Jeg har alltid (4-5 ganger i høst) kommet med tidligere fly fra cph til Osl når jeg har forsøkt - opplever bare smil og ja. Alltid gått direkte til gate og spurt. Plus og EBG hvis det har noe å si?
Fungerer kun uten bagasje. Som regel for mye stress for gate til å kontakte stuere som må hente ut bagasjen, printe ny tag, tagge om, for så å levere express direkte.
Nå har vi jo levd med de nye reglene en måneds tid, så jeg tenkte å høre: hva er erfaringene med endringsgebyr som belastes på CT-booking? Er Tallinn konsekvente på 150 NOK per person, 450+150 NOK per person, eller praktiseres en salig blanding?
Har ikke noe erfaring, men lurte på om den nye ordningen innehar noen gybyrer som ikke refunderes ved avbestilling. Skulle endre navn på SAS poeng reise, da skulle han ha 600kr, da jeg påpekte at det stod 150kr, så sjekket han opp dette og jeg betalt kun 150kr.
Jeg ringte inn i forrige uke for å endre et navn på en SAS Eurobonus-bestilling og slapp å betale noen ting. Det var riktignok kun en trykkleif i navnet, men trodde du i utgangspunktet måtte betale uavhengig av grunn til endringen. Virker som at @Gullars er inne på noe med at det antakeligvis er en salig blanding alt etter hvem du treffer på telefonen...
Billigere om man ikke endrer så mye da etterpå, 95K poeng + 1495,- for denne turen er jo ingenting, men hun presiserte flere ganger at det koster 150,- + 450,- om jeg skulle endre den senere.
Endring av SAS-bestillinger er som før: vanligvis 150 per person, men det kommer helt an på hvem du treffer. Normalt sett betaler jeg ingenting. Det jeg lurer på erfaring med er *A-bestillinger. Det er fullstendig klarhet i at man ved booking av *A-reise med poeng belastes 450 NOK per person som IKKE refunderes ved avbestilling. Spørsmålet er hva som praktiseres ved endring av en slik reise. Jeg har inntrykk av at noen belastes 150 per person, andre belastes 450 per person og enda noen belastes 150+450 per person. Hvordan håndhever Tallinn dette?
Da jeg bestilte en ny CT-billett for 3 dager siden var hun jeg snakket med veldig tydelig på at endringer kun skulle koste 150/pers. De 450 kronene var ikke-refunderbare etter 24t, men kun en engangsting pr bestilling. Om det praktiseres kan jeg ikke uttale meg om...
Er det 450kr per pers eller per bestilling. Og regner med man slipper dette for de som er så heldig å få opp reiser rett på nettet(SAS.no) som er brukanes.
Dersom man leser den tilsvarende tråden på businessklasse.se, så kan det virke som kr 150+450 per pers er normen ved endringer. Håper ikke det er tilfellet.
Ja, hvis man bestiller en reise på nett, og så ringer inn for å endre. Da bør vel de 2 x 450,- være spart. Så at man da ender opp med å betale 150,- x 2 ..
Virker som om det etter en måned fortsatt er like forvirrende for folk hva som gjelder. Jeg tok en telefon til Tallinn i dag for å høre, og snakket da med Kristina som virker som om hun har bra kontroll. Slik hun forklarer det: Når du foretar en booking er 450 NOK av avgiftene ikke-refunderbare bookingavgifter Når du endrer en booking får du denne avgiften på nytt (nye avgifter beregnes, hvorav 450 NOK er ikke-refunderbare) I tillegg betaler man 150 NOK i endringsavgift Konklusjonen blir dermed - dessverre - at endring av en *A-reise etter justeringene fra 1/11 koster 600 NOK per person.
450,- i service fee dukker også opp på bestillinger gjort på nett for Star Alliance. Har to slike bestillinger nå - trukket 450,- på begge to.
Rart. Booket tur for familien til London 15.11, ingen service fee. Pga 30% kampanje, booket jeg om to ganger for å EB tilbake. Ingen fee. Fikk til og med 8 nok tilbake!
Jeg fikk 2x 150 kr i fee på ombooking av bonusreise med SAS.. (Fikk tilbake 24.000 poeng, så skal ikke klage)
Ja, det stemmer nok. 150 gjelder endring uansett. I tillegg kommer altså 450 ved endring av *A. Oppsummert: Endring SAS: 150 (eller ingenting, avhengig av agent) Endring *A: 150+450=600