatt er krav om at barn må være vaksinerte for å gjøre noe som helst i New York. Dette kan selvfølgelig (og forhåpentligvis) endre seg før sommeren, men greit med en plan B.
     
    Maggie liker dette
  18. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,909
    Likes mottatt:
    2,023
    Bonuspoeng:
    113
    Helt koko opplegg i NYC, også ettersom NY state har sluppet opp en del på restriksjonene. Kommer til å droppe påsketuren om dette står ved lag, blir umulig å reise hit med barn. Man kan jo bare lure på hvor mye inntekter NYC går glipp av så lenge de holder på dette regimet. Vi stikker til Florida.
     
    Maggie liker dette
  19. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,474
    Likes mottatt:
    25,179
    Bonuspoeng:
    183
    DC har meldt at de kutter slike restriksjoner i mars mener jeg det var. Håper NYC følger etter. Vaksinemandatet skulle løftes 7.mars.
     
    Last edited: 28. febr 2022
    view liker dette
  20. archiescolors

    archiescolors Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Noen som vet om man må teste seg for å fly med SAS tilbake til Norge? Står ingenting om det på SAS sine sider men kan aldri være for sikker...
     

Del denne siden