Da ble det kortet ganske så lite interessant for meg Da mistet det kortet mye av sin verdi dessverre sånn i forhold til om jeg vil ha det, og som enkelte viser til @Fredrik81 peker på så ville jeg ha hatt store problemer med å opprettholde ett forbruk på 300 laken i året, men jeg ville ikke hatt noe problem å generere en omsetning på 300 laken i året Premiumkortet for en 1000 lapp derimot er noe å tenke på for meg, det passer mine vaner som hånd i hanske i grunn
Noen som bestilt en reise i F og avbestilt siden pris- og regelendringen den 31. oktober? Er det slik at tjenestegebyret på 450NOK da ikke refunderes, selv om denne reisen ikke kan bestilles på SAS.no?
Er det noen som har erfaring med prising av avgifter etter at de økte poeng satsene? Ser det ligger på ca 800kr i C til ASIA med A når man ser online hos SAS, men regner med dette kun er villedende peiser.
Jeg booket t/r BKK-OSL-BKK i C her om dagen. Direkte med Thai. Avgiften ble 849,- per pers. Så mitt inntrykk er at det du ser under søk hos SAS er riktig.
Da har jeg fått svar fra SAS: Oppsummert: Det belastes 450 NOK per person ved booking av *A-reise. Dette er ikke refunderbart ved kansellering etter 24t, verken på telefon eller web. Endringsgebyr er fortsatt 150 NOK per person, men gratis for EBD/EBP. Jeg kan fortsatt ikke se at dette understøttes av punkt 2.4 i deres egne vilkår, så tenker å høre med dem om det. Inntil videre er vel konklusjonen at booking av «kanskje-turer» her og der gjennom året kan bli dyrt, og at man dermed kanskje bør utvise noe mer planlegging før poengene brennes av på en eller annen uavklart drømmetur.
Jeg ble bedt om 450,- for å endre flight fra OSL-CPH (en flight tidligere) så at det kun skal være 150,- stemmer ikke (i alle tilfeller). Når det er sagt kalte damen i andre enden av røret det først en "flyplassavgift" så tviler på de har full kontroll ennå..
Jeg tenker å endre til en tidligere flight OSL-CPH på en CT tur jeg har i november. Tenker jeg heller prøver ved gate, enn å betale 450,- x2 for å endre to timer. Tenker dere det blir en utfordring å endre til en tidligere sas flight (plus) ved gate, men som vil gi over 24timer stopover cph??
Jeg kan ikke tenke meg at gatepersonell kjenner til 24 t stopoverregelen ved CT? Og de kan vel heller ikke se at det er en CT bestilling.. Og svært mange kommer seg jo med et tidligere fly i plus (særlig uten bagasje)
Dragefaktoren er betydelig mer fremtrendende på Kastrup enn i Norge. Jeg har flere ganger forsøkt å komme meg med en tidligere flight på CPH med Plus uten hell. Dette går uten unntak i Norge så lenge det er ledige seter
Jeg endret i går på en *A reise til Asia for 4 personer (2 x CT i C) og ble belastet 4 x 150 kr i endringsgebyr og totalt 50 000 ekstra poeng. Men skatter og avgifter (inkludert endringsgebyr) gikk samtidig ned fra 13 000 til 6000 kroner, så jeg vil si at reduserte skatter og avgifter i hvert fall i noen grad kompenserer for den forhøyede kostnaden i poeng for *A reiser.
Standardfrasen på Kastrup virker å være "Different country, different rules" når norske/svenske passasjerer får avslag på noe de sier de har fått lov til i andre land...