New York-tråden - what to do, where to stay?

Tråd i 'Reisemål' startet av Bjørn Helge, 05. okt 2013.

  1. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Hva var spydig om jeg tør spørre?
     
    lMartin, OttoL, awt and 1 other person like this.
  2. OttoL

    OttoL Veteran

    Innlegg:
    4,319
    Likes mottatt:
    12,286
    Bonuspoeng:
    183
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,520
    Bonuspoeng:
    293
    Nå må du ikke lese bibelen som fanden, jeg tror ikke den var ment spydig, men at du faktisk skal ha ekstremt flaks for å finne noe til den prisen som matcher det du ønsker deg i NYC.
     
    NoLimit liker dette
  4. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Så lenge du ikke er redd for å bruke offentlig transport spiller det egentlig ingen rolle hvor du bor i NYC. Hva med Brooklyn eller Harlem? Hadde en fantastisk stor og flott AirBnB i Brooklyn med fire soverom til rundt 1500 per natt for noen år siden. Som flere har sagt får du lite for pengene på Manhattan. Jeg var der i mars og betalte over 3000 kroner per natt for et bøttekott med utsikt til en bakgård...
     
    Sikiduck, drsyk and Xflipper like this.
  5. Sebzero

    Sebzero Nytt Medlem

    Innlegg:
    17
    Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    13
    Hei, Fikk dette tipset når vi var i NYC og Hamtons i oktober, og det var https://www.hoteltonight.com/ appen, som gav oss mye bedre priser enn vi fant på de andre søkemotorene samt hotellene direkte.
    Merk at det funker best for dagen før eller samme dag booking.
    Ellers dessverre ingen tips i prisklassen, men god opplevelse, samt oppgradert på Sago Hotel.
     
    Sikiduck liker dette
  6. Kalsnes

    Kalsnes Medlem

    Innlegg:
    204
    Likes mottatt:
    667
    Bonuspoeng:
    93
    Var du fornøyd med Roxy? Står mellom det og Moxy (http://moxy-hotels.marriott.com/en/hotels/nyc-chelsea) for min del. Skal over i mars.
     
  7. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Et luksuriøst rottereir med panorama utsikt til 3000kr:eek: Et ran bokstavelig talt(har du et reisebrev @lMartin ? ):rolleyes:
     
  8. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Vi kan vel holde oss god for spydige kommentarer.[/QUOTE]

    Så ikke noe spydig i den?? Du fikk sannheten.
    Har du vært i New York?
    Har sjekket priser?
    Med flaks finner du airbnb utenfor «sentrum» til den prisen.
    Skal du ha dritfet utsikt og sentral beliggenhet må du opp i 3-4.000 pr natt.
    New York i desember er DYRT. Og dollaren er skyhøy i tillegg.
     
    Last edited by a moderator: 11. des 2019
    Maggie liker dette
  9. redlund

    redlund Nytt Medlem

    Innlegg:
    19
    Likes mottatt:
    24
    Bonuspoeng:
    3
    Kalsnes liker dette
  10. Travelbear

    Travelbear Aktivt Medlem

    Innlegg:
    284
    Likes mottatt:
    174
    Bonuspoeng:
    43
    Som det er nevt flere ganger er Long Island et alternativ. Bodde noe dager på Wyndham Garden Long Island City for ca 1200 kr natta. Må jo gå til metroen som lå ca ti min unna, og kjøre ca ti min til byen. Vi fikk utsikt til queensborough bridge.
    97593ADA-7489-4389-8F92-5EDE9CDF2A26.jpeg
     
    Last edited: 15. des 2019
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,900
    Likes mottatt:
    57,540
    Bonuspoeng:
    293
    Kan noen hjelpe meg med tips til hotell og ting å gjøre i NY?

    Jeg har gitt tur i biz til NY i bursdagspresang til min 75 år gamle mor, og trenger et hotell som står i stil med reisen forøvrig. Jeg har aldri skjønt hvor på Manhattan det er lurt å bo, så her står dere fritt til å komme med innspill.
    Tanken er å spise god mat, være litt turist, og sannsynligvis gå på et show av noe slag.

    Budsjettet er relativt romslig, men jeg har ikke tenkt å dele rom med henne, så vi må ha to rom. Det gjør også noe med budsjettet.. Suite med to soverom kan også vurderes.

