New York-tråden - what to do, where to stay?

Tråd i 'Reisemål' startet av Bjørn Helge, 05. okt 2013.

  1. KristianSk

    KristianSk Veteran

    Innlegg:
    1,712
    Likes mottatt:
    1,998
    Bonuspoeng:
    113
    Ikke sett listen, men kan være UberSUV har større biler. Prismessig er antagelig også to Uber gunstigere enn evt. andre alternativer.
     
    Sonictravel liker dette
  2. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Vi var fire voksne med dertil bagasje og tok en SUV. Fikk plass til alt i Suburban
     
    Sonictravel liker dette
  3. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Hvis man ikke får plass til en familie på 4 med bagasje i en Suburban eller Yukon XL tror jeg ikke det er bilen som er problemet ;)
     
    jgroneng, Maggie, Blaa and 2 others like this.
  4. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe! Ser den, og tror vi skulle greid oss fint med disse, problemet er om en står der med 5-6 store kofferter (vi reiser med fire komplette sett dykkeutstyr i tillegg til vanlig bagasje for en måned) og det dukker opp en luring med en stor stasjonsvogn :)
     
  5. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Prøvde å sjekke pris på en Uber SUV og landet på ca 230 USD en vei til Manhattan, om det er prisen tror jeg at det er bedre med to stk vanlige biler :)
     
  6. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,847
    Likes mottatt:
    7,980
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor skal du bo? Om hotellet har sjåfør service, book det. Så ordner de med bagasjen om de ikke får plass i bilen de sender.
     
    Sonictravel liker dette
  7. Sekon

    Sekon Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Brukt GroundLink flere ganger og godt fornøyd med dem. Pris med tips ca 115 for stor SUV for Ewr til Manhatten.
     
    Sonictravel liker dette
  8. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Takk! Husker du om det var ink. toll & tips, evt ca hvor mye det kommer på i tillegg?
     
  9. SemiFrequent

    SemiFrequent TrumfGull

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    149
    Bonuspoeng:
    43
    Da bestiller du bare en Uber til som kan kjøre bagasje..
     
    Sonictravel liker dette
  10. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,620
    Likes mottatt:
    24,727
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for tips folkens! Endte - etter en del fram og tilbake - på en SUV fra Dial7, base fare på ca 120, og så kommer alt mulig graps i tillegg så om det er en bra deal er vel to be decided ;)
     
  11. Sekon

    Sekon Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    3
    Det var ink, men sjekket pris i morgen for moro skyld, prisen begynte på 116 dollar. Så kom det toll, tips på ca 20 dollar som blir lagt til, totalt 136. Du får teste dato og klokkeslett :)
     
    Sonictravel liker dette
  12. enokling

    enokling Medlem

    Innlegg:
    217
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Kan virkelig anbefale www.blacklane.com både her og nesten alle andre steder i verden - de er tyskbaserte spesialister utelukkende på airport transport over hele verden, og en kar med navnet ditt på et skilt står og venter i opp til en time når du kommer. De har en større bil de kan velge, og priser omtrent som UberBLACK.
     
    Sonictravel and Edvard like this.
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,257
    Likes mottatt:
    22,006
    Bonuspoeng:
    183
    Et godt tips kan være å hente ut leiebil når man lander på Ewr for så å levere tilbake på La Guardia. Tror ikke det finnes så mange lokalkontor på Manhatten,avis har i alle fall ingen kontor der.

    Edit:Ser at de har lokalkontorer på Manhatten :)
     
    Last edited: 24. juni 2019
  14. trugrand

    trugrand Medlem

    Innlegg:
    58
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg hentet ut en leiebil fra Hertz på W 34 st nå i mai, like ved Penn Station
     
  15. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Sixt har kontor på Manhattan. Vi har ledig bil der i sommer. Passer fint når vi skal ha 4 dager på Manhattan før vi skal ut på kjøretur. Slipper så å dra ut til flyplassen igjen for å hente bilen. Har også en dag i byen før vi flyr hjem så også da passer det perfekt å levere bilen på Manhattan.
     
  16. redlund

    redlund Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
    Prøver å finne et hotell hvor jeg og min kone kan overnatte i 4 dager i November (14. til 18.). Flyr business med sas frem og tilbake, og skal endelig få en liten miniferie uten barn.
    Hun fortjener vel et finere hotell enn det jeg vanligvis velger (mener hun..) og er vel ikke helt uenig med tanke på hvor mye jeg har vært borte det siste året.

    Uansett, har kun status i choice, og det funker neppe noe særlig i New York.
    Så her må det nok betales for et litt finere rom. Hadde håpet på et sted rundt 3000 kr pr natt, men det blir kanskje litt snaut i NY?

    Noen tips? Hun ønsker i utgangspunktet å bo rundt Washington square park, men regner med hun er litt fleksibel om vi finner et fint hotell.
     
  17. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350

    Park Hyatt New York er fantastisk!
    Ta evt kontakt med @milehigh så booker han til dere i deres navn med hans status.
    Jeg fikk cornersuite sist.

    Ellers er InterContinental NY også helt topp
     
    milehigh liker dette
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Vurderer juletur med mor og to born til NY.
    Kva må ein ut med for litt meir en to dobbeltsenger forholdsvis sentralt og har de nokre forslag?
     
  19. Wendel

    Wendel Medlem

    Innlegg:
    198
    Likes mottatt:
    511
    Bonuspoeng:
    93
    Kikket på dette hotellet selv for litt siden, men til den nette pris av 8000,- natta for en standard rom, synes jeg det ble litt vel stiv pris, selv for NY :D Vi endte da opp på The Knickerbocker med cornersuite til ca 4500,- natta isteden.
     
  20. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Har bodd på The Roxy Hotel Tribeca (tidl. Grand Tribeca).

    Personlig trives jeg ved mindre hotell, i motsetning til de store kjedehotellene nevnt over. Det blir som Amerikalinjen vs. Radisson Blu Plaza i Oslo.

    https://www.roxyhotelnyc.com

    https://www.tripadvisor.com/Reviews-or10-The_Roxy_Hotel_Tribeca

    Et annet sjarmerende (og mer kostbart) valg i samme område er Greenwich Hotel.

    https://www.thegreenwichhotel.com

    https://www.tripadvisor.com/Reviews-Greenwich_Hotel-New_York
     

Del denne siden