Fantacy Air muligens? Virker ikke som dette ligger i kortene om vi ser på de siste tilbud som har kommet derfra. Er vel lenge siden det et bra tilbud derfra nå?
Eneste mulighet for og få penger tilbake her er og forandre på en reise,du for ikke penger igjen på bare og ringe inn. Husker dette fra ifjor når de forandret gebyrene og flere her inne prøvde seg,meg blandt annet Forandrer du på et legg så går det nok skal du se..
Jeg tror at mange her inne henter det meste fra trumf, som i teorien kan tas ut i cash. Ikke at jeg eller noen andre her inne ville finne på noe slikt Med reduksjonen i opptjening på kredittkort i tillegg til redusert poeng på billetter, skal du omsette betydelige summer for å komme over 100K poeng. Jeg tenker at det er greit å se noen kostnadsberegninger på hva summen av galskapen vår egentlig koster, selv om jeg nødvendigvis ikke alltid er enig i retorikken og konklusjonen
Hvilket selskap kjenner du til som ikke er opptatt av inntektene sine? Vis meg det og jeg skal vise deg et selskap som sannsynligvis går konkurs i løpet av kort tid. For oss som får diamant fordi vi flyr og ikke flyr for å få diamant så er det vel heller ikke gratis drikke på flyet som er drivkraften (men jeg kan ikke nekte for at jeg synes det er en praktisk ordning), men alle disse andre tingene som prioritet på ventelister osv som gjør jobbreise hverdagen lettere, som er de viktigste godene
Penger må man vel bruke uansett, om man bruker ett kort som gir poeng på utlegg man uansett hadde hatt, så er jo dette gratis poeng uansett hvor mye sas øker poeng prisene? Får man ett forhøyet forbruk, som man ikke ville hatt hvis man ikke samlet poeng er det jo en annen sak
Selvfølgelig er det ikke frekt å mene at SAS er et shit selskap. Det har du full frihet til. Du har også full frihet til å velge å la være å fly med dette selskapet (hvorfor vurderer du en gang å bruke et selskap du mener er shit?) Samtidig har du også full frihet til å la være å bruke dette selskapets bonussystem som med lite innsats (snakker for meg selv her) kan sende deg jorden rundt på første klasse. Livet er fullt av valg, er det ikke herlig (spesielt for oss som er opptatt av å se muligheter i stedet for begrensninger)?
Da advarer Tallinn om høyere poengpriser når man ber om en endring. OSL-FRA-ICN-KIX t/r fikk halvert skatter og avgifter til 1661 pr pers. Med trumf som hovedkilde så får jeg 48k poeng for de 3200 i reduserte avgifter, så regnestykket går i min favør så lenge jeg bruker CT. Og så lenge trumf er tilgjengelig til 1 kr stykket... Hadde de varslet og endret fra 1. januar skulle jeg jaggu vært positiv... K
Der sa du det uten at jeg må utdype teorien din, alt "handler" jo om det som er bra for dem bedriften sponser i jobb sammenheng. Bare fordi DU direkte har et diamantkort og bruker et par hundre tusner ekstra betyr ikke at du burde få en sitteplass fremfor en annen passasjer som også har betalt sin billett på et og samme fly f.eks i det du "kaller" goder SAS gir deg. Ikke glem at SAS lever av 90% vanlige mennesker sånn som meg og resten av befolkningen, mens at de siste 10% er der du og foretningsfolka er. Det er jo ganske åpentbart at jo mer folk betaler desto mer tar de fra deg som passasjer. Snart kommer de også til å innføre betaling for å gå på do fordi det vil koste dem uendelig mye å rydde flyet mens det tanker ved gaten. Du hadde nok sakt mye av det samme som meg om ikke jobben sponsa kortet ditt.
Nå vet ikke jeg hvor mye du reiser, men SAS lever av og satser på folk som reiser mye. Jeg husker ikke om de har uttalt nøyaktig hvor mange flights de setter grensen på, men men det mer enn hva «90% av befolkningen» reiser.
Det var då voldsomt til bitterheit! Det er jo for øvrig velkjent at forretningsreisande, dvs. dei som "får kortet" gjennom jobben, utgjer ein langt større del av SAS sine reisande enn feks hos Norwegian. Og at lojale kunder har fleire rettar, kva er galt med det? Eg er EBS, men blir høgst sannsynleg EBB-medlem neste år. Men pga. dette forumet, så nyter eg goder av å tjene poeng på forbruk eg uansett har. Det tenker eg er heilt ok. Ta det ut i cash viss det er så ille at SAS gjer nokre endringer.
Nå tror jeg du bommer vesentlig på prosentandelen forretningsreisende kontra "vanlige" folk som du kaller det, uten at det er poenget her. Men jeg tenker at det er en selvfølgelighet at det er viktigere for SAS at jeg skal legge igjen et par hundre tusen i året, enn at en som bruker selskapet til Granca en gang i året for et par tusenlapper. "Dessverre" gjør det meg til en viktigere kunde for selskapet, og SAS har innsett at det lønner seg å ta vare på slike og bygge lojalitet. Derfor får vi noen fordeler (og om jeg forstår riktig så er vel konsensus her på forumet at Diamantfordelene godt kunne vært større). Men uansett, poenget mitt står. Dersom du eller andre "vanlige folk" er misfornøyd med SAS så er det faktisk bare å la være å bruke dem. Det finnes stort sett alltid alternativer. Vanskeligere er det ikke...
KLM og Norwegian dugger nok like godt de , åsså kan du fly SAS dagen lang . Og, 10% av 5 000 000 mennesker i Norge er ca 500 000 arbeidsfolk er nok det som er fakta, om du tror at det faktisk er mer enn som så så kan du heller ringe SAS og høre hva dem faktisk sier.
Jammen se, da har vi løst problemet. Du flyr NAS og KLM, og så kan jeg fortsette å fly SAS "dagen lang", ettersom det passer mitt reisemønster best. Da får vi det begge som vi vil og happy ending Vel, nå får vi unngå at folk henter frem popcornet så det var siste ord fra meg i akkurat denne diskusjonen
Hei, Jeg booket min første bonusreise i går (yay!). Det var med Star Alliance, så jeg ringte opp på +47 9150 5400 for å bekrefte en bestilling jeg hadde lagt inn på nett. På kvitteringen ser jeg at jeg ble belastet en $40 Service Fee for bestillingen, i tillegg til skattene. Er det noen måte å unngå det gebyret på? Takk skal dere ha
Jeg har betalt hele diamantkortet mitt av egen lomme. Siden jeg driver for meg selv så går det rett ut av bunnlinja, men jeg har allikevel valgt å oppgradere alle mine reiser innenlands fra GO til Plus på Plusgrade med en snittpris på 397 norske kroner. Med unntak av 1 MR til HKG, 1 til HAM og 2 til GDN så er alle reiser jeg har foretatt vært held nødvendige i jobbsammenheng. Jeg har ført et nøye regnskap over mitt forbruk for å få dette kortet, og det har kostet meg under 70.000 kroner. Så hvor du får et par hunder tusen ekstra fra er det vel bare du selv som skjønner. Flyr du for slike summer som du fabulerer om så ender du vel opp som EBP og ikke EBD...
Og dersom noen fortsatt var i tvil: Ved endring av eksisterende billett så betaler du nypris (dvs. mellomlegget opp til ny pris). I tillegg blir skatter og avgifter beregna på nytt. I dag endra jeg utreisa på fangekolonituren min og måtte ut med ny poengpris og fekk igjen ein del kroner (1 600 kroner) på skattar og avgifter.