    Jeg har ingen hotellstatus, da jeg bruker ViaTrumf til slikt.
     
  12. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg liker meg best i Chelsea, Greenwich Village og Soho hvor du finner både gode restauranter, barer og hotell. Det er et roligere område hvor du slipper de store turistfellene. Bo i nærheten av en subway-stasjon som får deg dit du vil uten noen særlige bytter.
     
    Last edited: 20. jan 2020
    Maggie, Edvard and holmen like this.
  13. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Nå er det selvfølgelig massevis av tips allerede i denne tråden, men jeg endte opp med dette hotellet når jeg skal dit med arvingene i vinterferien.
    Det er plassert veldig sentralt i forhold til severdighetene/turistfellene på midtre Manhattan og gangavstand til de fleste teatre på Broadway. I tillegg ser det ut til at det er ganske nybygget og ser veldig "fresht" ut i forhold til mange av hotellene sentralt på Manhattan.

    Ellers er jo ting selvfølgelig smak og behag og jeg vet ikke hvor godt vant din mor er i forhold til mat. Jeg har tenkt å ta med arvingene på Teppanyaki restaurant. Ikke nødvendigvis fordi maten er fantastisk (men god nok), men kokkeshowet er gjerne en opplevelse som huskes bedre enn bare å sitte på en restaurant (om det nå er opplevelsen som er viktigst). Jeg har siktet meg inn på Benihana ettersom jeg har hatt ok erfaringer der både i San Fransisco og London.

    Ellers er det et tips om du har tenkt på Frihetsgudinnen å bestille billetter i god tid. Jeg forsøkte nylig å bestille, men en måned fram i tid var det utsolgt til toppen. Det er kanskje ikke noe problem ettersom x hundre trappetrinn neppe er noe man drar en 75 åring opp i uansett?
     
    holmen liker dette
  14. Tore

    Tore Milehunter Offisiell Representant Admin

    Innlegg:
    5,111
    Likes mottatt:
    114,460
    Bonuspoeng:
    350
    Har du muligheten; Park Hyatt New York likte jeg meeeget godt. Fin beliggenhet og meget komfortabelt hotell.
    Kjenner du en Hyatt Globalist får du denne til å booke guest of honor. Da vanker det flotte oppgraderinger og litt servering
     
  15. JeanPaul

    JeanPaul Medlem

    Innlegg:
    192
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Club Quarters ved central station, gratis vin/happy hour hver dag kl17-18 :)
     
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Dette hotellet er min favoritt,
    https://www.thebeekman.com

    Ligger meget bra til i Downtown med en stor sub stasjon noen minutter unna. Gangavstand til Chinatown,Chelsea,Financial District og Brooklyn bridge.
    Hotellet har en fantastisk sjarm og gode alternativer til alt fra frokost til middag.
    I tillegg gode barer og en fantastisk flott coctail lounge i kjelleren.
    Tommel opp for meget god service i tillegg :)
     
    holmen liker dette
  17. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    295
    Bonuspoeng:
    63
    Suite med to soverom på Hilton Millennium UN Plaza anbefales. Vi hadde det da jeg hadde med min foreldre. Det kostet omtrent det samme som to vanlige rom. Gangavstanden til Metro var OK for mine foreldre på 71 år. Tillater budsjettet det er jo området rundt central Park veldig fint. Har selv bodd på Park Hyatt der en natt. Fint det altså, men å betale ca 10000 kr/natt er stivt. Er moren din såpass sprek at dere tar toget fra EWR er The Martinique, Curio by Hilton fint og enkelt å komme seg rundt med metro. Mener Radisson akkurat har åpnet et hotell i området også.

    Pass på at du regner inn "Resort fee", de kan være opp i 50 dollar/natt.

    Har du "ekte" Amex plat er det verdt å sjekke ut FHR tilbud med gratis netter. Dette finner du på de amerikanske Amex sidene.
     
    holmen liker dette
  18. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    Bodde der en av de første gangene jeg var i New York, synes det var langt unna alt. I hvert fall det jeg synes er spennende. Ellers et fint hotell.
     
    holmen liker dette
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Bilder fra Manhattan og den lokale 'Barcode' sør for Central Park. 6:20 min.
    YouTube kanal: The B1M

     
    Kristian, dahlmath and Spielhaug like this.
  20. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    RoadKing liker dette

Del denne siden