Vi bor akkurat nå på Kimberly, verdt å sjekke ut. Vi betaler $330 natten. Stue med sofa, spisebord og kjøkkenkrok, soverom med to dobbeltsenger. Hva som er sentralt og ikke i denne byen er jo selvsagt en smakssak... K
Wææææ, det hadde jeg IKKE betalt. Vi booka std dobbeltrom til 330$ natta og ble oppgradert til cornersuite. 8 ark bor man grisebra i NY for, og da finnes det grommere plasser enn PH
Tja, du har jo The Roxy, Langham ved Fifth og The NoMad blant annet. For 3-4k per natt får du mye bra i NYC
Skal tilbake til NYC 2 - 7 oktober (SAS C) og innser først nå hvor hinsides dyre hotellene er. Noen som har erfaring med hosteller evt. billige hoteller i byen? Jeg reiser alene og hadde håpet å få 5 overnatting for ca. 10k til sammen. En 50/50 splitt mellom billig og bra overnattinger kunne gått. Har kun vært i byen én gang tidligere så har ingen favorittområder enda. Setter pris på alle tips til hvordan jeg kan gjøre dette.
Hostelworld alternativer 2. – 7. oktober 2019: link Airbnb samme datoer i delt bolig: link Booking tips fra NYTimes her: https://www.nytimes.com/2019/06/28/travel/hotel-bookings-budget Noen er heldige med utvalget på f.eks. Hotwire.com
Bruk www.hotwire.com ...da sparer du tusenlapper i New York. Bodde ved Times Square nå i juli til 1050 kr natta (dobbeltrom) på ‘Four points by Sheraton’. Lykke til!
Du kan spare en del på å bytte hotell da prisene kan variere veldig mye mellom helg og ukedag (og andre faktorer). Wall Street/Downtown er ofte billig i helgene f.eks. Jeg ville søkt dag for dag for å danne meg et bilde... Vi bodde 2 netter på Sheraton Tribeca nå i august for 371.23 USD (totalt).
Takk for tips! Ble Roxy, og er et par uker til vi drar. Noen som har noen tips til gode resturanger i nærheten? Søker vel ikke noen michelin sted, men steder som har god mat og gir god valuta for pengene. Noen gode barer hvor vi kan ta et par drinker?
Skal sannsynligvis til New York for første gang neste år like etter bryllupet mitt. Har foreløpig booket to netter på Hendricks Hotel og to netter på Courtyard New York Downtown Manhattan/WTC, noen som har noen erfaringer fra disse? Evt. andre innspill?
Hei gutta! Skyt løs med tips til hotell i New York nå i desember. Hvor er beste strøket/området å bo når man ønsker seg shopping og kort avstand til severdigheter? I nærheten av Times Square? Manhatten? Soho? Finacial District eller over på Long Island? Jeg ønsker tips til område og hotell til maks 1400kr/natten. Ønsker gjerne billigere siden det nå er jul og går altfor mye cash på julegaver. Det som hadde vært fett var å fått til et rom med dritfet utsikt over byen. Er dette mulig? Har noen prøvd airbnb i new york? Tusen takk
Vi bodde i Midtown, ca. midt mellom Empire State og Grand Central. Var ganske fornøyd med den lokasjonen, og vil nok velge noe tilsvarende igjen. Å finne rom med utsikt til prisen din vil nok være vanskelig. Det er utfordrende nok uten utsikt.
Jeg liker Midtown East godt, selv om noen synes det er litt off. Time Square området synes jeg blir veldig slitsomt. Mulig Doubletree Suites på New Jerseysiden kan tilby utsikt og rom til under 1500kr/natt. Ikke bodd der selv, men går vel Path under elven med stasjon rett ved hotellet.
Er nok ikke mye i den prisklassen med utsikt, dessverre. Hadde en uventet natt i NYC i fjor, og endte på CitizenM Bowery. Rommet var bittelite, men jeg likte hotellet. Likte området også, ikke så alt for masete. Vi hadde ganske bra utsikt også. (Tror det finnes en del tråder om hotell i NYC?)
Long Island City kan anbefales om man vil spare på hotellkostnader, her er det også muligheter for skyline-utsikt Om man bor i nærheten av en t-banestasjon er man i Midtown iløpet av et kvarter.
Tusen takk for svar dere Skal se i de andre trådene. Vi kan vel holde oss god for spydige kommentarer.