Hvis det blir billigere å betale flybilletten kontant, enn å konverterte trumfpoeng for å betale billetten, så betaler jeg heller billetten kontant enn å bruke poeng på en slik booking. Regnskapet skal gå i pluss for min del, ellers betaler jeg regulær pris for billetten i stedet for. Når du først er inne på CT, så kan det godt være at jeg bytter MC premium ut med Amex elite, på grunn av verdien av CT'ene og de 20.000 Poengene kan jo brukes til noe også slipper jeg å være bundet til mellomlandinger i HongKong, jeg kan fly rett til destinasjon i stedet for å måtte bruke 1500 Kroner i året på å fly HKG-CNX hvær forbanka gang. Så om jeg sparer 40.000 Poeng på det så ofrer jeg endel frihet, for å kunne booke disse setene
Prisen for MC premium = 1500 Kroner
Sparte utgifter på å mellomlande i HKG = 1500 Kroner
Verdien av 20.000 grunnpoeng = 1333 Kroner kjøsverdi relativt til trumf.
Verdien på å få 5 ekstra poeng pr 100 lapp = 1500 Kroner minst.
Så verdien jeg får tilbake på kortet bare ved å ha det er verd 5833 Kroner, også er det verdien av CT-Billettene da på toppen av det hele
Hvis SAS plutselig skulle få for seg at de skal fly til BKK, KUL, eller SIN så snakker vi, da blir regnestykket mitt ganske så annerledes, men det er en absolutt en fare for SAS sin del at jeg begynner å være illojale med dem, hvis det lønner seg så gjør jeg det
Vis alt...